Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Studeren
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-01-2010, 06:23
Lychee
Lychee is offline
Ten eerste.
Wat is precies het verschil?
Ik heb gehoord dat de rockacademie een lagere kwaliteit heeft maar ook meer prakrijkgericht is...
Is dit bovendien sowieso wel een goede keuze?
Muziek vind ik geweldig, en het lijkt me geweldig om er 24/7 mee bezig te gaan en veel erover te leren, en er zeker iets mee te gaan doen...
Ik ben verder ook nergens in geïnterresseerd, iig niet zo erg als ik ben in muziek. (nl. kunstacademie).
Bovendien speel ik nog maar 3 jaar gitaar, waarvan waarschijnlijk nog maar 1 echt intensief, en de andere twee jaar een beetje. Ik ben een band aan het opbouwen om mee samen te spelen en uiteindelijk ook optredens te geven en ervaring op te doen..
Hoewel mijn gitaarspel niet geweldig is, daar kan ik nog wat aan doen. Ik ben van plan de hele zomervakantie/andere vakanties/grootste deel van mij vrije tijd daar aan te besteden.
Muzikaal gehoor en noten lezen ed. ga ik oefenen via internet.

Is het wat van mij of kan ik beter een of andere wetenschappelijke opleiding gaan doen?
Ik doe VWO-NG (and I hate it, bèta is niet mijn ding).

Ik heb ook podiumangst en sociale angst (mag je het zo noemen? Ik kan slecht omgaan met mensen), maar als ik er voor ga zorg ik wel dat ik me daar even over heen zet. Ik denk dat het ook minder gaat worden als we meer optredens gaan doen.
Kan het alsnog een probleem zijn?
Oud 22-01-2010, 08:02
WAT
WAT is offline
Je moet je er wel bewust van zijn dat je auditie moet doen om op die opleidingen te komen. Dus tenzei je echt heel goed bent is het heel lastig er in te komen.

zelf heb ik een jongen in de klas die al 6 jaar (electrische) gitaar speelt en hij is voor beiden afgewezen. Maar als je denkt dat je goed genoeg bent om er in te komen zou ik zeggen Ga er voor!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2010, 13:33
Verwijderd
Proberen kan natuurlijk altijd, maar de kans dat je wordt afgewezen is inderdaad vrij groot. Ik zou zeggen zoek vast een alternatief voor het geval het toch niet lukt.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2010, 15:32
HybridTheory
HybridTheory is offline
Je wordt niet zomaar toegelaten tot het conservatorium, tenzij je natuurlijk tijdens je auditie de jury kan overtuigen van je talent. Je wordt zeker geacht goed noten te kunnen lezen en enigszins kennis te hebben van muziektheorie. Ik heb begrepen dat het niveau op de rockacademie iets minder hoog ligt, dus wellicht heb je daar de grootste kans om toegelaten te worden. Realiseer je wel dat zo'n auditie heel spannend is. Als je last hebt van podiumvrees zou ik daar wel iets aan gaan doen vóórdat je auditie gaat doen, want zenuwen komen je spel natuurlijk niet ten goede. Nog een tip: besluit je om auditie te gaan doen, laat jezelf eerst eens beoordelen door iemand die er veel verstand van heeft. Als je zo iemand niet kent kun je desnoods eens informeren of je een keer voor kan komen spelen op het conservatorium/rockacademie. Doe dit minimaal een paar maanden voor je auditie, dan kun je nog iets doen met de eventuele kritiek/tips! Veel succes met je voorbereidingen!
Met citaat reageren
Oud 22-01-2010, 15:39
HybridTheory
HybridTheory is offline
Oh, en het grootste verschil tussen conservatorium en rockacademie is dat je je op het conservatorium helemaal richt op een muziekcarriere. Ik geloof dat je op de rockacademie nog iets anders naast je muziekstudie moet doen. Verder concentreert de rockacademie zich alleen op popmuziek terwijl er op het conservatorium veel meer studies in klassieke muziek zijn en minder in popmuziek.
Met citaat reageren
Oud 22-01-2010, 18:51
Sneeuwwitje
Sneeuwwitje is offline
rockacademie popmuziek? geen rock?
Oud 22-01-2010, 22:51
MizZoo
MizZoo is offline
Pop en rock zijn niet twee verschillende genres. Rock is een genre binnen de popmuziek.

Wat HybridTheory is volgens mij ook het belangrijkste verschil. Op de rockacademie wordt een groot gedeelte van de tijd besteed aan allerlei 'bij-activiteiten' zoals lesgeven, audiotechniek, produceren, etcetera, terwijl je op het conservatorium inderdaad veel meer gefocust bent op de muziek zelf.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten