Advertentie | |
|
![]() |
|
Pi maakte de eerste keer veel indruk op me. Zwart-wit, snel camera-werk, snelle drum 'n bass (tautologie?) op de achtergrond.
En dan natuurlijk het cliché, de vele David Lynch films die je truiheids-punten direct met 10 vermenigvuldigen. Oh, onze werkweek video had ook zeer spectaculair camera-werk, zoals je dat in Hollywood maar zelden ziet. Zo had onze cameraman niet in de gaten dat een televisie, in tegenstelling tot een gedrukte foto, niet automatisch 90 graden wordt gedraaid als verticale objecten beter in beeld moeten komen...juist. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
edit : noodle was me voor ![]() |
![]() |
|
-denkt-
- Final Destination 2, de snelweg scene in het begin, jammer dat de rest van de film minder is. - The Mothman Prophecies, als ik me goed herinner interessant gebruik van filters en simpele effecten...maar dat hoort eigenlijk niet echt tot camera werk. - The Others, mooi gefilmd - Practisch alle films van Tim Burton...maar dat is ook meer set design en kleurgebruik - Bijna alle films van Sam Raimi (Evil Dead, Spiderman, Darkman) hebben wel een aantal inventieve shots - ik vond dat The Ring van Gore Verbinsky een aantal fraai ogende shots had
||
Citaat:
Een pro als cameraman hoor ik al ![]() ![]()
||
![]() |
Citaat:
Veel franse & dogma films zijn mooi gefilmd. Maar daar word niet om gevraagd.. |
![]() |
|
![]() |
Lievelingsfilms qua Cinematography:
Met de namen van de DOP's erbij (directors of photography AKA cinematographer AKA lighting cameraman(UK)) Road to Perdition (Conrad L. Hall) Le Fabuleux destin d'Amélie Poulain (Bruno Delbonnel) Pearl Harbor (John Schwartzman) Fight Club (Jeff Cronenweth) The Pianist (Pawel Edelman) Saving Private Ryan (Janusz Kaminski) The Shining (John Alcott, eerste film met steadicam) The Thin Red Line (John Toll) A Beautiful Mind (Roger Deakins) Minority Report (Janusz Kaminski) Requim For A Dream (Matthew Libatique) |
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Strictly Ballroom misschien het minste van de drie, maar toch ook best mooi ![]() ![]()
||
Citaat:
![]() ![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
Wat is het belangrijkste aan een film? Daangerous | 27 | 08-09-2002 08:32 |