Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() en ook de boeken van de nar boeken van de levende schepen boeken van de zieners kronieken van sparhawk kroniekenvan polgara belgarion ook lotr
|
de beste fantasy schrijvers naast tolkien natuurlijk vind ik echt wel hobb en feist en natuurlijk terry pratchett met zijn geweldige humor
ook 3 hele verschillende stijlen van schrijven mja ik lees voor de rest wel alle fantasy en er zijn nog meer schrijvers die me wel fascineerden maar nooit zoveel als deze 3 het enige dat ik jammer vind is dat er zo wordt neergekeken op fantasy..
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
De Zieners, De Schepen en De Nar van Hobb vind ik allen zeer goed.
Doodszwaard triologie (met overigens 4 boeken..) van Weiss en Hickman vind ik ook zeer goed. verder vind ik gewoon heel veel fantasy gewoon goed, maar deze ken ik het best. Overigens verbaas ik mij erover dat als er Tolkien genoemd word, er 'natuurlijk' of iets in die trant achter of voor staat. Zo 'natuurlijk' vind ik dat niet. Ik vind hem namelijk zeer slecht schrijven. Het verhaal op zich is harstikke leuk en goed, maar er is niet door te komen. De film is stukken beter zullen we maar zeggen.
||
Citaat:
Natuurlijk Tolkien omdat fantasy voor het grootste gedeelte uit zijn LotR is voortgekomen. In alle fantasyboeken die ik heb gelezen vind ik invloeden uit lotr terug. Ik was toen ik lotr voor het eerst las volledig overdonderd, ik heb het ook in anderhalve week uitgelezen die eerste keer. Ik heb geen enkel fantasyboek meer zo mooi gevonden als lotr. Voor mij is het gewoon het fantasyboek.
|
![]() |
Ik snap ook wel dat heel veel mensen hem geweldig vinden, en dat is ieders goed recht, maar omdat hij Fantasy heeft 'uitgevonden' hoeft nog niet iedereen hem 'natuurlijk' goed te vinden. Dat bedoelde ik eigenlijk.
Hij is de eerste, dat maakt hem nog niet de beste. (voor sommige wel, voor andere niet. Het blijft natuurlijk altijd een mening)
|
Verwijderd
|
Ben ik met je eens... Zelf lees ik ook het liefste Fantasy!!! Verder alles met Magie te maken heeft of gewoon in die richting komt. Wel is het ook Leuk als er werkelijke problemen in dergelijk soort verhalen voorkomen, problemen waar wij ook mee kunnen zitten.
Zodra ik zelf schrijf, schrijf ik meestal in Fantasy, ik verdraai de werkelijkheid en maak er mijn eigen wereld van... |
![]() |
|
Verwijderd
|
Lees nu eindelijk Robin Hobb en inderdaad,
![]() Inderdaad, Tolkiens boeken zijn zo ondertussen zo'n 60, 70 jaar oud, je kunt niet verwachten dat de stijl nog hetzelfde is... |
![]() |
|
![]() |
Fantasy is één van mijn favoriete genres. Het meest fascinerende aan fantasy is de echo die weerklinkt uit het echte leven. Hoe 'gefantaseerd' ook, het verhaal ontkomt niet aan bepaalde menselijke trekjes.
En natuurlijk is het gewoon leuk om te lezen! Mijn favoriete boeken zijn (in willekeurige volgorde): 1. Tolkien, maar eigenlijk vooral In de ban van de ring (een zeer interessant verhaal dat als archetype dient voor de meeste van de hedendaagse fantasy; al is de stijl soms nogal vermoeiend) 2. Jack Vance (zijn Lyonesseserie is simpelweg een pareltje, zo sprookjesachtig is alles) 3. J.V. Jones (haar trilogie, in het Engels Book of words, is erg mooi met boeiende plotontwikkelingen en redelijk genanceerde personages) 4. Weiss en Hickman (en dan vooral de Death-Gatecyclus) 5. Robert Jordan (hoewel hij bij mij steeds meer in ongenade begint te vallen. Hij stelt de conclusie van zijn Wheel of Time wel heel erg lang uit: de eerste vijf boeken zijn geweldig, daarna is een duidelijke inzakking merkbaar. Shame on you, Jordan!) Dat zijn de schrijvers en schrijfsters die zo in me opkomen... Oh ja, een eervolle vermelding dient degene te krijgen uit wiens boeken ik m'n sig vandaan heb: Lewis Carrol. Alice in Wonderland is geweldig!
Laatst gewijzigd op 27-12-2003 om 10:32. |
![]() |
|
Fantasy is leuk, maar heb nog veel te weinig gelezen. Terry Goodkind vind ik erg leuk, Terry Pratchett is vreselijk grappig, maar mijn favoriet, al is het dan eigenlijk niet eens echt fantasy, is toch wel Marion Zimmer Bradley.
En ik heb een hekel aan Tolkien.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Muziek |
MysticFair - Land van Ooit Fantasy & Castle Festival 4 & 5 oktober 2008 Mysticfair | 3 | 01-08-2008 12:36 | |
Games |
Final fantasy 11 online Gnoko | 179 | 23-05-2005 08:43 | |
Games |
Final Fantasy! 2B! | 25 | 15-04-2005 08:55 | |
Verhalen & Gedichten |
Fantasy Meadow | 19 | 02-06-2004 10:25 | |
Verhalen & Gedichten |
Fantasy DarkCat | 1 | 23-01-2002 17:59 | |
ARTistiek |
Fantasy boeken? TearSong | 44 | 19-06-2001 23:57 |