Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() [Dit bericht is aangepast door Odicanes Naso (27-06-2001).]
||
Citaat:
God werd wel afgebeeld, uhm een drieluik op de rechterkant staat jezus afgebeeld, links staat maria, beide zijn naakt in het midden staat God. Onder deze drie 'personen' staat een afbeelding van een grote groep mensen, links de armen/burgers en rechts staat de elite, in het midden staat het heilige lam. Het is geschilderd door twee broers waardoor het perspectief niet helemaal klopt. Volgens mij waren het de broers van Eijck maar ik weet het niet zeker, ik heb net m'n boeken ingeleverd dus ik kan het ook niet opzoeken.
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
![]() |
Geloof en kunst hebben enkel dit met elkaar te maken dat kunst in dienst kan staan van geloof (zie Suger) of dat zij juist wordt afgezworen door geloof (zie Bernardus). Kunst en geloof als gevoel hebben in mijn ogen weinig met elkaar te maken, zoals hierboven werd gesuggereerd.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Algemene schoolzaken |
Enquête! x-sannae | 26 | 04-04-2011 20:14 | |
Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen |
[nederlandse literatuur] recensie jan wolkers/brandende liefde vrouw-wezen | 1 | 16-09-2010 14:50 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Het kwaad arPos | 33 | 07-07-2009 15:14 | |
De Kantine |
Verkapt Manon je bent niet saai dus mag ik je msn? topic #261 TopDrop | 500 | 30-06-2008 13:35 | |
Verhalen & Gedichten |
Woord en beeld Verwijderd | 3 | 03-06-2007 16:44 |