Advertentie | |
|
![]() |
|
Neem gewoon die kam dan, je gaat toch niet vragen of iemand anders die je niet kent of hij het goedkeurt ofniet.
Gewoon kaal scheren die kop en je kam laten staan, en iedereen is zichzelf ![]() Daar is geen kam voor nodig hoor ![]() |
![]() |
|
Zeg knul, ik zie dat je een Anarchie tekentje als ava hebt. Heb je eigelijk wel enige clue wat anarchie inhoudt? Zou je een anarachistische samenleving wenselijk vinden? Denk je dat het ook daadwerkelijk haalbaar is? Of ben je gewoon een modepunkertje?
||
Citaat:
nee, ben geen modepunker.. anarchie komt van het griekse woord anarkhein, en dat betekent niet heersen. Anarchie is dus een toestand waarin niemand heerst over een ander. Wie wil er overheerst worden? Niemand toch? Dan is het logies om ook zelf niet te heersen over anderen. Geen bazen en geen slaven. Iedereen is vrij. dat is het ene deel. Het andere deel gaat over samenwerken, of eigenlijk samen leven. De een heeft misschien door mazzel veel meer mogelijkheden dan een ander. Een ander heeft juist pech. Anarchisten zijn er niet op uit om van anderen te profiteren, maar om zo te leven dat je elkaar niet tegenwerkt of belemmert en dat je elkaar helpt als dat nodig is. Simpel, of niet? Als iedereen het hiermee eens zou zijn, en het ook in praktijk bracht, dan zouden we iets moois kunnen hebben, of het mogelijk is? Veel mensen denken echter dat het een rotzooitje wordt als er geen leiders zijn. Dus denken ze dat anarchie, samenleven zonder macht, zonder heerschappij, niet mogelijk is. Ze kunnen zich niet voorstellen dat alle mensen zich uit zichzelf verantwoordelijk zullen gedragen. Toch is dat in theorie mogelijk. En ook in de praktijk is er veel mogelijk. Bij een ruzie meteen de tegenstander de kop inslaan, dat doen erg veel mensen níet. Omdat ze bang voor straf zijn? Nee, omdat ze aardig zijn! Dus waarom die lijn niet veel meer doortrekken? In elk geval kan het geen kwaad als alle mensen die dwang en heerschappij iets vervelends vinden er tegen protesteren. En natuurlijk kunnen ze zelf zó leven dat ze geen dwang uitoefenen op anderen. Dan is de wereld al een tikkeltje richting anarchie opgeschoven. Dat zou wel eens aanstekelijk kunnen werken op anderen. ten slotte..Iedereen kan zich anarchist noemen, en dat op een eigen manier invullen. Toch kan je wel stellen dat alle anarchisten als het ware allergies zijn voor dwang
Laatst gewijzigd op 30-11-2003 om 12:03. |
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
flikker op..
ik heb ook nooit gezegt dat ik punker ben.. ik kom gewoon uit voor mijn mening, en dan gaan jullie mij zeggen dat ik punk, alto skater ben..? en dan zeg je nu tege mij dat ik me niet zo moet profileren.. denk eerst na voor je iets typt de volgende keer hier
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lifestyle |
raad nodig: hanekam Greenleaf | 48 | 01-09-2004 19:38 | |
Lifestyle |
Vrouwen en hanekammen rare pop! | 66 | 11-11-2002 13:42 | |
Lifestyle |
mening over hanekam... Krugdinho | 127 | 10-11-2002 12:50 | |
Lifestyle |
Wat moet ik allemaal in huis halen voor een hanekam? Horror Kitty | 108 | 08-10-2002 19:12 | |
Lifestyle |
enig idee hoeveel zon hanekam van gigantische punten kost?? real terminator | 79 | 03-08-2002 20:17 | |
Lifestyle |
voor de vrouwen/meisjes met hanekammen of geen haar als het ware salsa | 10 | 24-04-2002 08:33 |