Advertentie | |
|
![]() |
|
Wat mij betreft is FUP een magisch toverwoord en een flinke hype.
Mensen zijn erg naïef om te denken dat een FUP geen datalimiet inhoudt. Natuurlijk heb je die. Boven een bepaald limiet krijg je een mailtje van je ISP. Ik heb een 100GB limiet. Maar als ik 115GB heb krijg ik geen mailtje hoor, kan wel overigens. Pas als ik structureel over de limiet heenga, wordt me gevraagd of ik wil minderen. F*ck dat fair use; en geef gewoon een indicatie van het datalimiet. Dan weet je wat je mogelijkheden zijn.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
|
Hmm...
Vorige maand (november) zaten we aan 91,943 MB (dat is up+down, uiteraard). Oktober: 92,220 MB, daarvoor was het veel minder. Hmm. Ik hoop dat we meer dan 100 GB mogen downloaden, anders hebben we strakkies een probleempje ![]() [edit]ff opgezocht: Wide Open/512-1024 100 GB per maand Overschrijdingen worden in rekening gebracht a € 1,= per GigaByte (of deel daar van) per maand. oooooooops...[/edit]
Laatst gewijzigd op 01-12-2003 om 10:00. |
![]() |
||
Citaat:
![]() 500 Mb ging ik met 56k nog ruim overheen ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
lijkt me ook erg sterk dat het op 1Gb ligt.. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Waarom zou een FUP van 1 gig geen FUP zijn? |
![]() |
|
Een FUP staat altijd wel duidelijk gedefineerd? Nou, dus echt neit hoor. Ik zit bij euro net, en heb ook een FUP, en dta is gewoon zo dat je zovele kan downloaden als je wilt en nooit gezeik krijgt.
Ik heb over compleet november een dataverkeer gehad van 29,1 GB, en heb niks gehoord met dat dat teveel is ofzo. En elke maand zit ik weer op ongeveer 30gb dataverkeer (uploaden en downloaden doe ik allebij graag ![]() Kortom, als je een FUP hebt, kan je in principe gewoon alles doen wat je wilt en als je films wilt binnenhalen kan je dat gewoon doen. Ze kunnen hoogstens vragen of je rustiger aan wilt doen (ook wel doen als ze het vragen) maar mijn ervaring is dat ze het niet vragen ![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Ik blijf bij mijn eerdere uitspraken:
Een FUP is niets meer dan een toverwoord om het daadwerkelijke limiet niet te hoeven noemen. Ik heb dus wel een limiet (van 100GB), als ik er overheen ga gebeurt er niks, als ik er structureel (voor de 2e of 3e maand) overheen ga, dan krijg ik een mailtje waarin gevraagd wordt mijn verbruik te minderen. Mijns inziens is dit niet anders dan bij een FUP. Daarbij heb je dan echter geen inzicht in wat het nominale verbruik is. Nu weet ik dat ik rond de 100GB mag zitten en gemiddeld onder de 100GB moet blijven. Dat is helder en duidelijk. FUP is open voor discussie. Bij veel (sommige) van de providers die dit toverwoord gebruiken, is de limiet in feite erg laag gesteld. Wat fair-use is, is natuurlijk zo subjectief als wat. Dit maakt de weg vrij voor de ISP om vrijwel iedereen 'in overtreding' te stellen. Wetteloosheid en geen afspraken durven te maken, vind ik dat. De praktijk is vaak dat ISPs die Fair Use hanteren een lager datalimiet hebben dan bedrijven die het limiet gewoon opgeven. Geef mij maar fijn een limiet, dus.
||
Citaat:
![]()
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
|
waar kan je dat proggie downen? want ik wil ook wel eens weten hoeveel ik down!
Ik zit namelijk bij planet (met standard abbonnement) en die hebben een data limiet van 1GB! Het leuke is alleen dat je het op de website hoort te kunnen zien, maar deze functie werkt niet en nu gaat de limiet pas op 1 januari weer in (als die site weer werkt) ![]() Ik heb alleen volgens mij de afgelopen maand een GB'tje of 6 gedowned (en dat gaat met nogal veel Eurotjes per GB ![]() dus lijkt het me wel handig om dat ff bij te gaan houden! ![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
Met adsl lite zou het voor de grootgebruikers wellicht een probleem kunnen vormen; maar voor de rest is het zo zoals ik heb beschreven in de 2e reply van dit topic (29-11-2003 @ 19:15).
Laatst gewijzigd op 13-12-2003 om 22:59. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Armen in Amerika net zo slecht af als in Zweden Verwijderd | 39 | 13-09-2006 19:14 | |
Muziek |
het grote hitsige soulseek topic Tom Violence | 487 | 15-06-2005 13:20 | |
Software & Hardware |
[Internet] Chello AUP datalimiet petitie vampiro | 40 | 02-03-2005 09:58 | |
Software & Hardware |
[Alg] Dataverkeer Verwijderd | 34 | 23-02-2005 17:19 | |
Werk, Geld & Recht |
Breedband-/internetadvies Krook | 30 | 11-10-2004 10:46 | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
Het grote Israel/PA topic, deel III Sweet_Hadar | 12 | 06-09-2003 20:46 |