Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-12-2003, 15:22
AJMouse
AJMouse is offline
".... met een ingreep in je dvdbrander (+ en - omdraaien) kun je...." ------------ (ofwel achterstevoren branden)

Kan iemand mij vertellen hoe? Ik heb een Sony DW-U10A
Oud 14-12-2003, 15:51
Talon
Talon is offline
geen idee
waarom wil je dat?
Oud 14-12-2003, 16:12
unpopular
unpopular is offline
Ik denk dat je er op doelt de dvd+ op een dvd- brander branden?

zo ja :
da kan niet + en - mijn een benaming voor een techniek voor dvd's te branden niet zo zeer het tegenovergestelde van elkaar.

bedoel je het anders zou je het dan ff duidelijker kunnen zijn.
Met citaat reageren
Oud 14-12-2003, 23:11
AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
unpopular schreef op 14-12-2003 @ 17:12:
Ik denk dat je er op doelt de dvd+ op een dvd- brander branden?

zo ja :
da kan niet + en - mijn een benaming voor een techniek voor dvd's te branden niet zo zeer het tegenovergestelde van elkaar.

bedoel je het anders zou je het dan ff duidelijker kunnen zijn.
hehe, grappig nee dat wist ik al, ik brand ook mijn dvdtjes met mijn plusmin brander. Ik doel hier op het achterstevoren branden van een dvd. Het maakt verder niet uit waarom, want dat mag ik hier niet posten zogenaamd. Ik weet dat dit mogelijk is via draadjes omdraaien, maar het kan als het goed is ook softwarematig. Het plus en min principe van technische aspecten van een dvdtje staat hier dus compleet buiten beschouwing, maargoed ik was misschien onduidelijk als je niet weet dat zoiets als dit mogelijk is..
Oud 15-12-2003, 09:44
Verwijderd
De gamecube speelt cd's achterstevoren af..
Maar je kunt niet achterstevoren branden
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 11:55
unpopular
unpopular is offline
ik snap het al maar je kunt ze idd niet achterstevoren branden voor meer info check of mijn msn of mail maar ff want er is idd een oplossing voor.
Met citaat reageren
Oud 15-12-2003, 15:28
AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
********** schreef op 15-12-2003 @ 10:44:
De gamecube speelt cd's achterstevoren af..
Maar je kunt niet achterstevoren branden
Via sharereactor ben ik er al een tijdje mee bezig (hoe het via je pc naar netwerkadapter van je gc kan enzo), maar het kan dus ook door gewoon de iso achterstevoren te branden, de iso kun je alleen niet achterstevoren maken, maar je brander kun je wel zo zetten dat ie achterstevoren brandt, dus ik gokte hier misschien op iemand die het wist, you never know, you know?

(jaja een beetje hetzelfde bericht unpopular )
Oud 16-12-2003, 12:41
Verwijderd
Waarom mag je niet vertellen waarom je een DVD achterstevoren wil branden? Die uitleg is toch niet in strijd met iets? Je kunt toch gewoon zeggen dat je achterstevoren wilt branden omdat je éen of andere beveiliging o.i.d. wilt omzeilen, dat is niet verkeerd. Het wordt pas verkeerd als je in detail gaat uitleggen hóe je dan die handelingen moet verrichten.

Ik ben namelijk behoorlijk benieuwd waar je zoiets voor nodig zou kunnen hebben.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 17:25
Puta
Puta is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-12-2003 @ 13:41:
Waarom mag je niet vertellen waarom je een DVD achterstevoren wil branden? Die uitleg is toch niet in strijd met iets? Je kunt toch gewoon zeggen dat je achterstevoren wilt branden omdat je éen of andere beveiliging o.i.d. wilt omzeilen, dat is niet verkeerd. Het wordt pas verkeerd als je in detail gaat uitleggen hóe je dan die handelingen moet verrichten.

Ik ben namelijk behoorlijk benieuwd waar je zoiets voor nodig zou kunnen hebben.
als ik het goed begrijp uit het topic om gamecube spellen te branden? of zit ik er naast?
Oud 16-12-2003, 21:09
AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
nare man schreef op 16-12-2003 @ 13:41:

Als je uit mijn berichten hebt begrepen dat ik probeer te verbergen dat ik een disc achterstevoren wil branden omdat ik op deze manier een gamecube spel kan kopiëren, sorry, zo bedoelde ik het niet, dat wilde ik niet verbergen.

En Put@, correct.
Oud 16-12-2003, 21:34
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Een software matige oplossing hiervoor lijkt me veel eenvoudiger. je maakt een image van een dvd, draait de gegevens om, gooit de overgebleven lege ruimte voor de gegevens en je hebt een dvd die andersom gebrand is
dit is natuurlijk wel ff schematisch.
Met citaat reageren
Oud 16-12-2003, 23:54
Verwijderd
Citaat:
AJMouse schreef op 16-12-2003 @ 22:09:
Als je uit mijn berichten hebt begrepen dat ik probeer te verbergen dat ik een disc achterstevoren wil branden omdat ik op deze manier een gamecube spel kan kopiëren, sorry, zo bedoelde ik het niet, dat wilde ik niet verbergen.

En Put@, correct.
Ah, oke, bedankt
Met citaat reageren
Oud 17-12-2003, 13:44
AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
Black Rainbow schreef op 16-12-2003 @ 22:34:
Een software matige oplossing hiervoor lijkt me veel eenvoudiger. je maakt een image van een dvd, draait de gegevens om, gooit de overgebleven lege ruimte voor de gegevens en je hebt een dvd die andersom gebrand is
dit is natuurlijk wel ff schematisch.
Natuurlijk, natuurlijk is het softwarematig makkelijker, maar hoe denk je dat een dvdspeler/brander een iso kan maken van een achterstevoren gebrande disc? daar zit et em in..
Oud 17-12-2003, 17:51
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Citaat:
AJMouse schreef op 17-12-2003 @ 14:44:
Natuurlijk, natuurlijk is het softwarematig makkelijker, maar hoe denk je dat een dvdspeler/brander een iso kan maken van een achterstevoren gebrande disc? daar zit et em in..
bot 1tjes en 0letjes lezen, geen bestanden. dan maakt het niet uit hoe je hem leest, brand je die iso, heb je gelijk weer een omgedraaide dvd
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 00:14
AJMouse
AJMouse is offline
oke.. geef mij hét programma die bot 1tjes en 0-etjes leest.. want ik ben em nog niet tegen gekomen
Oud 18-12-2003, 16:30
Black Rainbow
Black Rainbow is offline
Citaat:
AJMouse schreef op 18-12-2003 @ 01:14:
oke.. geef mij hét programma die bot 1tjes en 0-etjes leest.. want ik ben em nog niet tegen gekomen
Ik ook niet , maar in theorie zou het moeten kunnen denk ik.
Met citaat reageren
Oud 18-12-2003, 17:50
AJMouse
AJMouse is offline
aan theorie hebben we niks he als er niemand is die er praktisch werk van maakt
Oud 18-12-2003, 19:54
Enlightenment
Enlightenment is offline
CloneDVD al geprobeerd?
Oud 18-12-2003, 19:56
Droyd
Droyd is offline
Volgens mij werkt die iso methode ook niet.

Er wordt waarschijnlijk meer dan de iso zelf gebrand (pure gok, dat wel) en die kan je niet zomaar achterstevoren branden.
Oud 18-12-2003, 20:16
Enlightenment
Enlightenment is offline
Nee, dan moet je een BIN branden, en geen ISO.
Oud 19-12-2003, 00:23
AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 18-12-2003 @ 20:54:
CloneDVD al geprobeerd?
CloneDVD kloont een dvd. Maar als het programma de dvd niet kan lezen, kan hij hem ook niet klonen he? Tis echt een kwestie van hardware matig draadjes omwisselen dénk ik, want software matig zie ik nergens verschijnen..
Oud 19-12-2003, 18:00
Enlightenment
Enlightenment is offline
Ja ik weet niet hoe dat met GC-dvds werkt enzo. Maar ook beveiligingen als laserlock kun je onzeilen met CloneCD, doordat deze (opzettelijke) bad sectors gewoon skipt. Met een normaal brandprogramma zou je dan een read error krijgen en de cd niet kunnen branden.

Maar misschien zijn die DVDs van de GC wel niet compatible met de DVD-standaarden. In dat geval zal het mogelijk niet softwarematig lukken.
Oud 19-12-2003, 23:32
AJMouse
AJMouse is offline
Citaat:
Enlightenment schreef op 19-12-2003 @ 19:00:
stukje.
ah, we komen dichter bij het punt van dat we elkaar begrijpen GC discs kan een dvd speler echt niet lezen omdattie achterstevoren is.. mja tis wel lastig maar tzou echt leuk zijn als et kan
Reageren

Regels voor berichten