Advertentie | |
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Maar goed ik ga o.a. - paella maken (www.eva-online.be onder recepten) - groentechilli (zie idem ) - sate stokjes met sojabrokken, tofu of falafel eraan en daarbij een paar sausjes (pindasaus enzo). - wat aardappeltjes (krieltjes) erbij - een groene salade (zie www.vegatopia.com/kerst2003) En als toetje/nagerecht heb ik een sinasappeltoetje. Een schil van een sinaasappel gevuld met een bepaalde cremige iets. Met een toefje sojaslagroom. Die slagroom word wel lastig. De eerste pogingen gingen niet zo goed ![]() Maar op vegatopia.com/kerst2003 staan leuke menu's ![]()
||
Citaat:
falafel is eigenlijk best een goed idee...
|
ik vind opeens vasten met kerst net zo hypocriet als opeens heel veel gaan eten.
het is namelijk net zo goed een ritueel als het hele fucking kerstfeest. ondanks dat je weet dat je er niks mee zal bereiken op wereld(lijk)niveau, doe je het toch. alleen maar om jezelf een goed gevoel te geven. je weet namelijk best dat je met jouw middelen je doel niet kan bereiken (je doet het omdat je tegen de oorlog bent, maar je gelooft toch zelf ook niet dat het ook maar een heel klein beetje uit maakt?)
Laatst gewijzigd op 21-12-2003 om 12:41. |
![]() |
|
Ik vind het wel ontzettend goed om dit te doen maar...
Als je wel veel eet hebben de mensen met problemen daar niks aan en als je niet veel eet, hebben die mensen daar lijkt mij ook niks aan en jijzelf zit alleen maar je best te doen om niet te schrokken. maar nogmaals, als je het volhoudt, zou ik dat heel knap vinden!!
||
Citaat:
Als je teruggaat naar de gedachte van Kerst, en die gedachte ook wilt vieren (het blijft immers een feest) dan denk ik dat het gepaster is als je kiest voor soberheid en eenvoud, dan voor schransen. Feesten zijn überhaupt hypocriet, maar ik denk niet dat je het zo moet zien. Met een feest gedenk je iets, of dat nou zielen zijn bij een lichtjesfeest, je moeder op moederdag, je eigen geboorte op je verjaardag, of de geboorte van Jezus/ vrede / nieuw begin etc. met Kerst, dat maakt verder ook niet uit. En dan kies je dus de meest gepastte uiting van hetgeen je gedenkt (als je echt het feest wil vieren). Vasten lijkt me dus prima op z'n plaats met kerst. Beschuit met muisjes ook trouwens.
||
![]() |
Citaat:
Ik denk dat je het meer moet zien als religieus/spiritueel iets. Iemand die zou vasten zou tot zich zelf komen en weer zichzelf reinigen. Daarnaast als meerdere mensen het doen zal het toch wel schelen hoor in de dingen die anders geconsumeerd zouden worden. Nog mooier is als je het geld wat je anders zou uitgeven, gewoon weg te geven of je koopt eten en geeft het aan zwervers enzo.
||
Verwijderd
|
Citaat:
Net als dat uitbundige extreme eten? Veel zwervers willen vaak geen eten, alleen maar geld (ivm drugs)...hier in Rotterdam iig. |
![]() |
|||
Citaat:
als je al je rituelen uit je feest kiepert houd je geen feest meer over. Citaat:
Dat ze líever geld zouden hebben, daar kan ik inkomen, maar dat ze eten weigeren is volgens mij gelul. En je hoeft ook niet een willekeurige zwerver uit te zoeken en die te gaan bedelven onder liefdadigheid. Kook een grote pan eten, en ga op straat staan uitdelen aan élke voorbijganger. Food-not-Bombs met kerst. Is nog gezellig ook.
|||
![]() |
Citaat:
Het is juist een goede tijd omdat de meeste mensen meer eten met kerst. En zo kan je misschien weinig statement maken naar de wereld, maar je kan wel een statement maken naar je directe omgeving. Mij zie je ook voor kerst actie voeren ergens in nl om mensen te laten denken over wat ze met kerst eten. Het hele jaar door zit ik dat ook wel te promoten maar met kerst is ook een goede tijd ervoor. Ook omdat men veel 'wild'(van de fokkerij) gaat eten e.d. Citaat:
Ik denk dat ze ook wel eten willen hoor. Als ze vragen om geld kan je ook altijd beter eten geven en anders niets.
|||
Citaat:
sit-innetje houden tegen foie grass? Lijkt me wel een goede manier om de kerstdagen door te komen. Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Het is de ervaring die ik heb. Sorry. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
In gaarkeukens hebben ze al eten...en met kerst vaak ook echt een kerstmaaltijd. Doneer dan geld aan de Paulus Kerk of aan het Leger de Heils oid. |
![]() |
||
Citaat:
![]() het gaat mij niet om het vasten en ook niet om het feit of feesten überhaupt hypocriet zijn of niet maar om het feit dat hij met zijn tere zieltje een enorm statement maakt en dan vervolgens dat kracht bijzet door welgeteld 2 dagen rustig aan te doen met eten. je kan dan beter net als george bush met een kalkoen rond gaan lopen. eventueel richting gaarkeuken inderdaad, dan hebben de armeren onder ons ook nog wat aan jouw weltschmerz
||
![]() |
Citaat:
Maar goed het zou wel naar iets goed kunnen gaan.
||
![]() |
Citaat:
ik hang er iig gewoon bij. Maar ik heb al nee gezegd tegen mijn ouders dat ik geen kadootje hoef. En ik maak 1ste kerstdag een veganistische maaltijd zodat ze even bewust bezig zijn met eten. Nou ja iig geen dierenleed voor dat maaltijd. Verder doe ik niet echt met iets mee. Al dat gristelijk gezeik, dat doet me niet goed. En zo christelijk is het kerstmisfeest niet. Het is min of meer meer gejat. Misschien dat ik wel ander feest volgend jaar vier. Dat Yule feest ofzo. Klinkt iig aangenamer ![]() Of ik verzin gewoon mijn eigen feestie ![]()
||
Citaat:
Vasten is een ritueel (wat mijns inziens wél met kerst te maken heeft). Alle rituelen kunnen in zekere zin op elk moment van het jaar plaatsvinden, maar dan zijn het geen rituelen meer. Dan worden het gewoontes. Als je zegt dat je vasten eruit moet gooien, waarom dan niet meteen alle rituelen ook, als men toch redeneert volgens hypocritie en consequentie. Als je al je rituelen uit je feest gooit hou je geen feest meer over. En wat 'gelul' betreft, ik twijfel niet aan jouw ervaring, ik kan het me alleen moeilijk voorstellen. ![]()
|||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
a.) jij niks wilt eten van hun zelfgemaakte of dure eten b.) jij niet komt op het familiefeest omdat je het hypocriet vindt of omdat je niet in de verleiding tot eten wilt komen. Maargoed, Je helpt er misschien wel een kalkoenen-leven of koeen-leven ofzo mee.....alle kleine beetjes helpen....maarja tegen oorlog zal het idd echt niet helpen, dan is het alleen om jezelf goed te voelen dat jij niet meedoet aan de hypocrisie. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Mijn vader heeft een soort kookclub met een paar vrienden van hem, met Kerstmis en Oud op Nieuw maken ze altijd heel veel soep, welke ze dan uit delen bij het Leger des Heils of ergens anders waar mensen zijn die het nodig hebben. Ik help dan vaak mee met uitdelen, zo leuk om te doen
![]() Toen met die vuurwerkramp in Enschede hebben we de mensen in de sporthal ook soep gegeven en alle bewakers rondom het rampgebied. Allemaal heel erg leuk om te doen, zo dankbaar. Maar ik eet dus zelf ook. Misschien een idee om ook te doen met een groep mensen? Mja, mijn vader en zijn vrienden zijn weer bevriend met een eigenaar van een restaurant en daar mogen ze dan dus in de keuken koken, met grote pannen enzo... dat scheelt natuurlijk wel.. Als je het zelf moet doen... Maar met zelf stil te protesteren kom je niet ver. |
Advertentie |
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Zalig Kerstfeest Verwijderd | 22 | 30-12-2006 15:05 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Lifestyle |
wat heb jij gedaan op deze mooie dag? :) pipimädchen | 500 | 27-12-2004 17:40 | |
Muziek |
Nirvana BarbapapaX | 177 | 21-11-2004 18:45 | |
Liefde & Relatie |
kerstkadootjuh?! jonguh17 | 28 | 15-12-2002 00:06 | |
De Kantine |
krijgen we dadelijk dat geouwe kutzeik weer met .wat ga je doen met kerst..hoe ga je Verwijderd | 35 | 27-10-2002 17:36 |