Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / ARTistiek
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 29-10-2001, 06:52
Marc S
Marc S is offline
De leegte van mijn bestaan

Op een zaterdag-avond...

Mijn hele lichaam dreunt op maat met de bas van grote speakers, ik sta aan de kant van een drukke discotheek met een biertje in mijn hand. Iedereen is aan het springen, maar ik zie wederom de lol er niet van in. Ik doe mijn best rustig te blijven en drink langzaam mijn biertje op...

Het is mijn zusje schijnbaar weer eens gelukt mij mee te slepen, ik kan haar echter niets verwijten. Nieuwsgierig was ik wel en de keuze tussen uitgaan of weer een avond achter de computer hangen was snel gemaakt :-)

Na het drinken van mijn biertje keek ik nog een beetje rond... overal dansende mensen, hardtrance die mij een aangename hoofdpijn schenkt en een grote rookwolk, gepaard met lichtflitsen in allerlei kleuren... Het lijkt wel alsof ik de enigste ben die nog nuchter is :-D

Anderhalf uur later...

"Hmmz, wat doe ik hier eigenlijk?", gaat ineens door mijn momenteel pijnlijke hoofd. Alles lijkt in slow-motion te gaan, al die vrolijke mensen gaan aan mij voorbij, maar ik voel me zo alleen... Het harde geluid, de drukte om mij heen, het wordt te veel... Langzaam baan ik mijn weg door de massa, wanhopig op zoek naar een beetje ruimte... het begint mij mateloos te irriteren, ik moet gewoon naar buiten! :-(

Even later sta ik buiten, starend naar de hemel... het is middernacht en heerlijk rustig. Aangezien ik met mijn zusje heb afgesproken haar om 1 uur bij de auto te treffen, besluit ik om eens een rondje door het dorp te wandelen...

Allerlei gedachten gaan door mijn hoofd, onder andere over mijn toekomst, maar ook vooral over het leven wat ik nu leid... Het is vergelijkbaar met het leven van een kluizenaar; vrienden heb ik niet, de hele dag gekluisterd achter computers, zij het voor mijn werk of thuis... op het gebied van de liefde ben ik ook nog totaal onervaren :-(

Enigszins verdiept in mijn gedachten, bevind ik mij inmiddels boven op de dijk. Er waait een koude wind, maar ik voel mij helemaal verlamd, het raakt me niet...

Al starend over de rivier droom ik van een ander leven... Een leven waarin ik samen met mijn lieve vriendin samen ben, liggend in elkaars armen volgen we dan de mooie zonsondergang op een zwoele zomeravond en praten over onze toekomstplannen of genieten samen juist van de stilte *zucht*

Het is een momentopname van een leven waarin ik gelukkig ben. Mijn levendige fantasie slaagt er op deze wijze soms tijdelijk in de leegte van mijn bestaan te vullen... Aan elke droom komt echter een einde en na het ontwaken lijkt dan alles zo nutteloos. Het maakt niet uit hoe hard ik werk of hoeveel ik leer, wat ik ook ermee mag bereiken, het vult nooit de leegte in mijn hart :-(

Discussies met mezelf...

Even werp ik een blik op mijn horloge, het is pas kwart over 12. Ik moet dus nog 3 kwartier wachten op mijn zusje, met een enigzins duf gevoel in mijn hoofd loop ik verder...

Waarom ben ik eigenlijk nog meegegaan? Tja, ik had anders ook niks beters te doen... Waarom eigenlijk niet? Wat zijn de alternatieven? Als ik naar een kroegje ga, drink ik enkel eenzaam mijn biertje... ik kom zowiezo niet zo snel in gesprek met iemand :-(

Zal ik toch het advies van mijn vader opvolgen en naar een dansschool gaan? Het klinkt in eerste instantie een beetje raar, maar zo langzamerhand ben ik tot alles bereid... Ook weet je nooit wanneer het van pas kan komen :-D

Aan de andere kant geef ik mijn geld liever aan andere zaken uit... maar is geld in dit opzicht wel zo belangrijk? Geld is enkel een betaalmiddel, eigenlijk idioot om er een emotionele waarde aan toe te kennen, of niet? Hmmz, ik zie geld zo langzamerhand als de vijand van geluk ;-)

Een half uur later...

Daar sta ik dan, op wonderlijke wijze weer aangekomen bij mijn auto. Ik stap alvast in, ten einde nog een kwartier op mijn zusje te wachten... luisterend naar de radio probeer ik de tijd door te komen...

Voor even sluit ik mijn ogen, zie wederom momentopnamen van een ander leven voor mij :-)

Marc
Imagination fills the void of my existence...

[Dit bericht is aangepast door Marc S (30-10-2001).]
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 29-10-2001, 15:03
John Sickbock
John Sickbock is offline
Marc.... wij moeten volgens mij echt elkaar _snel_ een x ontmoeten, en _goed_ praten... met allebei ongeveer hetzelfde probleem. Ik kan nou wel gaan mailen maar kheb t gevoel dat dat niet echt kan helpen...
Weet je al of je op de meeting kan komen?

Mooi geschreven btw, heel duidelijk, maar niet te zakelijk...great *duim omhoog*

Enneh... sterkte, je verdient het eruit te komen, en dat kan je ook!
Oud 29-10-2001, 15:06
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
John Sickbock schreef:
Marc.... wij moeten volgens mij echt elkaar _snel_ een x ontmoeten, en _goed_ praten... met allebei ongeveer hetzelfde probleem.
Ghehe, dat gaan we zeker een keer doen

Ik weet echter nog steeds niet of ik naar de meeting ga...
Met citaat reageren
Oud 29-10-2001, 15:12
GRRR
GRRR is offline
idd mooi geschreven. het las lekker weg.
Met citaat reageren
Oud 29-10-2001, 15:30
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
GRRR schreef:
idd mooi geschreven. het las lekker weg.
Thanx
Met citaat reageren
Oud 29-10-2001, 17:35
Dragon's Mistress
Dragon's Mistress is offline
ik las dit omdat je n link in n ander topic zette...

ik ken het gevoel wel, maar bij mij komt dat pas als ik ergens van thuiskom. Als ik ergens ben vermaak ik me wel, ik praat dan wel met bijna niemand, alleen met degene die bij me is eigenlijk, maar ik kijk gewoon wat rond, luister naar de muziek, zit mn eigen (soms vreemde) gedachtes te volgen. Vind ik genoeg, ben niet zon actief figuur
Maar als ik thuiskom heb ik zon akelig paniekerig, eenzaam gevoel en geen idee waar het vandaan komt, want ik heb dan naar mijn idee toch n leuke avond gehad en er zou geen reden moeten zijn voor dat gevoel
Oud 29-10-2001, 19:44
stroopwafel
stroopwafel is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Ghehe, dat gaan we zeker een keer doen

Ik weet echter nog steeds niet of ik naar de meeting ga...

1. welke meeting?

2. ken het gevoel heel goed maar ben zoals ik al eerder zei heel slecht in m'n gevoelens verwoorden..
Oud 29-10-2001, 19:46
stroopwafel
stroopwafel is offline
btw: Aangezien ik met mijn zusje heb afgesproken haar om 1 uur bij de auto te treffen,

het is pas kwart over 1. Ik moet dus nog 3 kwartier wachten op mijn zusje, met een

of ik heb iets gemist, of dat klopt niet helemaal

Oud 30-10-2001, 08:18
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
stroopwafel schreef:
of ik heb iets gemist, of dat klopt niet helemaal
Ghehe, klopt

Moet kwart over 12 zijn
Met citaat reageren
Oud 30-10-2001, 08:19
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
stroopwafel schreef:
1. welke meeting?
Die van Psychologie, 11 Nov in Utrecht

Citaat:
2. ken het gevoel heel goed maar ben zoals ik al eerder zei heel slecht in m'n gevoelens verwoorden..
Hmmz
Met citaat reageren
Oud 30-10-2001, 08:20
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Dragon's Mistress schreef:
Maar als ik thuiskom heb ik zon akelig paniekerig, eenzaam gevoel en geen idee waar het vandaan komt, want ik heb dan naar mijn idee toch n leuke avond gehad en er zou geen reden moeten zijn voor dat gevoel
Misschien omdat het zo nutteloos lijkt?
Met citaat reageren
Oud 30-10-2001, 12:12
Gleipnur
Gleipnur is offline
Hoi Marc,

Ik herkende meteen mezelf in wat je schreef, fijn te weten dat er nog zijn...

Groetjes en ...he t'ligt niet aan jou hoor, t'is gewoon de rest van die maffe wereld!!
(echt waar)

Groetjes, Gleip!
Oud 30-10-2001, 14:59
Dragon's Mistress
Dragon's Mistress is offline
Citaat:
Marc S schreef:
Misschien omdat het zo nutteloos lijkt?

achter mn pc zitten is nuttelozer ( )
Oud 30-10-2001, 15:03
Marc S
Marc S is offline
Citaat:
Dragon's Mistress schreef:
achter mn pc zitten is nuttelozer ( )
Dat mag dan wel zo zijn, maar op het moment dat je uitgaat heb je waarschijnlijk voorstellingen over de mogelijkheden ervan (je verwacht je beter te voelen, maar het gebeurt niet of enkel tijdelijk)... schijn bedriegd...

Je bent weer terug bij af, vandaar: nutteloos...

Na ja, dat is iig mijn verknipte logica

Hoeft niet voor jou te gelden
Met citaat reageren
Oud 30-10-2001, 21:13
Eva*
Eva* is offline
Wow, ik herken er best wel veel in.
Goed geschreven ook, makkelijke woorden maar echt heel duidelijk.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten