Jij wilt reacties en aangezien je aan opbouwende kritiek waarschijnlijk meer hebt dan aan pure lof, heb ik maar even mijn gevoelens over het stuk, na één keer lezen (dat zeg ik er wel bij), had.
Het is een mooi stuk, maar ik vind het niet echt een verhaal. Meer prozaïsch beelden met woorden. Ik zou je schrijfstijl bijna visueel willen noemen, omdat het meer draait om beelden en emoties die daarbij horen, dan de personen en de gebeurtenissen uit het verhaal. Daarbij ontbreekt een duidelijk structuur, dingen die belangrijk zijn om een verhaal mooi te krijgen en een doel te geven. Je verhaal komt mij daarom slechts over als een deel van een groter geheel. Na één keer lezen heb ik geen duidelijke motivatie ofzo kunnen ontdekken (waarom denk de hoofdpersoon dit soort dingen, waar zit ze mee, waarom piekert ze zo?) en ook geen echte thematiek. En dat brengt mij toch op de tip om dit nou eens uit te gaan bouwen. Ga eens fantaseren met personen, geef ze eens eigenschappen, kijk eens of je dingen "natuurlijk" kunt laten voelen (wat "natuurlijk" is moet je echt aanvoelen, dat is voor iedereen persoonlijk), een reden kan geven, en een rond geheel kan maken. Het wordt dan allemaal denk ik een stuk langer (paar kantjes), maar dan heeft het denk ik wel de potentie om een verpletterende indruk achter te laten. Herhaal dit droombeeld bijvoorbeeld enkele keren en verwijs er aan het eind nog een keer heen, maar pas het beeld elke keer net ietsje anders aan. Herhaling is altijd iets wat goed van pas komt om ergens de nadruk aan te geven en dat geldt voor iederen kunstvorm (bij een lied is het refrein het belangrijkste -> wordt herhaald). Ik ben benieuwd of je een beetje snapt wat ik bedoel. Als je vragen/commentaar/ideeën/problemen of wat dan ook hebt, je weet me te vinden en ik hoor het graag

.
En ik blijf fan van je hoor

.
Overigens zit er een klein spelfoutje in, Ik hoor het niet tikken op het zolderraam,
nog op mijn eigen raam, want ik ben niet binnen.
Dit nog moet volgens mij noch zijn.