![]() |
|
FILM FESTIVAL ROTTERDAM
21 januari tot en met 1 februari 2004 www.filmfestivalrotterdam.com Wie gaat en waarheen? Films waar mijn nieuwsgierigheid naar uit gaat zijn DOPPELGÄNGER (Kurosawa), HAUTE TENSION (Aja), BRIGHT FUTURE (Kurosawa), BEAT (Verbeek), HET ZUIDEN (Koolhoven), ELEPHANT (Van Sant), 21 GRAMS (Innaritu), LOST IN TRANSLATION (Coppola), CE JOUR-LÀ (Ruiz), AMERICAN SPLENDOR (Berman & Pulcini), BATTLE ROYALE 2: REQUIEM (Fukasaku), GOZU (Miike), MEMORIES OF MURDER (Joon-Ho), NINA (Dhalia), en ZERO DAY (Coccio).
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
hij gaat ook over het leven onder de Taliban: een meisje woont met haar moeder en oma samen en aangezien vrouwen niet mogen werken, krijgen ze ook geen geld/eten meer binnen sinds de dood van de man/vader/zoon. het 12-jarig meisje wordt daarom gekleed als een jongen en haar haar wordt afgeknipt, zodat ze kan gaan werken. erg indrukwekkend, en zeker niet slecht voor een film uit een land waar pas 40 films gemaakt zijn de afgelopen 100 jaar
|
Jammer dat ik niet kan gaan. Haute Tension, The Fog of War, American Splendor, Osama, Dobbelganger, Zatoichi en Gozu lijken me erg goed. Iig heb ik Lost in Translation, Elephant, School of Rock en 21 Grams al gezien.
Oh, en voor wie Battle Royale II gaat zien: bereid u voor op een verschrikking.
Laatst gewijzigd op 16-01-2004 om 13:49. |
![]() |
||
Citaat:
|
Je zou als het goed is nu kaartjes kunnen reserveren....
Probleem met online ticket verkoop / reserveringssysteem Er is een probleem met het online ticketverkoop en -reserveringssysteem. En telefonisch kom ik er ook al niet door. ![]()
Laatst gewijzigd op 17-01-2004 om 10:33. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Woensdag 21 jan
-Zatoichi Maandag 26 jan -Dead End Run -Tiresia -Memories of Murder -Spring, Summer, Fall, Winter...and Spring -HOPELIJK Ashes of Time Woensdag 28 jan -Fuse -Last Life in the Universe -Code 46 -Doppelgänger -Zebraman En waarschijnlijk nog wel wat, maar ik dat zie ik later wel. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
- Uzak - Elephant Vrijdag 30ste: - Les Invasions Barbares - The Return - 21 Grams Zaterdag 31ste: - The Saddest Music in the World - Spring, Summer, Fall, Winter ... And Spring - Squint Your Eyes - Atlas (All The Weight Of The World) - American Splendor Zondag 1ste: - Father and Son - Schultze Gets The Blues - Resurrection Of The Little Match Girl - Crimson Gold - Twentynine Palms 't Zijn er dus 15 geworden, aangezien 't programma iets is aangepast. Maar goed, 't kunnen er nog minder worden, kaartjes worden morgen gereserveerd, dus hopelijk gaat het lukken... |
![]() |
|
'Zatoichi'
21 jan 23:00 Pathé 1 (Met dank aan CycLoner ![]() 'Dead End Run' 27 jan 22:30 Burgerzaal Doelen 'Doppelgänger' 28 jan 20:00 Luxor 'Ong-bak: Muay Thai Warrior' 28 jan 22:45 Luxor 'Deadlines' 29 jan 15:00 Luxor 'Zero Day' 29 jan 18:00 Cinerama 6 Meer zat er niet in dit jaar.
|
21 grams draait ook gewoon in de bioscoop.
Althans, ik had em bij de Sneak Preview in Antwerpen. Ik vond de opbouw van de film heel mooi, wel heel verwarrend het eerste half uur, maar op het eind valt alles op zijn plaats. Het was een echte drama film. Ik werd er een beetje sad van. Oh, en voor de mannen, er komen ook wat blote borsten in beeld ![]()
|
![]() |
Al geweest:
Dead End Run, Tiresia, Tehran 7:00 AM, Irreversible (Zuid Koreaans), Geneve- Marseille, Ana y los otros, August Sun, Bright Leaves, Il dono Vandaag: Granny (gemist), Sexual Dependency, Les Invasions Barbares, Ce Jour La, Silence Between Two Thoughts, Resurrection of the little match girl Later: Masked and Anonoymous, Handbikemovie, The Pharaoh, Detroit, I wanna be loved, Rhapsodie Chilliene, Young Gods, How I killed a saint, Domestic Erotic, Last Life universe, Shara, Catterina va in a citta, Scent of the Lotus Pont, Raghu Romeo en de Slotfilm. YEAH
|
![]() |
Elephant is trouwens heel goed, al in Gent gezien, American Splendor is niet meer dan matig (een 3), La Meglio Giuventu is weer vrij vet. Van de films die ik in Rotterdam al gezien heb zijn Tiresia en Dead End Run het best, maar niet meer dan een magere 4 (op vijf).
(Met de klassering dat ik elke 3 beste films van het jaar een 5 zou geven).
|
![]() |
|||
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
he mensen ik ga morgen naar 'de volkskrantdag' op t filmfestival...en nu lezen wij op zich wel de volkskrant, waar het programma in staat vandaag. maar mijn ouders zijn weg en hebben de krant meegenomen....argh, kan iemand mij het programma van morgen vertellen? (ik kan t op internet nergens vinden)
xx
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Films, TV & Radio |
International Film Festival Rotterdam 2009 ecrivaine | 9 | 29-01-2009 10:27 | |
Films, TV & Radio |
Rotterdam Film Festival 2005 legatus | 121 | 07-02-2005 23:22 | |
Films, TV & Radio |
Internationeel Film Festival Rotterdam Jones | 5 | 31-01-2005 18:41 | |