![]() |
|
![]() |
halloooo, wie kan mij vertellen wat GRAVITATIEKRACHT is??? alvast bedankt!!! mail maar naar: nvdhoek@filternet.nl
|
Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dan is het zoiets als: gravitatiekracht tussen een voorwerp en en de aarde is hetzelfde als zwaartekracht. (maar voor mij is dit al te lang geleden...) |
![]() |
||
Citaat:
|
Volgens mij is de gravitatiekracht de aantrekkingskracht die een massa uitoefent op andere massa's. Hoe groter de massa, hoe groter de gravitatiekracht. Zo oefent de aarde een kracht uit op een bal (dit noemen we dan zwaartekracht), maar de bal oefent ook een kracht uit op de aarde. Het effect is in het laatste geval echter niet eens merkbaar, terwijl dat in het eerste geval natuurlijk wel zo is. Wanneer je twee ballen (of andere massa's)op een kleine afstand van elkaar vasthoudt, merk je een heel klein beetje dat ze naar elkaar toe willen bewegen.
Laatst gewijzigd op 20-01-2004 om 20:02. |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Zwaartekracht <-> gravitatiekracht, ik durf er geen uitspraak over te doen ![]() |
![]() |
|
Die ballen waren maar een voorbeeld, het gaat erom dat het massa's zijn die je kan vasthouden.
Wij hebben die proef ooit gedaan (toen was het met veerunsters geloof ik): in elke hand een veerunster en die op zo'n 20 cm afstand van elkaar houden. Ik voelde het zelf ook niet, maar volgens m'n leraar zou je een aantrekkingskracht moeten voelen. ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Fg= 6,67 10-11 1 x 1/0,2 Dat is dus een kracht in de orde van de 10-11N |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
"Misschien gaat het beter als je dat truitje uittrekt, erg veel electrostatische verstoring in het magneetvelt door al die synthetische weefsels" ![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Exacte vakken |
[NA] Natuurkunde PO bakelandlyceum | 1 | 23-04-2010 21:25 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
God is: hookee | 204 | 17-06-2009 12:35 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Kunnen we ooit sneller reizen dan het licht? Sonic | 52 | 11-05-2003 21:50 | |