Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-01-2004, 14:02
Flowtje
Flowtje is offline
Op de een of andere manier kan ik mijn startpagina niet meer veranderen, in het balkje waar je normaal gesproken je startpagina in kan stellen bij internet-opties, kan ik nix typen.
Ook werkt het niet als ik naar bv. Google ga en daar klik op "Instellen als startpagina"

Iemand die mij kan helpen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 20-01-2004, 14:10
Verwijderd
Wat staat er nu als startpagina?
Een of andere spamsite?

Dan moet je Ad-Aware en Spybot eens draaien..

Anders heb je gewoon geen Beheerders rechten..
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 14:23
Boozle
Boozle is offline
Grappenmaker. Adaware. Dat werkt voor 0% hoor. Je scant het je gooit alles weg je scant nog een keer en je hebt weer evenveel.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 14:26
Martin
Martin is offline
Citaat:
Boozle schreef op 20-01-2004 @ 15:23:
Grappenmaker. Adaware. Dat werkt voor 0% hoor. Je scant het je gooit alles weg je scant nog een keer en je hebt weer evenveel.
OK, waar zijn jouw argumenten? AdAware werkt WEL, hoe ik dat weet? Kwestie van ervaring....

SpyBot S&D werkt echter wel beter, maar is minder gebruiksvriendelijk voor mensen die weinig verstand hebben van software.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 14:49
Flowtje
Flowtje is offline
Als startpagina heb ik nu een of ander vage site

http://www.51vcd.cn

Ik heb Ad-Aware en Spybot allebei laten scannen enzo, maar ik kan mijn startpagina nog steeds niet veranderen.

Ik heb Win98, heb je daar beheerders-rechten voor nodig?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 15:50
Verwijderd
Citaat:
Boozle schreef op 20-01-2004 @ 15:23:
nee, ik geef iets wat niet werkt..
als ie alles terugvind, dan doe je volgens mij iets fout, maar goed..
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 15:51
Verwijderd
hm.m.
je hebt dan wel hele hardnekkige spyware...
teminste, ik neem aan dat je ook met die 2 programma's hebt gescand?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 15:58
Flowtje
Flowtje is offline
Ik heb met alletwee de programma's gescand. Is er nix anders wat gedaan kan worden?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 16:06
Verwijderd
Probeer eens je temperory internetfiles leeg te gooien, al je cookies, alle temp mappen. En probeer desnoods eens te zoeken op je hardeschijf naar een bestandje dat dezelfde naam kan hebben. Kijk desnoods eens in de map Downloaded Program Files
In de map van WINDOWS zelf....misschien dat daar iets raars staat. Maar meestal verwijzen zulke sites gewoon naar bestandjes op je pc.
Succes ermee.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 16:12
Puta
Puta is offline
Het knopje blanco pagina kan je ook niet gebruiken?
Oud 20-01-2004, 16:26
Flshman
Flshman is offline
Heb ik ook eens gehad, heel irritant. De knoppen zijn gedisabled, niet te veranderen dus. Ook het 'maak van deze pagina uw startpagina' werkt niet..
Niet op kunnen lossen; geen zin en ik was toch al van plan te formatteren. Maar goed, geen idee hoe het komt
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 17:02
Flowtje
Flowtje is offline
Kan ik zomaar alles wat er in Temporary Internet Files weggooien? Want er zitten systeemmappen in waardoor Windows of een ander programma mogelijk niet meer werken.

Maar ik heb wel (via Internet-opties) mijn cookies en bestanden verwijdert. (Maar dat hielp ook nix..)

Verder staat er bij Downloaded Program Files voor zover ik weet nix bijzonders, een paar microsoft dingen en msn messenger dingen.

Alleen heb ik geen idee wat er wel of niet in de map Windows hoort te zitten. Het meeste van wat er in Windows staat vind ik raar, dus...

Citaat:
En probeer desnoods eens te zoeken op je hardeschijf naar een bestandje dat dezelfde naam kan hebben.
Dezelfde naam als? (Ik heb 51vcd en 51vcd.cn al geprobeerd, maar daar vind hij nix van.)

En de knop blanco pagina kan ik idd niet gebruiken.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 17:21
TIGEK
TIGEK is offline
Doe even in Start uitvoeren

regedit
Zoeken --> naar domeinnaam.ex
en alles wat daar in staat even legen en niets invullen. Het zal moeten werken
Oud 20-01-2004, 17:34
Flowtje
Flowtje is offline
Ehm... waar vind ik "Start uitvoeren" ?

Of bedoel je dat ik in "Zoeken naar bestanden of mappen" naar regedit moet zoeken?
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 17:48
Fade of Light
Fade of Light is offline
linksonderin zie je start (gewoon bij windows, als je dit leest kun je het al zien)
druk daarop en dan op uitvoeren (of als je de engelse versie hebt op run).

Typ in regedit en druk op enter.
dan zoek je op dat domeingebeuren.ex als je die hebt gevonden doe je rechtermuisknop en modify op die entry en vul about:blank in.

Hiermee los je echter niet je gedisable zooi op, alleen is je startpagina nu verandert.
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 17:49
Gimme more beer
Gimme more beer is offline
Citaat:
flowergurl schreef op 20-01-2004 @ 18:34:
Ehm... waar vind ik "Start uitvoeren" ?

Of bedoel je dat ik in "Zoeken naar bestanden of mappen" naar regedit moet zoeken?
Hij is niet zo duidelijk inderdaad.

Je kunt naar start en als het goed is dan meteen naar een plek die "uitvoeren" heet. Daar type je dan regedit in. Je kunt desnoods ook naar het programma zoeken, maar dat is heel omslachtig (ik weet niet zeker waar hij staat in win9x)...

In je regedit moet je even zoeken naar het domeinnaam van die startpagina waar hij wel heengaat. Als het bijvoorbeeld www.vervelendestartpagina.nl is, zoek je naar "vervelendestartpagina.nl" en alles wat je daar tegenkomt haal je weg.

Wat je ook nog kunt proberen is je msconfig doorspitten (maar dat doet ad-aware ook) en een andere oplossing is een andere browser installeren.

Bijvoorbeeld Mozilla Firebird

Aan Boozle: Dat Ad-aware 0% oplost bij jou betekent niet meer dan dat je de veroorzaker van je spyware nog steeds op je PC hebt staan. Al die kutprogramma's als Kazaa en dingen als... weetikveel... "MsNbOoStAh!!!" etc heb je echt niet nodig en zitten vol met spyware.

Misschien is een format weer eens een optie?
Oud 20-01-2004, 17:51
Gimme more beer
Citaat:
Fade of Light schreef op 20-01-2004 @ 18:48:
Hiermee los je echter niet je gedisable zooi op, alleen is je startpagina nu verandert.
veranderd, beste fade!
Oud 20-01-2004, 17:52
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
Gimme more beer schreef op 20-01-2004 @ 18:51:
veranderd, beste fade!
yup, excuses...

aan de ene kant heb ik echt een schijthekel aan mensen die ALLES verkeerd spellen... Maar aan de andere kant heb ik ook schijt aan de taal. De betekenis verandert echt niet als je een t schrijft
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 17:56
Gimme more beer
Citaat:
Fade of Light schreef op 20-01-2004 @ 18:52:
yup, excuses...

aan de ene kant heb ik echt een schijthekel aan mensen die ALLES verkeerd spellen... Maar aan de andere kant heb ik ook schijt aan de taal. De betekenis verandert echt niet als je een t schrijft
Hoe meer fouten de mensen gaan maken hoe verder onze taal verloedert. En dan krijg je dus het probleem van extreme dialecten. Ik ben blij dat we nog spelling etc. op school hebben.

Verder stoor ik me ook gewoon aan dat soort simpele dingen die mensen fout doen.
Oud 20-01-2004, 18:04
Flowtje
Flowtje is offline
Ehm..bij mij staan er onder start alleen: (van onder naar boven) "Afsluiten" "Afmelden" "Help" "Zoeken" "Instellingen" "Documenten" "Favorieten" "Programma's"

In "Zoeken naar bestanden of mappen" heb ik wel regedit gevonden, alleen kan ik het niet openen (of was dat niet eens de bedoeling?)
Met citaat reageren
Oud 20-01-2004, 18:51
Fade of Light
Fade of Light is offline
Citaat:
flowergurl schreef op 20-01-2004 @ 19:04:
Ehm..bij mij staan er onder start alleen: (van onder naar boven) "Afsluiten" "Afmelden" "Help" "Zoeken" "Instellingen" "Documenten" "Favorieten" "Programma's"

In "Zoeken naar bestanden of mappen" heb ik wel regedit gevonden, alleen kan ik het niet openen (of was dat niet eens de bedoeling?)
jawel dat was wel de bedoeling. Start windows eens op in safe mode en doe weer "zoeken naar bestanden of mappen" en dan regedit en dat openen.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 18:41
Flowtje
Flowtje is offline
Hoe kan ik mijn pc in de safe-mode opstarten??
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 18:43
Verwijderd
Citaat:
flowergurl schreef op 21-01-2004 @ 19:41:
Hoe kan ik mijn pc in de safe-mode opstarten??
Tijdens het booten F8 rammen
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 19:11
Flowtje
Flowtje is offline
Zelfs in de safe-mode is er geen "Uitvoeren" En als ik op het windows-knopje en r tegelijk indruk krijg ik de foutmelding dat de bewerking geannuleerd is doordat mijn systeem beperkingen heeft en dat ik contact moet opnemen met mijn systeembeheerder.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 19:25
Verwijderd
Windows opnieuw installeren is zeker geen optie? :/
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 21-01-2004, 19:31
Flowtje
Flowtje is offline
Windows opnieuw installeren?? Zou een andere explorer installeren niet helpen? (Dat klinkt namelijk heel wat beter dan Windows opnieuw installeren...)
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 19:43
Verwijderd
Windows98 installeren is zo gebeurd,
je kunt dna ook Windows XP erop zetten..

Maar als je een andere browser zoekt:
Ik raad je dan Mozilla Firebird aan
www.mozilla.org/firebird
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 20:23
freyk
freyk is offline
Citaat:
flowergurl schreef op 20-01-2004 @ 19:04:

Volgends mij heeft mevrouw windows xp en staat haar startbalk op "menu start" en niet de klassieke startmenu.
In iedergeval, flowergurl, "uitvoeren" moet er wel bij staan.
Gewoon beetje verder kijken dan je neus lang is.

Als je "uitvoeren" niet kan vinden doe kan je ff terugschakelen naar
de klassieke startmenu:
1. klik met de rechtermuisknop op je startbalk
2. Er verschijnt nu een klein menutje, klik daar op eigenschappen.
3. Klik dan op het tabblad "menu start"
4. selecteer dan gewoon "klassiek menu start"
5. en druk dan op ok

Om de register editor te starten, doe je dit:
1. klik op "deze computer"
2. klik op de c-schijf
3. Selecteer daar de windows map
3. selecteer dan de map "system32"
4. als laatste ga je op zoek naar het bestandje "regedt32"
5. Start dit bestandje op en dat zit je in de register editor

Volg dan maar de andere stappen, wat de andere mensen zeggen, om die vervelende spyware eraf te halen.

In iedergeval kon ik oplossing vinden op het net over die site wat je ons gaf.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 20:40
Flowtje
Flowtje is offline
Ik heb echt windows 98 (WIndows 98 SE om precies te zijn) En verder staat uitvoeren er echt niet tussen.

Ik kan het anders ook wel laten zien als je me echt niet gelooft

Maar het probleem is wel cker weten opgelost als ik een andere explorer installeer?
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 20:45
Puta
Puta is offline
Citaat:
flowergurl schreef op 21-01-2004 @ 21:40:
Ik heb echt windows 98 (WIndows 98 SE om precies te zijn) En verder staat uitvoeren er echt niet tussen.

Ik kan het anders ook wel laten zien als je me echt niet gelooft

Maar het probleem is wel cker weten opgelost als ik een andere explorer installeer?
laat zien!!!
Oud 21-01-2004, 20:53
Flowtje
Flowtje is offline
Kom ik zo ongeloofwaardig over??

Dit is toch wel duidelijk genoeg dat ik echt Windows 98 heb en dat het er echt niet tussen staat??
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 21:01
freyk
freyk is offline
oeps,..iets te snel gelezen he.

In iedergeval gewoon ff regedt opstarten via de manier die ik je gaf.
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 21:05
Flowtje
Flowtje is offline
Ik vergeef het je
Maar dat had ik ook al geprobeerd, alleen zit er alleen een Drivers map in mijn Systeem32 map, en in de Drivers-map zit alleen een Gm.dls en een Gmreadme bestandje..
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 21:17
DoomTrooper
DoomTrooper is offline
Heb ook zoiets gehad dat ik steeds een vage spamsite als startpagina kreeg maar het is bij mij verholpen

Wat ik heb gedaan?

Heb een programaatje gedownload (Hijack This). Voordat je het programma start alle andere programma's uitzetten. Als je het programma draait krijg je een .TXT file met allerlei info van programma's die op dat moment aanstaan (vaak verborgen spyware)

Ik heb vervolgens de inhoud van dat txt file'tje op deze site gepost: http://computercops.biz/forum67.html en zij hebben me toen geholpen met het verwijderen van de spyware.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 21:23
Flowtje
Flowtje is offline
Ik heb dat net ook geprobeerd. (Ik kreeg hulp via mail ) Alleen nu heb ik nog steeds het probleem dat ik mijn startpagina niet kan aanpassen. (Als startpagina heb ik nu een blanke pagina het gaat al de goede kant op.)

Maar ik ga het in elk geval wel proberen alvast thnxx!
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 21:37
freyk
freyk is offline
Citaat:
flowergurl schreef op 21-01-2004 @ 22:05:
Ik vergeef het je

Maar om je startpagina te kunnen wijzigen moet je toch in de registers zitten.
Als je niet via de manier die ik je gaf in de register komt, gebruik dan gewoon een externe regeditor.
(helaas heb ik geen tijd om een goeie regeditor voor je op te zoeken)(heb al een onwijs zware schooldag achter de rug)
Met citaat reageren
Oud 21-01-2004, 22:38
JJzD
JJzD is offline
je opstartmenu is aangepast.
Je kan met een registry-tweak weer je uitvoeren aanzetten.
Probeer System Mechanic eens om het aan te zetten?
Oud 22-01-2004, 10:34
hemhemhem
hemhemhem is offline
héhé, eindelijk iemand die over tweaken begint, natuurlijk issie getweakt.

probeer eens windows-toets + R tegelijk indrukken, als er dan geen run of uitvoeren komt is het geblockt door (admin / virus / wat dan ook)
Oud 22-01-2004, 10:37
hemhemhem
hemhemhem is offline
als je bij uitvoeren regedit opgeeft (zie vorige post)
krijg je dan een foutmelding dat het niet bestaat, een bericht dat je geen rechten hebt om te regeditten of doet ie het gewoon?

als ie het doet kun je gewoon zoeken naar de tekst die als link van de startpagina staat. maar ik denk dat je niet mag regediten
Oud 22-01-2004, 15:20
Flowtje
Flowtje is offline
Windows + r werkt niet bij, ik krijg dan een melding dat ik er niet in mag en dat ik eerst contact moet opnemen met de systeembeheerder (met andere worden ik heb geen recht om erin te komen)
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten