Advertentie | |
|
![]() |
|
Als startpagina heb ik nu een of ander vage site
http://www.51vcd.cn Ik heb Ad-Aware en Spybot allebei laten scannen enzo, maar ik kan mijn startpagina nog steeds niet veranderen. Ik heb Win98, heb je daar beheerders-rechten voor nodig? |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
als ie alles terugvind, dan doe je volgens mij iets fout, maar goed.. |
![]() |
|
Verwijderd
|
Probeer eens je temperory internetfiles leeg te gooien, al je cookies, alle temp mappen. En probeer desnoods eens te zoeken op je hardeschijf naar een bestandje dat dezelfde naam kan hebben. Kijk desnoods eens in de map Downloaded Program Files
In de map van WINDOWS zelf....misschien dat daar iets raars staat. Maar meestal verwijzen zulke sites gewoon naar bestandjes op je pc. Succes ermee. |
![]() |
||
Kan ik zomaar alles wat er in Temporary Internet Files weggooien? Want er zitten systeemmappen in waardoor Windows of een ander programma mogelijk niet meer werken.
Maar ik heb wel (via Internet-opties) mijn cookies en bestanden verwijdert. (Maar dat hielp ook nix..) Verder staat er bij Downloaded Program Files voor zover ik weet nix bijzonders, een paar microsoft dingen en msn messenger dingen. Alleen heb ik geen idee wat er wel of niet in de map Windows hoort te zitten. Het meeste van wat er in Windows staat vind ik raar, dus... ![]() Citaat:
En de knop blanco pagina kan ik idd niet gebruiken. |
![]() |
|
linksonderin zie je start (gewoon bij windows, als je dit leest kun je het al zien)
druk daarop en dan op uitvoeren (of als je de engelse versie hebt op run). Typ in regedit en druk op enter. dan zoek je op dat domeingebeuren.ex als je die hebt gevonden doe je rechtermuisknop en modify op die entry en vul about:blank in. Hiermee los je echter niet je gedisable zooi op, alleen is je startpagina nu verandert. |
![]() |
||
Citaat:
Je kunt naar start en als het goed is dan meteen naar een plek die "uitvoeren" heet. Daar type je dan regedit in. Je kunt desnoods ook naar het programma zoeken, maar dat is heel omslachtig (ik weet niet zeker waar hij staat in win9x)... In je regedit moet je even zoeken naar het domeinnaam van die startpagina waar hij wel heengaat. Als het bijvoorbeeld www.vervelendestartpagina.nl is, zoek je naar "vervelendestartpagina.nl" en alles wat je daar tegenkomt haal je weg. Wat je ook nog kunt proberen is je msconfig doorspitten (maar dat doet ad-aware ook) en een andere oplossing is een andere browser installeren. Bijvoorbeeld Mozilla Firebird Aan Boozle: Dat Ad-aware 0% oplost bij jou betekent niet meer dan dat je de veroorzaker van je spyware nog steeds op je PC hebt staan. Al die kutprogramma's als Kazaa en dingen als... weetikveel... "MsNbOoStAh!!!" etc heb je echt niet nodig en zitten vol met spyware. Misschien is een format weer eens een optie?
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
aan de ene kant heb ik echt een schijthekel aan mensen die ALLES verkeerd spellen... Maar aan de andere kant heb ik ook schijt aan de taal. De betekenis verandert echt niet als je een t schrijft ![]() |
![]() |
||
Citaat:
Verder stoor ik me ook gewoon aan dat soort simpele dingen die mensen fout doen.
|
Ehm..bij mij staan er onder start alleen: (van onder naar boven) "Afsluiten" "Afmelden" "Help" "Zoeken" "Instellingen" "Documenten" "Favorieten" "Programma's"
In "Zoeken naar bestanden of mappen" heb ik wel regedit gevonden, alleen kan ik het niet openen (of was dat niet eens de bedoeling?) |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Windows98 installeren is zo gebeurd,
je kunt dna ook Windows XP erop zetten.. Maar als je een andere browser zoekt: Ik raad je dan Mozilla Firebird aan www.mozilla.org/firebird |
![]() |
||
Citaat:
In iedergeval, flowergurl, "uitvoeren" moet er wel bij staan. Gewoon beetje verder kijken dan je neus lang is. ![]() Als je "uitvoeren" niet kan vinden doe kan je ff terugschakelen naar de klassieke startmenu: 1. klik met de rechtermuisknop op je startbalk 2. Er verschijnt nu een klein menutje, klik daar op eigenschappen. 3. Klik dan op het tabblad "menu start" 4. selecteer dan gewoon "klassiek menu start" 5. en druk dan op ok Om de register editor te starten, doe je dit: 1. klik op "deze computer" 2. klik op de c-schijf 3. Selecteer daar de windows map 3. selecteer dan de map "system32" 4. als laatste ga je op zoek naar het bestandje "regedt32" 5. Start dit bestandje op en dat zit je in de register editor Volg dan maar de andere stappen, wat de andere mensen zeggen, om die vervelende spyware eraf te halen. In iedergeval kon ik oplossing vinden op het net over die site wat je ons gaf. ![]() |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
Heb ook zoiets gehad dat ik steeds een vage spamsite als startpagina kreeg maar het is bij mij verholpen
![]() Wat ik heb gedaan? Heb een programaatje gedownload (Hijack This). Voordat je het programma start alle andere programma's uitzetten. Als je het programma draait krijg je een .TXT file met allerlei info van programma's die op dat moment aanstaan (vaak verborgen spyware) Ik heb vervolgens de inhoud van dat txt file'tje op deze site gepost: http://computercops.biz/forum67.html en zij hebben me toen geholpen met het verwijderen van de spyware. Ik hoop dat je hier iets aan hebt |
![]() |
||
Citaat:
![]() Maar om je startpagina te kunnen wijzigen moet je toch in de registers zitten. Als je niet via de manier die ik je gaf in de register komt, gebruik dan gewoon een externe regeditor. (helaas heb ik geen tijd om een goeie regeditor voor je op te zoeken)(heb al een onwijs zware schooldag achter de rug) |
![]() |
|
als je bij uitvoeren regedit opgeeft (zie vorige post)
krijg je dan een foutmelding dat het niet bestaat, een bericht dat je geen rechten hebt om te regeditten of doet ie het gewoon? als ie het doet kun je gewoon zoeken naar de tekst die als link van de startpagina staat. maar ik denk dat je niet mag regediten
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |
[Browsers] Zoekmachine/startpagina blijft ongewild veranderen Maylena | 13 | 27-02-2014 23:53 | |
Software & Hardware |
probleem robbzooi | 6 | 01-08-2004 16:52 | |
Software & Hardware |
Kan startpagina niet meer veranderen Verwijderd | 1 | 13-05-2004 14:15 | |
Software & Hardware |
[mysearchnow] Startpagina probleem Smobbo | 1 | 14-09-2003 11:27 | |
Software & Hardware |
startpagina - help! snarl | 4 | 08-04-2003 08:47 | |
Software & Hardware |
Verspringende startpagina Verwijderd | 1 | 16-03-2002 11:34 |