Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-01-2004, 15:58
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
Ze doet de laatste tijd heel raar tegen mij, als er andere mensen bij zijn denkt ze dat ze stoer is en ze negeert me super vaak, als ik een verhaal tegen haar vertel zegt ze na een tijdje: Zei je wat?
ze was dus mijn beste vriendin maar ik begin nu echt een hekel aan haar te krijgen. Ze zeurt ook super veel over haar "zware leven" en bijv. vanavond moeten we ergens naartoe met school en haar moeder kon rijden maar er kunnen maar 2 kinderen mee en nu heeft ze 2 andere meisjes uit de kals meegenomen en moet ik alleen fietsen in het donker.
Ik baal hier echt super van maar weet echt neit wat ik meot doen.
Oud 27-01-2004, 15:59
Inbraak
Inbraak is offline
Citaat:
Heleentju! schreef op 27-01-2004 @ 16:58:

Ik baal hier echt super van maar weet echt neit wat ik meot doen.
Echte vriendinnen zoeken
Met citaat reageren
Oud 27-01-2004, 16:20
Heleeeeen
Heleeeeen is offline
Maar ik heb niet echt super veel zin om ruzie met haar te maken en we zitten tot het einde vanhet schooljaar toch naast elkaar
Oud 27-01-2004, 16:22
duifeltje
duifeltje is offline
Dat is echt vervelend zeg.
Ik heb het ook gehad met een vriendin, ineens was ik er niet meer voor haar, ik voelde me zo verrot want ik dacht dat ik iets fout had gedaan maar ik wist niet wat, als ik dat wist kon ik tenminste sorry zeggen.

Maargoed, ik denk dat je het beste aan haar kunt zeggen wat je op je hart hebt. Het klinkt erg cliché maar ik denk dat dat wel de beste manier is om dit op te lossen.
Je kunt bijv. een mailtje sturen hoe jij erover denkt en dat je het niet leuk vind. Dat is dan eigenlijk een compliment voor haar omdat je haar niet kwijt wil en ze dus blijkbaar veel voor jou betekent.
Als ze niet op een (aardig) mailtje ingaat en je blijft negeren, kun je je beter af gaan vragen of ze jou wel waard is. He klinkt hard maar vriendschap moet naturlijk wel van twee kanten komen.

Heel veel succes, ik hoop dat het nog goed komt!
Oud 27-01-2004, 17:27
miss-suus
miss-suus is offline
kmoet ook altijd op de fiets overal naar toe in het donker, want het gaat nooit echt dat ik met andere mee kan. dit kwets me erg. kword de laaste tijd ook vaak afgewezen door ze, maar tzal wel aan mij liggen.
Oud 27-01-2004, 20:03
Carlie
Carlie is offline
Logisch dat je daar van baalt. Je vind haar nog steeds aardig, omdat jullie vast leuke dingen hebben meegemaakt als beste vriendinnen. En nu opeens doet ze zo raar, stoer als er andere mensen bij zijn of ze kiest gewoon 2andere vriendinnen uit!!

Ik weet niet wat er precies met je vriendin aan de hand is. Misschien zijn t de hormonen, of misschien verandert ze gewoon door een of andere onverklaarbare reden. Je kan er alleen maar achter komen door het haar te vragen. Wordt niet gelijk boos op haar en besculdig haar niet gelijk van vanalles en nog wat maar spreek met haar af en vertel haar rustig dat je het zo jammer vind dat ze jou niet heeft gevraagd en wat er nog meer is gebeurd. Je moet zeggen dat je heel erg blij bent met haar als beste vriendin maar dat dit je best wel pijn doet.
Als ze een echte vriendin is, zal dit misschien per ongeluk gebeurd zijn en kunnen jullie het rustig uitpraten en weer vriendinnen worden. Het kan echter ook dat ze er juist boos om wordt en nog vervelender gaat doen, dan meot je maar andere vriendinnen zoeken en is ze je gewoon niet waard!!

Succes ermee,
Carlie
Met citaat reageren
Oud 01-02-2004, 20:25
Fantôme
Fantôme is offline
het is moeilijk! maar blijkbaar voelt zij zich te goed voor jou (omdat ze zich blijkbaar voor je schaamt). En dat is onzin! jij bent haar vriendin, en voor je vriendinnen hoef je je niet te schamen. Op je vrienden ben je trots! komop, kies voor jezelf. Zeg tegen haar hoe je erover denkt, en kies voor jezelf, je bent meer waard.

het klinkt hard wat ik zeg, maar ik heb hetzelfde een paar keer meegemaakt...

({)(})
Oud 03-02-2004, 14:28
CoveredEyes
CoveredEyes is offline
Ik zou als ik jou was haar er een keer mee confronteren, waarom ze zo doet en of ze het normaal vind enz.

Gewoon direct zijn!

Succes. Kus.
Suzanne
Oud 03-02-2004, 18:35
Verwijderd
Praat met haar, vertel haar dat je het niet leuk vind dat ze zo tegen je doet. Misschien heeft ze het zelf niet eens door, en helpt een gesprek of brief haar wakker te schudden. Als dat niets helpt en ze blijft zich zo gedragen tegenover jou dan zou ik langzamerhand afstand van haar nemen. Leuke dingen gaan doen met andere vriendinnen.
Mocht er echt ruzie ontstaan tussen jou en je ‘beste vriendin’, en je wilt niet meer naast haar zitten dan kan je naar je mentor (of een andere docent) gaan en vragen of je ergens anders mag zitten. Je kunt daarbij het probleem er omheen een beetje uitleggen zodat hij/zij ook snapt waarom je dat wilt.

Succes *knuff*.
Met citaat reageren
Oud 03-02-2004, 22:33
Agnès
Agnès is offline
Ik weet niet of je vriendschap met haar ooit wel goed is geweest, dat ze je dus niet negeert waar anderen bij zijn etc. (het is toch je beste vriendin geweest!) Maar als dat wel zo is moet je er met haar over praten. Misschien zit ze ergens mee, en basseert alles op een misverstand. Als ze geen goed antwoord geeft en om je vraag heen draait of het maar onzin vind, is ze je vriendschap zoiezo niet waard. Het kan ook aan de leeftijd liggen misschien, dat de één zich steeds volwassener begint te voelen, terwijl dat bij de ander nog niet zo snel gaat. Dat jullie uit elkaar groeien zeg maar.Als ze vanaf het begin van jullie vriendschap je al negeert als er anderen bij zijn etc. is ze gewoon géén vriendin.
Oud 08-02-2004, 12:54
MoO
MoO is offline
*Hoort veel herkenning*
Gewoon laten vallen, hier is t leven te kort voor.

Klinkt misschien hard: Maar dit ga ik nu ook doen.
Mijn vriendin lacht me keihard uit, en met dingen van :
BOOH voorschut. Stom wief wat ze is..

Je bent veel beter af zonder haar! Echt waar. Alleen is het moeilijk om dat te doen. En een leven zonder een beste vriendin is zo raar. Maar er zijn genoeg andere mensen, zij is jou niet waard!

Heel veel suc6! En dat mailtje was een heel goed idee trouwens, misschien ga ik dat ook wel proberen...

Laatst gewijzigd op 08-02-2004 om 17:00.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 17:01
MoO
MoO is offline
Enne, met dat probleem van naast elkaar zitten :
Je kan ook aan je mentor/ mentrix vragen of je naast iemand anders mag gaan zitten, En ruzie is niet nodig!
Oud 08-02-2004, 17:38
Quiana
Quiana is offline
--> l&r.
Oud 08-02-2004, 19:36
Verwijderd
Laat haar lekker barsten en zoek vriendinnen die jou wel de moeite waard vinden.
Met citaat reageren
Oud 08-02-2004, 20:41
miekmuis
miekmuis is offline
Ik vind het zo iemand niet eens meer waard om je hart bij te storten. Als ze niet eens de moeite neemt om te vertellen dat er iets is, of dat ze gewoon geen zin meer in je heeft....

Laat haar lekker voor wat ze is. Als jullie naast elkaar zitten ga je toch gewoon lekker je eigen ding doen? Bovendien is het de bedoeling dat je je tijdens de les met de les bezig houdt
Oud 09-02-2004, 06:50
Chloe Siere
Chloe Siere is offline
Inderdaad, laat haar. Ze is het niet waard. Ze komt bij me over als een onbetrouwbaar persoon. Nou, dat zijn wel de laatste mensen waar ik mee om wil gaan.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 06:53
*Madel*
*Madel* is offline
Geen aandacht meer aan besteden, ze is het gewoon niet waard. Mensen die zo met je omgaan verdienen de naam 'vriend' helemaal niet Als ze een echte goede vriendin van je zou zijn zou ze je anders behandelen en niet als een natte dweil!
Oud 09-02-2004, 08:15
miffy the bunny
miffy the bunny is offline
Citaat:
als ik een verhaal tegen haar vertel zegt ze na een tijdje: Zei je wat?
wat ontzettend zwak van haar... ik ben het duidelijk met inbraak eens: echte vriendinnen zoeken
Oud 09-02-2004, 08:30
Marshall
Marshall is offline
Citaat:
miffy the bunny schreef op 09-02-2004 @ 09:15:
wat ontzettend zwak van haar... ik ben het duidelijk met inbraak eens: echte vriendinnen zoeken
je probeert zoveel mogelijk posts in 15min te doen hè

Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 08:35
miffy the bunny
duidelijk.

maar ik verveel me zo
Oud 09-02-2004, 08:37
Marshall
Marshall is offline
je hoort ook nog in bed te liggen, veel te vroeg om je te vervelen
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 08:39
miffy the bunny
I wish I was.

zit al vanaf half 9 op school.
Oud 09-02-2004, 15:06
Alistar
Alistar is offline
Gewoon tegen dr zeggen idd, als ze boos wordtof zegt dat je je aanstelt weet je genoeg dacht ik zo
Oud 11-02-2004, 15:58
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
ze heeft duidelijk een hoge dunk van zichzelf!
Reageren

Regels voor berichten