Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Software & Hardware
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-02-2004, 21:10
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Hallo,

Ongetwijfeld zijn hier al een paar topics over geweest, maar kan ze niet vinden...

Ik heb thuis Planet ADSL Comfort (of hoe het ook heten mag). Hier zit standaard een Speedtouch 510 modem bij, die ik dan ook heb aangesloten.

Deze modem valt echter af&toe spontaan uit (willekeurig), waarna hij weer automatisch nieuwe verbinding maakt. Dit is natuurlijk vrij irritant. Weet iemand waar dit aan kan liggen of wat ik eraan kan doen?

TIA
Oud 02-02-2004, 22:16
Agamemnon
Agamemnon is offline
Heb je de nieuwste drivers van je modem? Het is misschien ook wel handig even je systeemspecs te vermelden.
Oud 03-02-2004, 10:20
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Ja systeem specs ik wou het er wel bij zetten, maar het lijk mij eigenlijk niet relevant... Ik bedoel: de modem valt toch uit, dat kan toch niet vanuit de computer gebeuren? Het power lampje gaat zelfs uit...

Nouja, ik heb mijn modem aangesloten op mijn server, een P166 W2k sp4. Via ICS heeft de rest van mn netwerk internet.

Ik heb niet de nieuwste drivers niet gedownload/geinstalleerd. Ik heb gewoon de meegeleverde. Denk je dat dat zal werken? Ik zal het eens proberen...
Oud 04-02-2004, 09:17
Verwijderd
Klinkt misschien heel droog en ik neem aan dat je hier wel al aan gedacht hebt, maar als de router dus echt helemaal uitvalt zou je eens moeten kijken of het niet aan de stroom toevoer ligt, zitten beide stekkertjes stevig vast enz.....? Misschien is er iets mis met een stekkertje.....iig succes er mee....
Met citaat reageren
Oud 04-02-2004, 09:43
Verwijderd
Ik heb dat probleem ook gehad, vlak nadat ik hem kreeg.

Natuurlijk had ik ALLE idle-tijden uitgezet (tijd waarna die zichzelf uitzet nadat ie niet meer door iemand gebruikt wordt), maar ergens moest ik toch nog zo'n idle-tijd uitzetten.
Check ff je system/devicemanager bij alle apparatuur of die idle-tijden allemaal uit staan...
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 09:59
Verwijderd
Ik heb nergens last van met dat modem.., heb zelf omgezet naar router want standaard is het een gewoon modem maar nu constant verbinding .. zonder uit te vallen... heb daar op mijn wireless router aangeslote en no problemo je kan misschien ook effe zoeken voor nieuwe Firmware voor je modem

Greet*Z
Met citaat reageren
Oud 05-02-2004, 20:26
Revolution
Revolution is offline
ik heb het zelfde probleem soms valt hij wel 5 keer in een uur uit en dan soms een paar dagen helemaal niet meer

btw hij valt vaak uit als wij opgebeld worden
Met citaat reageren
Oud 07-02-2004, 00:56
Verwijderd
Citaat:
Revolution schreef op 05-02-2004 @ 21:26:
ik heb het zelfde probleem soms valt hij wel 5 keer in een uur uit en dan soms een paar dagen helemaal niet meer

btw hij valt vaak uit als wij opgebeld worden
Dan zou ik toch maar eens naar de splitter en de kwaliteit van de bekabeling daar kijken.
Met citaat reageren
Oud 12-02-2004, 18:15
- DeJa - Vu -
- DeJa - Vu - is offline
Citaat:
Wassup!! schreef op 04-02-2004 @ 10:17:
Klinkt misschien heel droog en ik neem aan dat je hier wel al aan gedacht hebt, maar als de router dus echt helemaal uitvalt zou je eens moeten kijken of het niet aan de stroom toevoer ligt, zitten beide stekkertjes stevig vast enz.....? Misschien is er iets mis met een stekkertje.....iig succes er mee....
Hm opzich wel een goeie, maarja hoe check je dat? Ik heb de modem (het gaat hier niet om de router ) al verplaatst omdat ik dacht dat ie te warm zou worm oid. Ik heb dus de stroom-kabel ook verlegd, dus die zat er wel goed in. Maarja misschien een breukje in de kabel, maar hoe check je dat?

Citaat:
alluman schreef op 04-02-2004 @ 10:43:
Ik heb dat probleem ook gehad, vlak nadat ik hem kreeg.

Natuurlijk had ik ALLE idle-tijden uitgezet (tijd waarna die zichzelf uitzet nadat ie niet meer door iemand gebruikt wordt), maar ergens moest ik toch nog zo'n idle-tijd uitzetten.
Check ff je system/devicemanager bij alle apparatuur of die idle-tijden allemaal uit staan...
Het is geen router probleem (hoewel, af&toe stopt internet zonder dat de modem uitvalt...) maar een modem-probleem. De modem ging uit en vervolgens weer aan.

Het zou idd kunnen zijn dat de kabels niet goed liggen vanaf waar hij het huis binnenkomt. Maar ook hier weer: hoe check je dat? Bovendien heeft mn vader e niet zo'n zin in om dat te verleggen
Met dat bellen heeft het bij ons nix te maken, want hij valt ook wellis snachts uit. Over het algemeen bellen wij dan niet (nouja, mn broertje misschien... )
Oud 13-02-2004, 13:04
Bhasj
Bhasj is offline
Heeft ie een eigen voeding? Ik hoorde ooit dat er bij bepaalde systemen problemen kunnen zijn met de stroomvoorziening, als je modem gevoed wordt door de voeding in je kast... Ik had dit probleem zelf met m'n ouwe speedtouch usb-modem... 'k heb er verder niet zo veel verstand van, maar misschien heb je hier iets aan...
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten