Ik heb laatst voor winamp een taalpakket geïnstalleerd (turks), maar het taalpakket was eigenlijk gewoon een bestand in een zip-file die naar een bepaalde map van winamp moest worden geëxporteerd. Alleen was die zip-file niet een .zip bestand maar eindigde het op .exe. Ik heb openen met... gedaan en geopend met winzip enzo en geëxporteerd, maar had dat .exe bestand op mijn bureaublad gezet. Nu kan ik dat bestand niet meer verwijderen, want dan krijg ik een bericht dat het bestand in gebruik is. Dit is ook zo als winamp uit staat en ook als ik winamp zelfs uninstall.
Hoe verwijder ik dit bestand?
Help!!
[edit]het moet echt weg want het ziet er niet uit op mijn bureaublad[/edit]
Gewoon ff checken of de .exe geladen is met task manager. Zo ja kun je je afvragen of dat wel de bedoeling is.
Tip: knikker dat WinZIP eraf en installeer fijn WinRAR, dat is perfect prog wat ook selfextractable .exe's kan uitpakken zonder de uitvoerbare code van dat bestand uit te voeren. Want daar kan uiteraard een virus aan gekoppeld zijn. Kwestie van beetje verantwoord omgaan met je computer.
Even voor de duidelijkheid:
1. het probleem is al opgelost (kon worden gedelete met dos).
2. het was niet echt een executable, het was zeg maar een zip-file waar na het maken de extensie van was veranderd in .exe.
w4s4 cr4ft schreef op 05-02-2004 @ 19:47: Even voor de duidelijkheid:
2. het was niet echt een executable, het was zeg maar een zip-file waar na het maken de extensie van was veranderd in .exe.
En hoe heb jij dat uitgepakt?
Want in winzip kan je ipv zips exe's maken. En als je die exe's later opent dan pakt dat "automatisch" de bestanden uit. Je hebt er iig geen winzip meer voor nodig. Want een zip waarvan je de extensie verandert gaat niet werken afaik.