![]() |
|
Ten 1e zijn er verschillende oorzaken waardoor je dik kan worden.
Ten 2e zijn sommige mensen blij met hun gewicht, ook al is die te hoog. Ten 3e: hoe weet je of mensen eerlijk hun BMI opsturen? Ten 4e: Hoe wil je mensen verplichten af te vallen? Ten 5e: wie gaat dat betalen? Ten 6e: moeten alle mensen die te licht zijn dan ook meteen maar aankomen? Ten 7e: wat ga je doen als men toch een zakje chips eet? Een boete opleggen ofzo Je snapt toch wel dat een ![]()
||
Citaat:
![]() Ja, wat wil je eraan doen? Ik heb een ondergewicht ga jij er nu voor zorgen dat ik op mijn streefgewicht kom? Veel Succes. BTW, wel eens aan gedacht dat bij sommige mensen hun gewicht niet echt boeit? |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
Sorry nu even ontopic, ik zou het echt ontzettend dom vinden van de regering als ze op die manier geld willen besparen. Op die manier krijg je dadelijk ook nog eens een hele hoop mensen die dit psychisch totaal niet aankunnen en dat kost ook geld. Verder gelden argumenten van de anderen ook voor mij.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
ondergewicht is namelijk net zo goed schadelijk als overgewicht. en @anniemoppie: anders lees je eerst even het hele topic! Wat denk je dat het wel niet kost om op de kosten van de regering iedereen te laten afvallen? En al dat extra werk wat er voor nodig is en dus mensen die moeten worden betaald?
|
![]() |
BMI is slechts een grove schatting. Er zijn verschillende redenen waarom overgewichtbepaling aan de hand van BMI niet valide/betrouwbaar is. Een voorbeeld daarvan is dat de risico's verbonden aan een bepaald BMI bepaald worden m.b.v. een regressievergelijking. Zo'n vergelijking heeft altijd een standaardafwijking en die is bij BMI vrij hoog.
||
Citaat:
![]() ![]() Ik denk dat dwingen totaal geen zin heeft op het gebied van aankomen en afvallen, verder kan de overheid zijn geld en tijd wel beter besteden dan mensen op hun gewicht te gaan controleren. Dat doen anderen wel als dat écht nodig is. Ik heb eigenlijk nooit veel waarde gehecht aan dat BMI en ik zal dat ook wel nooit doen. Ik weet dat ik te weinig weeg, maar ik weet ook dat mijn tante NOG dunner waren op mijn leeftijd. En zolang de dokter niet zeurt en mijn lichaam ook niet vind ik het goed en dat zal ook wel geldig voor bepaalde mensen met een overgewicht. En die moeten dan maar per se afvallen en aankomen, terwijl ze gezond zijn en gelukkig?!
|
Verwijderd
|
hier kun je gemakkelijk je BMI berekenen
En om even ontopic te blijven. @ kinggeitje: Er zijn genoeg mensen die willen afvallen die er dan ook echt iets voor doen. Maar er zijn ook zat mensen die voor hun gezondheid te veel of te weinig wegen maar er niets aan kunnen doen, doordat ze misschien te veel aan hun hoofd hebben. Iedereen is verantwoordelijk voor zijn of haar lichaam, en moet dan ook maar zelf uitzoeken wat hij of zij er mee doet. Het opsturen van je BMI is niet haalbaar op jaarlijkse basis. Ten eerste is het systeem daarvan niet waterdicht en ten tweede als het al zou werken. Die mensen krijgen dan een briefje in de deur die te licht of te zwaar zijn, en dan? Ze zullen het bekijken en gooien het daarna weg. En het jaar er op gebeurt hetzelfde weer. En nog iets, als je mensen verplicht wil laten afvallen door de overheid zullen er altijd mensen bij zijn die gewoon niet willen vermageren of aankomen. Dan steekt de overheid daar veel geld in voor niets. Voor mensen die wel erg graag willen afvallen of aankomen, maar dat niet alleen kunnen, daaraan zou de overheid wat geld kunnen besteden, om die mensen een steuntje in de rug te geven. Echter blijf ik er zelf bij dat wanneer mensen echt willen afvallen, dat ze dat ook gezond en op een goedkope manier kunnen doen. Ik ben er zelf nu ook mee bezig, zonder dieetiste, zonder dure dieetproducten en dergelijke (daar mis je meestal belangrijken vitaminen, calcium, vocht, zouten enzovoorts). |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
Ten tweede: jij wil mensen dus iets verplichten wat ze niet willen, wat ze óók nog zelf moeten betalen? Volgens mij snap jij nog niet helemaal hoe dit wereldje in elkaar zit. wat overigens ook blijkt uit je woordkeuze: 'papzakken' ![]()
|
Jeemig, TS: probeer eerst je mening fatsoenlijk te onderbouwen en daarna pas om andere meningen vragen. Want zo jaag je natuurlijk iedereen tegen je in het harnas.
Ten eerste: mensen hebben er recht op zelf te bepalen wat ze doen en dus ook hoe dik ze zijn. Ten tweede: ik ben het met je eens dat Nederland dikker, maar voornamelijk ongezonder wordt (te dik betekent niet automatisch ongezond). Tegen een ongezonde samenleving zou je eventueel wat kunnen doen (maar nooit verplicht afvallen, hoogstens meer hulp bieden als mensen problemen hebben). Je zou accijnzen kunnen heffen op erg ongezonde producten, zo zou je ervoor kunnen zorgen dat je de 'kosten' die 'dikke mensen' veroorzaken (als bewezen kan worden dat die vaker ziek zijn en dikke mensen echt gezondheidsproblemen krijgen (denk aan roken)) voor de overheid (en dus ook voor 'ons', want wij betalen belasting) terug kunt krijgen. Ook zou je er voor kunnen zorgen dat duidelijker aangegeven is wat gezond eten is en wat niet. Op radio 1 was vandaag te horen dat er het idee was om rode en groene stickers op levensmiddelen te plakken (rood = ongezond, groen = gezond), misschien zou dat helpen. Maar er zijn veel nadelen aan verbonden: mensen zullen zich er misschien niet prettig bij voelen (je afvragen of je nou zo dik bent, of dat verschrikkelijk is) en zich aangevallen voelen (het idee dat je moet afvallen). Er zijn vast nog veel meer nadelen te bedenken (maatregelen kosten namelijk ook geld). Maar dat van jou werkt niet; je krijgt een enorme bureaucratie, kosten die zeer hoog oplopen, gesjoemel met gewicht, veel protesten en je zult er uiteindelijk niks beter van worden. Ik vind dat er meer hulp en steun aan mensen geboden moet worden, duidelijkere voorlichting (misschien zelfs die stickers, al vraag ik me af of dat niet ontzettend lastig is), maar dat maatregelen pas genomen kunnen worden als er sprake is van een maatschappelijk probleem (en is dat nou zo als veel Nederlanders te dik zijn? daar heeft de rest toch niets mee te maken?).
||
Citaat:
![]() tussen 20 en 25 is normaal gezond gewicht
|
|