Advertentie | |
|
![]() |
|
Als we samen iets gaan drinken of samen iets gaan doen zou ik half half doen. Of dat ik de ene keer het betaal en hij de andere keer. Cadeautjes mogen altijd natuurlijk. Maar dan wil ik wel af en toen eentje teruggeven, vind ik anders een beetje lullig.
![]() Maar ja, zo denk ik erover. Misschien jongens / mannen wel anders... |
![]() |
|
Tja binnen mijn vriendenkring ga ik niet moeilijk doen als ik iemand een drankje aanbied. Ik verwacht dan ook niet gelijk iets voor terug. Als dat elke keer gebeurt vind ik het niet kunnen maar ach een keertje kan geen kwaad
![]() In een relatie wil ik het liefst samen alles betalen. Ik hou er niet van om onderhouden te worden bah! Als hij iets voor mij wil betalen best, maar dat moet niet al te vaak gebeuren, daar voel ik me niet prettig bij. En andersom wil ik best af en toe wat voor hem betalen. Kado's vind ik ok zolang het mijn verjaardag is of kerst en kleine verassingen kunnen ook leuk zijn, maar geen dure kado's zomaar omdat hij me lief vind.
|
Tja...ik heb op dit moment geen werk, dus hij betaald altijd als we uitgaan. Dat vind ik wel heel erg lief van hem.
Het liefst betaal ik altijd zelf *emancipatie* maarja dat gaat nu dus n beetje moeilijk. Zodra ik het kan betalen betaal ik voor hem/mezelf, enz, maar op dit moment kan ik dus niks betalen. ![]() En cadeautjes, ach die vind ik meer om het gebaar gaan, erg schattig als ie n cadeautje heeft voor me, en dan n andere keer haal ik dr weer eentje voor hem..niet echt verplichtend ofzo.
|
Ik betaal best wel vaak dingen voor anderen, ach het boeit me eigenlijk niet zo. Maar ik vind het zelf ook altijd wel leuk om iets aangeboden te krijgen. Vaak is het niet 50-50, maar ik vind het niet zo erg als ik es wat meer betaal.
Het geven van dingen zie ik als galantie en het maakt daarnaast de sfeer ook wat losser, het breekt het ijs. Je weet nooit of iemand bijvoorbeeld dorst heeft en om nou te wachten tot de ander wat vraagt dat kan ook eeuwen duren.
|
Bij m'n vriend en ik wisselt het, ene keer betaalt hij bv de bios, andere keer ik. Of de ene betaalt bios, andere betaalt dan eten of drinken oid als we nog wat gaan drinken ofzo...
Het wisselt dus... Bij vrienden betaalt meestal ieder voor zich.
|
nou... het is bij mij niet nodig dat een meisje betaalt... als ze er op staat... tja... dan mag het wel...
maar ik weet niet, aan de ene kant wil ik graag voor haar betalen... niet dat ik er iets voor terug verwacht, maar gewoon... omdat ik ouderwets ben denk ik ![]() bij biosje ofzo... betaal ik kaartjes... en zij drinken ofzo zeg maar... heb ik stiekem toch meer betaald ![]() ![]()
|
Najaah, ik als we naar de kroeg of wat dan ook gaan dan doen we meestal om en om. Maar soms vind ie t niet leuk als ik mijn eigen kaartje voor de bios wil betalen. Najaah, dan niet. Maar dan trakteer ik op cola en popcorn ofzo
![]() We proberen het wel fifty fifty te houden.. Maar zoals vorige week gingen we even (najaah even....) wat drinken en toen wilde hij wel betalen omdat ik een keer boodschappen had betaald ( k ging bij hem thuis koken) Maar toch stond ik erop dat ik mijn deel betaalde. Want hij trakteert me ook zo vaak op een patatje ofzo..
|
Eigenlijk betalen we alles samen (netjes door de helft) of om en om. Soms heeft het meisje geen geld en dan wil ik haar iets cadeau doen, of het geld voorschieten, maar meestal wil ze dat dan niet. Dan zeg ik 'jamaar het is toch geven en nemen? Nou, ik geef nu, dus jij neemt nu', maar dan zegt ze dat ik meestal meer geld heb dan zij (klopt ook, ik heb een baantje en studiefinanciering en nog wat zakgeld, zij heeft alleen wekelijks zakgeld) dus dan vind ze dat ze te veel neemt en te weinig geeft, en ze vind het niet prettig om me nog iets te goed te hebben dus voorschieten gebeurt meestal ook niet.
Behalve als we van te voren hebben afgesproken van dit-en-dit gaan we doen en dan betalen we allebei de helft. Het wil dan nog wel eens voorkomen dat zij net niet genoeg geld heeft en ik heb dan ruim genoeg, dat ik haar helft aanvul en het later terug krijg (hoewel dat voor mij niet eens per se hoeft. Tss, het is maar geld hoor, maarja, zij staat er op).
|
![]() |
Ehmm met vriendinnen:
Hangt er een beetje vanaf wie het meeste geld bij zich heeft (meestal ben ik dat ![]() Verder rondjes geven in de zin van om de beurt voor ons 3en betalen vind ik prima. Als ik een 'date' met een jongen heb ga ik er meestal van uit dat hij de bios betaalt, dan betaal ik de drankjes wel. Ook 50-50 natuurlijk, maar ik vind het altijd supergaaf als een jongen betaalt. Niet omdat ik geen geld kan missen, maar omdat ik het idee gewoon cool vind ![]() In een relatie: het kan niet zo zijn dat 1 persoon de hele relatie lang alles voor de ander betaalt, dus ook 50-50.
|
![]() |
Ehmm met vriendinnen:
Hangt er een beetje vanaf wie het meeste geld bij zich heeft (meestal ben ik dat ![]() Verder rondjes geven in de zin van om de beurt voor ons 3en betalen vind ik prima. Als ik een 'date' met een jongen heb ga ik er meestal van uit dat hij de bios betaalt, dan betaal ik de drankjes wel. Ook 50-50 natuurlijk, maar ik vind het altijd supergaaf als een jongen betaalt. Niet omdat ik geen geld kan missen, maar omdat ik het idee gewoon cool vind ![]() In een relatie: het kan niet zo zijn dat 1 persoon de hele relatie lang alles voor de ander betaalt, dus ook 50-50.
|
In een relatie hou ik er niet van als alles voor mij betaald wordt, af en toe betaald hij, af en toe ik, maar ik ga niet helemaal zitten uitrekenen of het wel steeds ongeveer even veel is.
Als ik met vrienden uitga betalen we gewoon om en om de drankjes.
|
het gaat bij ons altijd zo, als hij blut is en ik geld heb, betaal ik, als ik blut ben en hij niet, betaald hij. als we allebei geld hebben dan doen we het zoals het uitkomt en als we allebei blut zijn is het soms een hele spannende rekensom, maar meestal komen we er met alle centjes bij elkaar leggen dan toch wel uit.
cadeautjes... tja ik weet niet, ik geef hem heel vaak cd's, maar die brand ik gewoon op de computer. en we sturen vaak kaartjes over en weer, da's toch ook leuk. onlangs heb ik een tafel gekocht voor hem, en het was heel leuk, want toen ik die aan hem gaf, bleek dat hij voor mij ook iets gekocht had. en als we samen winkelen en d'r hangt iets leuks of wat, dan gaat het geld dinges op als ik boven beschreven heb, behalve als het heel duur is, dan betalen we later alles netjes terug
||
Citaat:
Wij delen vaak de kosten van uitjes. Tenzij het een çadeautje' is, maar dat komt over en weer wel es voor dat we gemiddeld nogsteeds de helft van alles betalen ![]()
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik betaal eigenlijk wel vrij veel maar dat maakt me echt niks uit. Wel is het altijd erg fijn als een meisje een beetje zelfstandig is en als ze ook een keer aanbieden om te betalen (sla je natuurlijk af
![]() Bij mijn vrienden betaal ik ook vrij veel, maar alleen gezelligheidsdingen... |
![]() |
|
Bij ons in de vriendengroep is het meestal wie meer heeft te spenderen geeft meer uit. Mensen die fulltime werken betalen meer dan de scholieren. (krijg je zo rond de leeftijd 18 dat de inkomsten nogal verschillen) En als iemand geen geld heeft drinkt die net zo hard mee als dat hij net zijn stufie binnenheeft, meestal wel redelijk eerlijk.
In een relatie zal het ongeveer gelijk zijn, ookal denk ik dat het daar eerder 50/50 moet zijn omdat je maar met twee mensen te maken hebt en dus wat makkelijker rekening kan houden. |
![]() |
|
Op vakantie kwam ik een stelletje tegen, waarbij de jongen echt álles betaalde: tickets, verblijf, eten en drinken, uitstapjes, sigaretten, enzovoorts. Daarnaast kocht hij z'n vriendin ook nog een ketting van 129 euro en andere sieraden en kleding.
Dat je dat van je vriend durft te vragen! Dan zou mijn kop echt de hele vakantie op rood staan, zo erg zou ik me schamen. Aan het eind van de vakantie was hij blut en moest het meisje aan andere meiden om tampons vragen; ze had niet eens meer geld om een pakje te kopen! ![]()
|
![]() |
||
Citaat:
en stiekem weten wij ook wel dat het toch afgeslagen wordt, dus je kan zo vaak aanbieden als je wil ![]()
|
t komt er in feite op neer dat hij meestal betaalt, hij vind het "zo horen" en ik vind et persoonlijk ook wel wat hebben
![]() soms heb ik wel zo iets van "en nou betaal ik!" en ehm.. jah, dat doe ik dan ook ![]() maar eigenlijk betaalt hij meestal
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Werk, Geld & Recht |
Wie betaalt jullie ziektekostenverzekering? (zkv) Close2U | 12 | 15-02-2016 05:09 | |
Liefde & Relatie |
Hoe voel jij je op relationeel gebied? #97 Verwijderd | 500 | 26-04-2009 12:06 | |
Liefde & Relatie |
Binnenkort samenwonen Elmoo | 74 | 18-06-2004 17:42 | |
Drugs & Alcohol |
wie betaalt hoeveel voor een onsje??? bong | 4 | 19-10-2003 23:25 | |
Liefde & Relatie |
Wie betaalt wat? Dr_Love | 33 | 10-09-2002 17:48 |