Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-02-2004, 21:25
billy21
billy21 is offline
hoi
ik heb al 7 maand een vriendin maar nu is ze wat kwaad:
ze heeft vorig jaar een goede vriendin verloren die was aangereden door een trein.nu was ze zowat met mn ouders aan het lachen en ik zei spottend: dat zeg je toch niet?ik zeg toch ook niet spring onder een trein ofzo.(nu klinkt het wat stom maar in de conversatie ging het wel).
ze is daar verschrikkelijk kwaad om hoewel ik al heb gezegd dat ik daar niets mee bedoelde blijft ze kwaad.
dus nu wat vinden jullie, was dat nu zo verschrikkelijk?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 09-02-2004, 21:31
Verwijderd
Beetje tactloos, maar dat kan gebeuren. Geen reden om tijden kwaad op iemand te blijven.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 21:32
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Je hebt gezegd dat je er niks mee bedoelde en als ik het verhaaltje zo lees geloof ik dat ook best, maar heb je al "Sorry" gezegd, of "het spijt me"? Dat zou ik maar doen. Voor je vriendin komt het natuurlijk hard aan, dat moet je ook begrijpen, ook al bedoelde je er zelf niks mee (en dat weet zij ook wel).
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 21:35
CryptapiX
CryptapiX is offline
voor trein springen is wel heel wat anders dan aangerede worden door trein..
ik heb zon soort gelijke situatie meegemaakt met mn ex (andere reden wel) en daar kwam ook "grapje" over.. en dat viel (terrecht) niet echt goed bij haar.. excusses aangebode en ff over gepraat.. ze zal wel inzien dat je er niets mee bedoelde
Oud 09-02-2004, 21:37
Boeing 747-400
Boeing 747-400 is offline
Misschien een stomme vraag, maar wist je dat haar vriendin door een trein aangereden was? Dan had je er misschien wel iets beter over na kunnen denken, maar ja, aan de andere kant, als het per ongeluk ging... Misschien dat je het gewoon ff moet laten rusten, en dat je er later even op terug moet komen. Ik denk dat ze er gewoon even heel verdrietig door werd.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 22:17
Verwijderd
Ik zou mijn excuses aanbieden en het even laten rusten om haar tot bedaren te laten komen, een paar dagen ofzo.
Met citaat reageren
Oud 09-02-2004, 22:34
miekmuis
miekmuis is offline
Misschien is ze niet eens echt kwaad, maar doet het gewoon heel veel pijn om er zo mee geconfronteerd te worden en is ze daardoor nogal van streek.
Ga gewoon even bij haar langs met een bosje bloemen (als ze daar van houdt) en bied haar je excuses aan. Zeg dat je er niet bij na had gedacht, dat je het ontzettend stom van jezelf vindt, dat je haar nooit pijn had willen doen en dat je zo'n stomme fout niet weer zult maken. (Ja je mag jezelf best een beetje de grond in stampen )
Oud 09-02-2004, 22:37
Balance
Balance is offline
Ze is nú wat kwaad, maar lang zal dat niet duren denk ik.
Tuurlijk, ze is gekwetst en je had best wat rekening kunnen houden met wat er in het verleden gebeurd is (ik snap dat ze overstuur raakt van zo'n grap: niet iedereen kan daar tegen), maar waarschijnlijk deed je het niet eens opzettelijk.
Laat haar nogmaals weten dat je het erg vindt. Stuur haar desnoods een brief waarin je uitlegt hoe het ging en dat je niet bedacht dat het haar zoveel pijn zou doen. Dan is het zo weer goed.
Oud 09-02-2004, 23:06
Tiño
Tiño is offline
ja ach, maar ja door een trein aangereden?bedoel je dat ook echt , of heeft ze zelfmoord gepleegd?want opzich door n auto kan je aangtereden worden want die rijden overal,maar de trein alleen over n spoor, dat moet je aan kunnen voelen komen lijkt me,maar anyway biedt je nederige excuses maar aan,desnoods met n bloemetje erbij ofzo...
Oud 10-02-2004, 01:10
GRRR
GRRR is offline
Citaat:
billy21 schreef op 09-02-2004 @ 22:25:
hoi
ik heb al 7 maand een vriendin maar nu is ze wat kwaad:
ze heeft vorig jaar een goede vriendin verloren die was aangereden door een trein.nu was ze zowat met mn ouders aan het lachen en ik zei spottend: dat zeg je toch niet?ik zeg toch ook niet spring onder een trein ofzo.(nu klinkt het wat stom maar in de conversatie ging het wel).
ze is daar verschrikkelijk kwaad om hoewel ik al heb gezegd dat ik daar niets mee bedoelde blijft ze kwaad.
dus nu wat vinden jullie, was dat nu zo verschrikkelijk?

ik vind dat ze ongelovelijk overdrijft. hallo haar vriendin was een jaar geleden aangereden, alsof jij daar aan gaat denken. dat incident staat imho compleet los van de opmerking. het lijkt eerder dat ze kritiek niet aan kan en het maar gooit op een lullige opmerking over haar overleden vriendin

wat een onzin. dumpen die hap

het is overigens voor een trein springen
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 07:25
*Madel*
*Madel* is offline
Was misschien geen doordachte opmerking, maar toch hoeft ze er niet kwaad om te blijven. Je zal het heus niet met opzet gezegd hebben om haar van streek te maken dus ik vind eigenlijk dat ze moet vergeten en vergeven.

Ik geloof wel niet dat ze heel lang kwaad gaat blijven, ze is gekwests ja, maar zoiets gaat ook wel weer over hoor
Oud 10-02-2004, 08:16
Gwinnie
Gwinnie is offline
ik neem aan dat je er niet over nadacht.

en dat het dus per ongeluk ging en er dus geen probleem is...

al was het wel een beetje tactloos....
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 10:47
PardonMe
PardonMe is offline
Niet echt tactvol wat je zei, gezien de omstandigheden.. (die vriendin van haar)
maar ja waarschijnlijk floepte het er zo uit zonder dat je er stil bij stond.. Zulke dingen gebeuren nu eenmaal.
Vertel haar dat het je spijt, dat je niet had nagedacht voor dat je het zei en dat je haar niet had willen kwetsen..

Het is natuurlijk te begrijpen dat ze kwaad is, ik denk dat het voor haar best wel confronterend was.
Praat er met haar over en ik denk dat ze dan wel zal begrijpen dat je het zo nooit bedoeld had.
Oud 10-02-2004, 16:57
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Citaat:
GRRR schreef op 10-02-2004 @ 02:10:
ik vind dat ze ongelovelijk overdrijft. hallo haar vriendin was een jaar geleden aangereden, alsof jij daar aan gaat denken. dat incident staat imho compleet los van de opmerking. het lijkt eerder dat ze kritiek niet aan kan en het maar gooit op een lullige opmerking over haar overleden vriendin

wat een onzin. dumpen die hap

het is overigens voor een trein springen
Nog iets voor in het tpoic: "Jongens, wat vinden jullie irritant aan andere jongens": jongens die zich absoluut niet in anderen in kunnen leven en die denken dat ze stoer zijn door ongevoelige opmerkingen te maken, omdat dat heel mannelijk zou zijn.
Met citaat reageren
Oud 10-02-2004, 17:06
ZerO
ZerO is offline
Subtiel jongeman
Bied je excuses aan.
Ze zal het vast begrijpen dat jij het niet zo bedoeld had.
Oud 10-02-2004, 17:34
Liss
Liss is offline
Het inderdaad wel een opmerking die erg anders opgevat kan worden op dat moment, ook al bedoelde je het als een grapje.
Ik zou mn excuses aanbieden en dat je het niet zo bedoeld had maar het eruit was voor je er erg in had, dat moet zij dan ook wel begrijpen.
Oud 10-02-2004, 19:08
ABrules
ABrules is offline
ik snap de mop niet!!
Oud 11-02-2004, 15:25
koekiemonstertje
koekiemonstertje is offline
waarschijnlijk is ze net als mij.....Ze blijft boos om iets ombenulligs terwijl het zzooooooo erg ook weer niet was

Mijn vriend zegt dan altijd; 'Slik die drol toch eens door!'

Ze zal wel inzien dat jij het echt niet zo bedoelt had! Vertel haar dat het je echt spijt en dat het lullig was maar dat ze nu toch echt de drol moet doorslikken!

(of zal ze die mop ook niet begrijpen...)
Oud 12-02-2004, 23:07
GRRR
GRRR is offline
Citaat:
MarkB schreef op 10-02-2004 @ 17:57:
Nog iets voor in het tpoic: "Jongens, wat vinden jullie irritant aan andere jongens": jongens die zich absoluut niet in anderen in kunnen leven en die denken dat ze stoer zijn door ongevoelige opmerkingen te maken, omdat dat heel mannelijk zou zijn.
homo
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 02:48
Pr0xy
Pr0xy is offline
Het had iets tactischer gekunt, of je had een ander voorbeeld kunnen gebruiken. Maar ik weet zelf maar al te goed, dat het sommige dingen snel zijn gezegd, zonder er verder over nadenken flap je het er dan al uit. Ze zal vast kwaad van verdriet zijn geweest, zou ik ook zijn denk ik, teleurgesteld in je, over wat je hebt gezegd. In het algemeen zal er indien er een goede band tussen jullie is, het geen probleem opleveren voor jullie vriendschap. Echte vriendschap is niet zomaar over.
Oud 13-02-2004, 07:20
Verwijderd
Hmm ik herken, zo tactloos kan ik ook wel zijn, ja wat ik doe is eerst mijn verontschuldigingen aanbieden, het laten bezinken, en er later nog over praten als ze wil
Met citaat reageren
Oud 13-02-2004, 08:42
Verwijderd
offer jezelf en je gevoel op.
zeg dat het je spijt.
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten