Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 20-02-2004, 00:40
Boogie
Boogie is offline
Zijn er hier mensen die last van RSI hebben (gehad)? RSI is de zogenaamde muisarm. Het is een afkorting van Repetitive Strain Injury, een ernstige spierblessure door een te vaak gemaakte zelfde beweging, zoals typen op de pc of het bewegen van de muis.

Wie is er lichamelijk bekend met het fenomeen? Wat voel je dan? Hoe ernstig is het en hoe kun je het voorkomen?
Oud 20-02-2004, 08:32
Auntie M
Auntie M is offline
Ik ken wel een aantal mensen die rsi hebben.
Bij een vriendin van mij uitte het zich in haar onderarm, je voelde eenhele bobbel waar het euvel zat. Volgens haar gaf het een doffe pijn en voelde ze ook tintelingen in haar vingers.
Zij is er met fysiotherapie behandelingen vanaf gekomen.

RSI kun je voorkomen om de standaardbeweging dus regelmatig af te wisselen met een andere beweging. Zo hebben wij op het werk allemaal een werkplekmeting gehad, dit hield onder meer in dat bekeken werd hoe je werkhouding is, maar er zat ook een oefenprogramma bij. Dus oefeningen om bepaalde spieren te ontspannen. Verder hebben wij het programma workpace op de computer (ik heb hem altijd uitgeschakeld staan ) die aangeeft wanneer het tijd is voor een pauze, of in ieder geval dat je even iets anders gaat doen dan achter de computer werken.
Oud 20-02-2004, 12:15
Femme-Fatale
Femme-Fatale is offline
Ik heb geen RSI denk ik maar ik heb wel chronische pijn in mijn polsen, soms wordt het heel erg en soms is het weg. Als het pijn doet dan tintelen mijn vingers en trekt de pijn van mijn pols tot heel mijn arm. Ik heb ook een tijd fysiotherapie de eerste keer dat ik fysiotherapie heb gehad was 2.5 jaar geleden, dat hielp in het begint maar later werd het juist erger. En de laatste keer dat ik fysiotherapie heb gehad dat is 8 maanden geleden heeft het ook niet geholpen.
Met citaat reageren
Oud 20-02-2004, 12:43
Roos
Roos is offline
Ik ben nooit naar de huisarts geweest, maar ik had wel een soort RSI door pianospelen. Ik oefende een bepaald stuk (heel hard en snel) nogal vaak achter elkaar. Hierdoor kreeg ik nogal pijn aan m'n linker elleboog, als ik m'n onderarmspieren gebruikte.

Ik ben toen gaan minderen met spelen, en mijn leraar heeft me een andere speeltechniek aangeleerd (meer vanuit de polsen, minder vanuit de elleboog). Dat hielp wel goed, het is nu een stuk minder

Regels voor berichten