Advertentie | |
|
![]() |
|
daarnaast wordt er een schrikkeljaar om de 100 jaar geskipt zodat dat jou probleem weer opheft. Voor meer info zie hier
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() ![]() if(jaar% 4 == 0 && (jaar % 100 != 0 || jaar % 400 == 0)) |
![]() |
|
Verwijderd
|
Had een keer zoiets voor de GR gemaakt, vulde je een datum in en dan gaf ie terug welke dag het dan was. Maar het overslaan van schrikkeljaren op 100tallen heb ik weggelaten, was me teveel gedoe voor data die je toch niet meer meemaakt...
Toen werd mijn GR van m'n zusje gejat ![]() |
![]() |
|
![]() |
thanx! dat van die zon- en sterrendag is idd wel logisch want anders zouden dag en nacht na zoveel dagen omwisselen, het wordt dan steeds eerder licht/donker omdat onze tijd (24 uur) achter loopt op de aardrotatie t.o.v de zon (minder dan 24 uur). Dat gebeurt dus wel t.o.v de sterren, alleen daar merken wij niks van? Is die conclusie juist?
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
0.256 is ietsjes meer dan 25%, dus Iedere vier jaar een schrikkeljaar. Iedere 100 weer niet, en iedere 400 weer wel met een klein sommetje moet dat ongeveer kloppen Julius Ceasar voerde dit d8 ik in, toch? |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
365,2422 dagen.