Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
Getver, wat een saai onderwerp. Die doe ik al dagelijks op school en binnenkort bij een echte uitgeverij. Ik ben niet van plan het hier ook nog eens te gaan doen.
![]() Oh, ik vind het trouwens grappig dat hier veel mensen zeggen dat ze nooit fouten maken. Zelfs ervaren schrijvers maken soms nog fouten. Jullie dus zeker ook. Dat is menselijk. En daarnaast, veel mensen zien hun eigen fouten niet. |
![]() |
||
Citaat:
![]() Voor mijn geval ben ik erg blij dat er spellingscontrole bestaat.
|
Verwijderd
|
Ik gebruik de spellingscontrole nooit om bovenstaande redenen.
Masquerade - je hebt gelijk dat mensen hun eigen fouten niet zien, maar dan gaat het vaak om stijlfouten (voor zover je daarbij van fouten kunt spreken). Stijl is per definitie iets dat moeilijk in een kader te vangen valt. Het verkeerd gebruik van idioom, spreekwoorden of gezegden is inderdaad moeilijk te zien bij jezelf, maar spelfouten hoor je er wel uit te kunnen pikken. Dat is in elk geval gewoon een kwestie van leren. |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]()
|
Verwijderd
|
Het komt door de verwarring die ontstaat als de titel 'Schrijffouten' is, maar het bericht zelf alleen melding maakt van 'fouten'. Ik ben dus een arm, onschuldig slachtoffer van deze verwarring en ga dus nog altijd vrijuit.
![]() Wat natuurlijk niet wegneem dat ik hard op mijn bek gegaan ben. Net zoals ik soms 'lag' schrijf in plaats van 'lach' of zelfs 'ligt' in plaas van 'licht'. Heel vreemd. LUH-3417 |
![]() |
||
Citaat:
![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Software & Hardware |