Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 02-03-2004, 13:39
huppelmeis
huppelmeis is offline
Ik schijn Pfeiffer te hebben, maar ik heb (nog) nergens last van. Heeft iemand anders dit ook ooit gehad of?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 13:59
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
huppelmeis schreef op 02-03-2004 @ 14:39:
Ik schijn Pfeiffer te hebben, maar ik heb (nog) nergens last van. Heeft iemand anders dit ook ooit gehad of?
Ik heb het niet gehad, maar ik ken wel mensen die besmet zijn met het virus en er niets van voelen. Dus je bent niet zeldzaam Hoezo?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 14:02
huppelmeis
huppelmeis is offline
Citaat:
grl schreef op 02-03-2004 @ 14:59:
Ik heb het niet gehad, maar ik ken wel mensen die besmet zijn met het virus en er niets van voelen. Dus je bent niet zeldzaam Hoezo?
Omdat mijn ouders een beetje overbezorgd zijn en ik niets merk ervan... En iedereen hier doet net of ik niet eens meer de trap af kan lopen zonder moe te zijn
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 14:05
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
huppelmeis schreef op 02-03-2004 @ 15:02:
Omdat mijn ouders een beetje overbezorgd zijn en ik niets merk ervan... En iedereen hier doet net of ik niet eens meer de trap af kan lopen zonder moe te zijn
Ah. Hoe ben je er achter gekomen dan? Een bloedtest voor iets anders? Of had je toch wel wat klachten?
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 14:42
MoonWolf
MoonWolf is offline
Ja je kan makkelijk pfeiffer hebben zonder er iets van te merken. Ik heb het bijvoorbeeld van mn ex gehad, maar hij wist zelf niet dat hij het had. Dus toen heeft hij nadat ik erg ziek werd zich laten testen en bleek dat hij het net had gehad maar ook niks had gemerkt.
Dus het kan wel. Gewoon lekker blijven doen wat je doet, als het niet lukt zal je het wel merken, grote kans dat het gewoon zo blijft.
Oud 02-03-2004, 15:05
huppelmeis
huppelmeis is offline
Citaat:
grl schreef op 02-03-2004 @ 15:05:
Ah. Hoe ben je er achter gekomen dan? Een bloedtest voor iets anders? Of had je toch wel wat klachten?
keelontsteking, en ik kreeg daar dus medicijnen voor en als die hielpen was het geen Pfeiffer. De medicijnen hielpen, mamma wilde toch nog bloedprikken, en toen kwam er dus uit dat ik Pfeiffer heb....
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 15:20
Balance
Balance is offline
Ik heb (tijdens dat ik pfeiffer had) er geen last van gehad, maar wel nadien. Ik werd toen heel moe, vaak hoofdpijn en kon steeds minder door vermoeidheid. Bloed laten prikken en er kwam dus uit dat ik het net gehad had. Veel mensen worden niet echt ziek als ze het hebben, maar wel van 'de nasleep'.
Maar je hoeft sowieso niet persé heel ziek en vermoeid te worden van pfeiffer.
Oud 02-03-2004, 16:33
lief mutsje
lief mutsje is offline
ik merkte het juist wel toen k t had. was heel errug moe en hangerig. En had een grote bult in mn nek die op een paar meter afstand al zelfs zichtbaar was. Achteraf bleek dta dat een opgezette lymfeklier was..
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 19:18
Fleurop
Fleurop is offline
Dat kan heel goed hoor.
Mijn broer had last van opgezette klieren. Ze hebben toen een bloedtest gedaan, waaruit bleek dat hij pfeiffer had.
Maar hij had na die uitslag eigenlijk helemaal nergens last van. Hij voelde zich gewoon zoals altijd.

Dus dat je moe moet zijn als je pfeiffer hebt is gewoon een fabeltje hoor. De een heeft gewoon meer pech dan de ander
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 19:18
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
In het ziekenhuis waar ik kom werkt een arts die Pfeiffer heet.

(Offtopic, maarja.)
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 20:45
Verwijderd
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 02-03-2004 @ 20:18:
In het ziekenhuis waar ik kom werkt een arts die Pfeiffer heet.

(Offtopic, maarja.)
Er is ook een actrice die zo heet...geweldig...

Boeiend... idd erg offtopic, niet nodig dus.
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 20:47
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 02-03-2004 @ 21:45:
Er is ook een actrice die zo heet...

Boeiend... idd erg offtopic, niet nodig dus.
Offtopic: Was wel grappig. Er kwam een jongeman, jaar of 18, naar de receptie. Assistente: 'kom je voor dokter Pfeiffer?'. Die jongen kijken...
Met citaat reageren
Oud 02-03-2004, 21:11
debotjuh
debotjuh is offline
ja je heb daar dus ook dragers van die hebben wel pheifer maar hebben er helemaal geen last van
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 00:32
Sadistik_Fukk
Sadistik_Fukk is offline
Ik ben wel altijd moe.. maar ik ben gewoon lui
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 01:00
Verwijderd
Het kan zonder dat je het merkt voorbij gaan, toen mijn ex het kreeg, moest ik mij ook laten testen en het bleek dat ik het al gehad. Nooit iets van geweten, er is wel een periode geweest dat ik vermoeider was dan normaal, maar toen ben ik gewoon doorgegaan dus ze denken dat het toen is geweest.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 06:55
huppelmeis
huppelmeis is offline
Mijn ouders zijn helemaal bang dat ik te veel ga doen en dat het erger wordt, maar ik voel me dus gewoon goed. Ik laat ze dit wel lezen en dan kunnen ze me ook gewoon weer mijn gang laten gaan, zo lang rustig aandoen is niets voor mij
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 10:02
ekki
ekki is offline
Vertel ze dit maar:
97% van alle mensen boven de dertig jaar heeft een Pfeifferinfectie meegemaakt.

Heus niet al die mensen worden ziek.
Oud 03-03-2004, 12:31
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
huppelmeis schreef op 02-03-2004 @ 15:02:
Is het wel duidelijk geworden uit die test dat je het NU hebt? Ik heb namelijk ooit Pfeiffer gehad, en daar niet zo heel veel van gemerkt. Maar 5 jaar later konden ze in een bloedtest wel zien dat ik het ooit gehad had.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 13:04
Verwijderd
Citaat:
ekki schreef op 03-03-2004 @ 11:02:
Vertel ze dit maar:
97% van alle mensen boven de dertig jaar heeft een Pfeifferinfectie meegemaakt.

Heus niet al die mensen worden ziek.
Ja precies.

Hoe dan ook is het zo dat je er alleen wat van merkt meestal als je zo tussen de 14 en de 18 bent op het moment van de infectie; op latere of eerdere leeftijd gaat het bijna altijd ongemerkt voorbij.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 13:59
Verwijderd
Je kan het dus hebben zonder er echt ziek van te zijn... Maak er gebruik van zou ik zeggen (dus; als je de trap af komt, plof dan op de bank neer en vraag om iets te drinken )
Met citaat reageren
Oud 04-03-2004, 16:45
huppelmeis
huppelmeis is offline
Citaat:
grl schreef op 03-03-2004 @ 13:31:
Is het wel duidelijk geworden uit die test dat je het NU hebt? Ik heb namelijk ooit Pfeiffer gehad, en daar niet zo heel veel van gemerkt. Maar 5 jaar later konden ze in een bloedtest wel zien dat ik het ooit gehad had.
mjah... er is een bloedtest gedaan...

en ik ga der ook wel een beetje gebruik van maken (eigenlijk niet zo... alleen nu dat we in groepjes moeten werken voor school... en een paar mensen nog niets gedaan hebben.... en het morgen af moet zijn.... anders is het niet zo leuk voor mijn punt )
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten