Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2007, 10:09
Verwijderd
Hoi ik heb een klein vraagje.

Ik leef gezond, ik eet gezond en ik drink nauwelijks alcohol.
Ik fitness 3x per week 2 uur en 3x per week doe ik aan hardlopen.
Ik slaap per nacht ruim 9 uur, maar als ik wakker word dan voel me ik nog steeds doodmoe. Pas na een stevig ontbijt en 4 koppen koffie voel ik me enigszins energiek om de dag aan te kunnen.

Per dag eet ik ruim 3000 caloriën dus het lijkt mij sterk dat ik mezelf aan het uitputten ben met mijn sporten.

Heeft iemand een idee waardoor mijn vermoeidheid 's ochtends komt?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 10:14
Verwijderd
Koffieverslaving? Als je altijd 's ochtends koffie drinkt kun je na een tijdje niet meer wakker worden zonder.
En is je slaap zelf wel goed? Word je vaak wakker 's nachts, heb je nachtmerrie's, snurk je?
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 10:25
Verwijderd
Ik drink idd altijd koffie 's morgens, maar een maandje of twee terug was ik opeens cold turkey van de koffie (met gemak). Het zou inderdaad kunnen komen door een geestelijke afhankelijkheid van koffie.

's Nachts word ik wel een aantal keer wakker. Vooral als ik op een arm lig die ik dan afknel .
Ik heb geen nachtmerries en ik schijn niet te snurken. Maar, 9 uur per nacht moet gewoon ruim voldoende zijn en toch heb ik het gevoel dat ik een chronisch slaaptekort aan het opbouwen ben.

Ik zal eens kijken wat er gebeurt als ik van de koffie kick. Ik zou het wel frappant vinden als dat de enige oorzaak is though.
Met citaat reageren
Oud 07-04-2007, 12:30
coopergirl
coopergirl is offline
slaap je niet teveel? Als ik meer slaap dan ik nodig heb, voel ik me 's ochtends lam. Normaliter heb ik aan 6 uur voldoende, wanneer ik een paar uur langer slaap, ontwaak ik dus brak..

Gedurende de dag voel je je niet vermoeid? Enkel 's ochtends?
Oud 07-04-2007, 13:20
Sagana
Sagana is offline
Ik heb het ook, maar ik heb het altijd. Of ik nu 6 uur slaap, 9 uur of zelfs 12 uur: ik heb altijd enorm veel moeite met opstaan, en ik voel mij bijna altijd nog moe 's morgens.
Oud 07-04-2007, 14:40
Verwijderd
Ik heb nu een pot multivitamine gekocht. Door al dat gesport heb ik waarschijnlijk een tekort een vitamines gekregen. Normaal ben ik van mening dat ik alle vitamines uit mijn voeding moet halen, maar als ik al veel fruit en groente eet heb ik blijkbaar iets extra's nodig.

We zullen zien of het werkt!
Met citaat reageren
Oud 12-04-2007, 17:45
dopydope
dopydope is offline
vitamines zijn geweldig. gaat de waarde van je plas omhoog.

natuurlijk heeft iemand al gedacht aan het meest voorkomende slaap probleem voor mensen onder de 25, pfeiffer.

en er zijn nog veel meer dingen die een moe gevoel kunnen veroorzaken. vaak als je een koffie verslaving hebt zou je s'ochtends veel meer problemen hebben dan een moe gevoel. een stampende koppijn bijv.

verder is voor alle leeftijden de grootste boosdoener stress.
dat is geweldig, het is namelijk een perfect excuus om je compleet te laten gaan een paar avondjes. lekkere massage, lekkere jazz muziek, kaarsjes, mooie meid, easy going food, weinig rotzooi, en mogelijk wat geestveruimende middelen.

oh en als je zo moe bent, is caffiene een slecht idee. beter jezelf erdoorheen slepen, dan het probleem voor je uit schuiven. caffiene is alleen ideaal als je op een later moment kan bijtanken. bij chronische slaapproblemen kan het ook de diagnose beinvloeden. bijv. weten we nu niet of jij overdag ook moe zou zijn zonder koffie.
Oud 12-04-2007, 18:56
tornedorush
tornedorush is offline
je zou ook is kunnen kijken naar je eetpatroon
eet je bv 1 a anderhalf uur voor het slapen gaan nog wat ,dan moet je lichaam dat s'nachts nog verwerken .
dit als resultaat dat jer niet echt aan het rusten bent
als je dat doet raad ik je aan binnen het uur voor het slapen gaan niets meer te eten.
ook kan het een geestelijke oorzaak zijn .
zodra je gemoedsrust verstoord is kom je geestelijk niet tot rust ( denk aan stress exame's werk verdere opgekropte emotie's)
dit kan efect hebben op je lichaam.
als dat het meschien is probeer dan is de oorzaak te vinden en weg te nemen.
Oud 12-04-2007, 18:58
tornedorush
tornedorush is offline
Citaat:
dopydope schreef op 12-04-2007 @ 18:45 :
caffiene is alleen ideaal als je op een later moment kan bijtanken..
mee eens koffie in de ochten is ook niet zo'n goed plan.het beste is inderdaad in de middag koffie te nemen.
Oud 12-04-2007, 19:46
dopydope
dopydope is offline
naja een x sochtends koffie kan geen kwaad, maar er zijn gevallen bekent dat mensen zichzelf zo eindeloos uitputten maar dat door de koffie niet ontdekt wordt. nou lijdt dat gelukkig niet tot ernstige problemen maar toch

gelukkig hebben al velen een mooi equivalent ontdekt, de douche
Oud 12-04-2007, 20:29
Toddish
Toddish is offline
Citaat:
sjek schreef op 07-04-2007 @ 11:09 :
Hoi ik heb een klein vraagje.

Ik leef gezond, ik eet gezond en ik drink nauwelijks alcohol.
Ik fitness 3x per week 2 uur en 3x per week doe ik aan hardlopen.
Ik slaap per nacht ruim 9 uur, maar als ik wakker word dan voel me ik nog steeds doodmoe. Pas na een stevig ontbijt en 4 koppen koffie voel ik me enigszins energiek om de dag aan te kunnen.

Per dag eet ik ruim 3000 caloriën dus het lijkt mij sterk dat ik mezelf aan het uitputten ben met mijn sporten.

Heeft iemand een idee waardoor mijn vermoeidheid 's ochtends komt?
Mischien de ziekte van pfijver?
Oud 12-04-2007, 20:47
tornedorush
tornedorush is offline
Citaat:
dopydope schreef op 12-04-2007 @ 20:46 :
naja een x sochtends koffie kan geen kwaad, maar er zijn gevallen bekent dat mensen zichzelf zo eindeloos uitputten maar dat door de koffie niet ontdekt wordt. nou lijdt dat gelukkig niet tot ernstige problemen maar toch

gelukkig hebben al velen een mooi equivalent ontdekt, de douche
dat doen ik ook tegenwoordig een koude douche alleen hou ik t wel op s'middags koffie (werkt voor mij iig )
@ ts mocht dit alles niet werken,en heb je er echt last van. zou ik gewoon naar een huisarts gaan ,dan kan die je doorverwijzen
Oud 13-04-2007, 08:47
Verwijderd
Bedankt voor de reacties allemaal

De vitamines helpen inderdaad een klein beetje. Ik voel me nog steeds moe, maar het is in mindere mate. Ik denk dat de oorzaak gezocht moet worden binnen mijn actieve lifestyle. Ben sinds vandaag begonnnen met creatine suppletie voor sneller spierherstel. Gisteren heb ik het een dagje rustig aan gedaan. Aanvankelijk wilde ik eerst nog gaan fitnessen, maar ik voelde aan mijn lichaam dat ik het niet zou volhouden. Een extra rustdag dus.

Ik eet inderdaad soms nog vlak voordat ik ga slapen, maar daar heb ik nooit echt last van gehad. Sterker nog: ik heb vannacht heerlijk geslapen na het eten van een boterham met pindakaas.

De ziekte van Pfeiffer lijkt me niet zo logisch. Ik heb die ziekte al eens gehad hebt en de kans dat iemand die ziekte voor een tweede keer krijgt is erg klein.

's Ochtends drink ik nog steeds koffie. Ik vind het gewoon te lekker om te laten staan.

Al met al: ik denk dat ik gewoon teveel vraag van mezelf.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2007, 10:28
Jones
Citaat:
sjek schreef op 13-04-2007 @ 09:47 :
Bedankt voor de reacties allemaal

De vitamines helpen inderdaad een klein beetje. Ik voel me nog steeds moe, maar het is in mindere mate. Ik denk dat de oorzaak gezocht moet worden binnen mijn actieve lifestyle. Ben sinds vandaag begonnnen met creatine suppletie voor sneller spierherstel. Gisteren heb ik het een dagje rustig aan gedaan. Aanvankelijk wilde ik eerst nog gaan fitnessen, maar ik voelde aan mijn lichaam dat ik het niet zou volhouden. Een extra rustdag dus.

Ik eet inderdaad soms nog vlak voordat ik ga slapen, maar daar heb ik nooit echt last van gehad. Sterker nog: ik heb vannacht heerlijk geslapen na het eten van een boterham met pindakaas.

De ziekte van Pfeiffer lijkt me niet zo logisch. Ik heb die ziekte al eens gehad hebt en de kans dat iemand die ziekte voor een tweede keer krijgt is erg klein.

's Ochtends drink ik nog steeds koffie. Ik vind het gewoon te lekker om te laten staan.

Al met al: ik denk dat ik gewoon teveel vraag van mezelf.
Waarom zou je naar de creatine grijpen? Je kan jezelf toch ook een dagje extra rust geven in de week? Of in plaats van een volle training een lichte training van een uurtje doen. Als het goed is moet sporten je juist energie geven en niet je volledig uitputten.

En ik zou toch eens stoppen met die koffie. Helemaal. Stap gewoon over op thee of water.

Als je al een keer pfeiffer hebt gehad kan je dat uitsluiten.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2007, 11:52
Verwijderd
Citaat:
Jones schreef op 13-04-2007 @ 11:28 :
Waarom zou je naar de creatine grijpen? Je kan jezelf toch ook een dagje extra rust geven in de week? Of in plaats van een volle training een lichte training van een uurtje doen. Als het goed is moet sporten je juist energie geven en niet je volledig uitputten.

En ik zou toch eens stoppen met die koffie. Helemaal. Stap gewoon over op thee of water.

Als je al een keer pfeiffer hebt gehad kan je dat uitsluiten.
Omdat ik nog een half potje heb staan en ik wil niet minder gaan trainen
Ik doe al wat vaker een halve training, maar ik vind dat mijn lichaam dit niveau van activiteit moet aankunnen. Als ik tekenen van vermoeidheid krijg dan moet ik gewoon meer/beter eten en/of slapen.

Ik hou ervan om mezelf te pushen, alles doe ik tot het maximum van mijn kunnen. Train hard, eet als een paard, slaap als een baby en groei als onkruid
Met citaat reageren
Oud 13-04-2007, 14:06
Nick-Name
Nick-Name is offline
Citaat:
sjek schreef op 13-04-2007 @ 12:52 :
Ik doe al wat vaker een halve training, maar ik vind dat mijn lichaam dit niveau van activiteit moet aankunnen. Als ik tekenen van vermoeidheid krijg dan moet ik gewoon meer/beter eten en/of slapen.
Volgens mij is het belangrijkste om te luisteren naar je lichaam en niet de signalen te negeren. Niet alles valt op te lossen met eten en slapen imo
Met citaat reageren
Oud 13-04-2007, 19:16
tornedorush
tornedorush is offline
Citaat:

Ik eet inderdaad soms nog vlak voordat ik ga slapen, maar daar heb ik nooit echt last van gehad. Sterker nog: ik heb vannacht heerlijk geslapen na het eten van een boterham met pindakaas
doelde meer op onbewust rust gebrek omdat je door te eten je stofwisseling s'nacht laat werken
ook zou ik een fitness schema aanmeten die je binnen een uur kunt trainen (cardio maakt niet uit )dat helpt meschien en is nog beter ook omdat na dat uur je lichaam minder stoffen aanmaakt die de spierontwikkeling bevorderen.
creatine is een afrader hoor .je kan het zowiezo niet zo lang gebruiken.je lichaam maakt dat zelf ook al aan door het extra te gebruiken verstoor je dat.
verder kan je voor herstel wel meer eiwitten eten /drinken
Oud 13-04-2007, 19:18
tornedorush
tornedorush is offline
Citaat:
Nick-Name schreef op 13-04-2007 @ 15:06 :
Volgens mij is het belangrijkste om te luisteren naar je lichaam en niet de signalen te negeren. Niet alles valt op te lossen met eten en slapen imo
dat is wel de instelling van een atleet 'push it to the max ' doe ik ook wel is onwille van wat ik aan kan . dat heet grensen opzoeken en verleggen
Oud 13-04-2007, 22:28
dopydope
dopydope is offline
ken ik ook wel... uit ervaring, geen goed drugsbeleid...
met weinig dingen maar. slapen... drinken... pijnstillers... pijn...
Oud 14-04-2007, 10:20
Jones
Citaat:
sjek schreef op 13-04-2007 @ 12:52 :

Ik hou ervan om mezelf te pushen, alles doe ik tot het maximum van mijn kunnen. Train hard, eet als een paard, slaap als een baby en groei als onkruid
Als je met deze instelling je training/leven in gaat is het natuurlijk niet zo raar dat je moe bent als je opstaat. Dat is gewoon het gevolg van het pushen. Dat moet je dus maar op de koop toenemen dan.

Maar misschien heb je een verkeerd beeld van wat je lichaam wel en niet aan kan?
Met citaat reageren
Oud 14-04-2007, 20:57
Verwijderd
Wat bij mij nog welleens de oorzaak is, is dat ik mezelf moe praat.
's ochtends lukt het me heel best om wakker te worden/zijn, maar rond een uur of 4 ben ik echt helemaal kapot. Ik heb gemerkt dat als ik dan thuis kom, het liefst meteen op mn bed ga liggen en lekker slapen, en dat heb ik een tijd ook gedaan. Niet slim, want als ik om 4 uur niet sliep, werd ik vet pissed.
Oplossing: 4 uur thuiskomen --> muziekje op + 3 glazen water drinken en op de hometrainer aan de slag.
Om 5 uur kap ik daarmee, ga ik naar het toilet en voel ik me als herboren

Misschien zou je je 's ochtends er gewoon door heen moeten duwen, niet aan denken en gewoon leuke/energieke dingen doen.
Met citaat reageren
Oud 14-04-2007, 21:22
19lotte93
19lotte93 is offline
eey.. het kan ook zijn dat je de ziekte van viver heb ofzo iets.. ik heb het zelf ook gehad. en hoelang ik ook ging slapen ik bleef maar moe daar is niks aan te doen... als het na een tijdje niet overgaat zou ik is naar de huisarts gaan.

ook kan het zijn dat je een virus heb maar dan moet je ook jeukende bultjes krijgen, ik heb daar wel is overgehoord maar dan moet je eigenlijk ook naar de huisarts voor
Oud 15-04-2007, 12:33
Verwijderd
Citaat:
19lotte93 schreef op 14-04-2007 @ 22:22 :
eey.. het kan ook zijn dat je de ziekte van viver heb ofzo iets..
Citaat:
Met citaat reageren
Oud 16-04-2007, 10:47
BleuEyes
BleuEyes is offline
Op welke tijden doe je aan fitness?

Regels voor berichten