Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Kunst & Cultuur / Verhalen & Gedichten
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2004, 08:54
mira_love
mira_love is offline
IK moet voor nederlands een eigen verhaal bedenken, daarvan een samenvating maken en de eerste bladzijde schrijven. Nou wil ik graag van jullie even weten wat jullie van mijn eerste bladzijde vinden. Alle commentaar is welkom!!!
groetjes mira_love

Hier is de eerste bladzijde:

I. Het Weerzien

Het is al na zessen, wanneer Sabine haar auto parkeert voor restaurant “Les Trois Maîtresses”. Ze is al een kwartier te laat. Wat zou hij nu wel niet denken van haar? Sinds zijn brief is haar verlangen naar hem inheems gegroeid. Ze kan het nog steeds niet geloven dat hij nu op haar zit te wachten. Ze staat van alle spanningen op haar benen te trillen en alles lijkt wel mis te lopen. De hele week heeft ze herinneringen opgehaald waarin zij zijn sprankelende ogen mocht aanschouwen. Donkere ogen waarin de sterren op hun best lijkten te schitteren. En elke college weer kon ze wegdromen op de golven die zijn magische stem te weeg brachten. Maar ook nu weer kan ze haar verdriet niet verdringen en misschien heeft ze dat wel nooit gekunt. Het verdriet dat ze had in haar studietijd was soms ondraagelijk. Het is heel moeilijk om je gevoelens te negeren, omdat het aan de ene kant veel verdriet brengt, maar aan de andere kant ook momenten van intens geluk. De liefde voor hem was en is nog steeds zo sterk, dat haar hart nog geen kans heeft gezien op te genezen. In haar verdere leven heeft ze ook niemand ontmoet die kon tippen aan de manier waarop Marcel met zijn ogen knipperende, zo rustgevend en zo liefdevol. Zelfs Remco, haar echtgenoot, heeft nooit haar het gevoel geven dat Marcel al gaf met alleen zijn aanwezigheid, al was het maar voor een paar seconde. Als Remco er trouwens maar niet achter komt dat mijn grote liefde naar mij op zoek is, dat zo zijn ondergang betekenen.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 04-03-2004, 16:32
Verwijderd
beetje te zoetsappig, doet me denken aan een echte literatuur roman. namelijk tekststijl van literatuur verhaallijn van roman
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten