Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 03-03-2004, 11:00
mira_love
mira_love is offline
ik zit nog maar in vwo5, maar ben al beetje bezig met wat ik nou eigenlijk voor studie wil doen. Ik zat te denken aan fysiotherapie of voeding en dietiek(volgens mij fout geschreven). Ik wil graag in groningen studeren. Maar bij de opleiding fysiotherapie is een loting. Nou denk ik niet dat ik een hoog gemiddelde heb op mijn eindrapport, dus ik denk dat voor mij de kans niet groot is dat ik wordt ingeloot. Wat moet ik doen als ik dan wordt uitgeloot? Toch de andere studie doen en dan later daar spijt van hebben, of een jaar wat anders gaan doen en dan nog een keer meedoen met een loting? En wat moet ik dan gaan doen in dat jaar als ik besluit om nog een tweede keer mee te doen met de loting? IK hoop dat iemand even zijn mening wil geven hierover!

-x- mira

Laatst gewijzigd op 03-03-2004 om 11:06.
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 03-03-2004, 11:54
Ieke
Ieke is offline
Wat je zelf wil. Je kan naar het buitenland, maar dat is heel kostbaar. Je kan een jaar gaan werken en zo geld sparen voor je studie (alleen als je volgend jaar dan wordt uitgelood moet je wel besloten hebben wat je anders wil gaan doen)
Je kan ook een andere studie doen. Iets heel anders of een studie die vlak bij je lotingsstudie ligt, of iets waar je ook wat aan kan hebben, maar niet heel dicht erbij ligt.
Je moet gewoon opendagen bezoeken en kijken naar wat je evt ook wel leuk vind. Ik ben uitgeloot voor geneeskunde en ik doe nu (medische) biologie. Daar heb ik wel wat aan, ik kan volgend jaar als ik geneeskunde ingellod ben vrijstellingen krijgen.
Verder is het zo dat als je je propeduise hebt gehaalt je hoger in de lotingsklassen kan komen.
Oud 03-03-2004, 13:03
madwoman
madwoman is offline
het is ik worD

en ik weet niet of je bij HBO ook decentrale lotingen hebt(of is dat alleen bij geneeskunde? dan zou ik daar ook zeker aan meedoen, zeker als je niet verwacht in een hoge lotingsklasse te komen.
Een studie doen die aansluit bij je lotingstudie is altijd mooi meegenomen!
Oud 03-03-2004, 15:11
Verwijderd
Citaat:
madwoman schreef op 03-03-2004 @ 14:03:
het is ik worD

en ik weet niet of je bij HBO ook decentrale lotingen hebt(of is dat alleen bij geneeskunde? dan zou ik daar ook zeker aan meedoen, zeker als je niet verwacht in een hoge lotingsklasse te komen.
ja en mss bevalt die studie dan wel zo goed dat je hem blijft doen.
ik zou zelf gaan werken. beetje geld sparen voor de studie dat je het wat breder hebt dan.
Met citaat reageren
Oud 03-03-2004, 17:52
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
madwoman schreef op 03-03-2004 @ 14:03:
het is ik worD

Het vervelende is dat je daar nu waarscheinlijk te laat voor bent. Ik moest voor mijn decentraal bij geneeskunde me opgegeven hebben voor half januari en voor 1 maart moest ik mijn motivatie ect hebben opgestuurt.
Dus als je word uitgeloot kan je op onderzoek gaan hiervoor en dan voor volgend jaar. Alleen als je dan naar het buitenland wil gana kan je met je decentraal in de knoei komen. (invullen bepaalde papieren en de gesprekken)
Oud 03-03-2004, 17:56
fractuur
fractuur is offline
Als ik jou was zou ik een studie kiezen die ook een deel van jouw interesse heeft. Voorbeeld: als geneeskundedocent kan je wel na het uitloten Biomedische Wetenschappen gaan doen, maar als je twee keer wordt uitgeloot doe je die opleiding al wel 2 jaar. Daarna moet je je afvragen of je wel aan een nieuwe studie wil beginnen. Kies dus altijd een studie waarvan je de beroepskeuzes ook leuk vindt!
En aners ga je wat Ieke zegt een jaar werken, of een jaar naar het buitenland.
Reageren

Regels voor berichten