Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Algemene schoolzaken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-08-2004, 18:34
fractuur
fractuur is offline
Ik had even een vraagje over het uitloten, of eigenlijk ben ik meer op zoek naar ervaringen. Ik wil volgend jaar gaan loten voor geneeskunde (jaja, cliché..), en als 'tweede' keus heb ik de combi Politicologie/geschiedenis. Niet dat dit ter zake doet, maar ik zat me af te vragen dat als je aan je tweede keus bent begonnen, en dan weer uitloot, en het tweede jaar van je 'tweede-keus' opleiding in gaat, je dat ook die opleiding afmaakt, of dat je dan net zolang (tot hoevaak het dan mag) doorloot bij die andere studie, om toch maar die opleiding binnen te komen. Zijn er mensen die dit probleem hebben (gehad)? Wat heb je ermee gedaan? Best benieuwd namelijk.
Oud 09-08-2004, 18:36
Briseïs
Briseïs is offline
Je mag sowieso maar drie keer meeloten.

Maargoed, ik heb er verder geen ervaring mee. Ligt eraan hoe die andere studie je bevalt, denk ik.
Oud 09-08-2004, 19:37
Kevin1986
Kevin1986 is offline
Ik begin in september met geneeskunde en ben in één keer ingeloot. Natuurlijk heb ook ik nagedacht over alternatieven, maar tot op de dag van de lotingsuitslag was ik er echt nog niet uit wat het zou worden als ik er niet in was gekomen. Ik denk dat ik net zo lang door was blijven loten totdat ik erin zou zitten, aangezien geneeskunde mij gewoon de allerleukste studie lijkt.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 12:43
EvilSmiley
EvilSmiley is offline
En als je een heel hard hoofd + de skills hebt, kun je het ook in belgie proberen.
Met citaat reageren
Oud 10-08-2004, 16:48
MieX
MieX is offline
Ik ben dit jaar voor de 2e keer uitgeloot voor diergeneeskunde, ik weet nog neit of ik volgend jaar mee ga loten, daar ga ik nog wel even heel goed over nadenken.
Oud 11-08-2004, 20:16
Ieke
Ieke is offline
Ik heb gelukkig die 2e keer niet meegemaakt. Je zou bij je 2e keer loten ook een kans op de decentrale selectie kunnen pakken. (dus als je de eerste keer uitgelood bent het volgende jaar decentraal doen en loten, dat heb ik nu gedaan, decentaal geplaatst en het afgelopen jaar biologie gestudeert)
Wel is het zo dat als je 3 keer bent uitgelood je niet meer mag beginnen met die 4 jarige opleidingen die er zijn (utrecht heeft er een en dat is allemaal toelatingsexamen), dus daar moet je rekening mee houden als je die keuze maakt.
Ik denk dat als ik dit jaar was uitgelood ik mijn bachelordiploma zou hebben gehaald (van biologie) en dan proberen in zo'n korte opleiding te komen. Zijinstroom of zoiets als ik Utrecht. Alleen dan is het wel heeeeeeeeeel erg slim als je een aanverwante opleiding gedaan hebt want anders is de kans dat je erin komt heeeeeel erg klein.
Oud 11-08-2004, 21:36
MieX
MieX is offline
Citaat:
Ieke schreef op 11-08-2004 @ 21:16 :
Wel is het zo dat als je 3 keer bent uitgelood je niet meer mag beginnen met die 4 jarige opleidingen die er zijn (utrecht heeft er een en dat is allemaal toelatingsexamen), dus daar moet je rekening mee houden als je die keuze maakt.
Ik weet wel dat farmacie na de masteropleiding nog een mogelijkheid heeft om in 2 jaar geneeskunde af te ronden, maar dat is voor fractuur niet echt van toepassing omdat ze dat niet echt als 2e keuze heeft (kunnen andere mensen nog wel wat aan hebben, dat wel), volgens mij is het aantal lotingskansen daarbij niet belangrijk, maar dat weet ik niet zeker
Oud 11-08-2004, 23:26
Ieke
Ieke is offline
Citaat:
MieX schreef op 11-08-2004 @ 22:36 :
Ik weet wel dat farmacie na de masteropleiding nog een mogelijkheid heeft om in 2 jaar geneeskunde af te ronden, maar dat is voor fractuur niet echt van toepassing omdat ze dat niet echt als 2e keuze heeft (kunnen andere mensen nog wel wat aan hebben, dat wel), volgens mij is het aantal lotingskansen daarbij niet belangrijk, maar dat weet ik niet zeker
Maar goed, dat is wel wat om op te letten. Er zijn ook zijinstroommogelijkheden, maar je moet oppassen met die 3e uitloting. Er zijn namelijk toch wel strenge regels bij en het is zonde dat je andere mogelijkheden niet meer kan proberen (die je misschien wel vaker mag proberen) na een 3e keer uitloting.
Reageren

Regels voor berichten