Ik vind de omslag van toon na de tweede strofe sterk; in de eerste twee strofen romantiseer je het onderwerp een beetje, waardoor het op zich erg mooi overkomt, maar in de laatste twee strofen leg je wat meer nadruk op de inhoud, ik denk dat dit wel belangrijk is voor de boodschap die het gedicht in zich heeft.
Wel vind ik het taalgebruik in de laatste twee strofen wat minder, maar de inhoud spreekt me aan. Ik zou zelf wel proberen om deze strofen nog wat bij te schaven; een wat pakkendere verwoording te plaatsen. Ook lijken deze twee regels niet helemaal te kloppen, taalkundig gezien:
Die herinneringen zal vervagen,
en hun verdriet worden gehoord
Over de eerste twee strofen; de eerste strofe vind ik absoluut prachtig, een zeer sterk begin. Over de twee strofen heb ik twee dingen die me opvielen:
- 'vluchtend van alles wat hen lief is'; mijns inziens staat hier net een lettergreep teveel
- 'een troostende arm om hen heen...'; hier verloor je me een beetje bij het lezen; ik vind het zonde dat je deze zin gebruikt, welke mijns inziens een beetje standaard is, terwijl de voorgaande regels dat niet zijn.