Advertentie | |
|
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
De overheid besteed meer dan binnenkomt, gevolg is dat de overheid het tekort moet gaan lenen. De overheid gaat hiervoor naar de geldmarkt, en oefent hier een grote geldvraag op uit. Gevolg hiervan is dat de prijs van geld, rente dus, zal gaan stijgen, hetgeen ervoor zorgt dat de aantrekkelijkheid van leningen zullen gaan dalen voor ondernemingen waardoor zij minder zullen gaan investeren. Hetgeen tot gevolg heeft dat Y zal dalen... En Keynes, tja. Hij was enkele dingetjes vergeten. De overheid heeft namelijk erg veel uitgaven die voor de lange termijn vastliggen, hierdoor kunnen zij niet direct hierop ingrijpen. Tevens gaat Keynes er voor het gemak vanuit dat de overheid over alle informatie beschikt hoe een economie erbij staat. En dat is dus ook niet. Kortom, Keynes werkt niet.
|
![]() |
Ik kan begrijpen dat er bezuinigd moet worden, dat het onderwijs gespaard wordt is ok, maar waar gaat er wel bezuinigd worden: in de gezondheidszorg!
Gezondheidszorg heeft iedereen nodig. Al nu kunnen een half miljoen mensen de tandarts niet meer betalen. En zieken gaan niet werken, en leveren uiteindelijk verlies op voor de maatschappij. Belachelijk dus ![]() Ik zou zeggen: -Bezuinigen op defensie, ik hebe r niet veel verstand van, maar heb het idee dat het Nederlandse leger niet bepaald veel bijdraagt in de wereld -Bezuinigen op het koningshuis: leden van het koningshuis krijgen een veel grotere uitkering dan normale Nederlanders, waar is dat nou weer voor nodig? Familiekapitaal is groot gneoeg lijkt mij! -Autorijden duurder en investeren in het ov: op de lange termijn levert dit winst op het milieu op, en het is goed voor bedrijven als werknemers niet langer in de file staan.
||||
![]() |
Citaat:
Citaat:
![]() Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
Dit moet dicht, hier is al een topic over:
http://forum.scholieren.com/showthre...hreadid=760340 Slot onderweg. |
![]() |