Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 16-03-2004, 18:20
monogaam
monogaam is offline
Heb sinds een paar weken lenzen (-1.5 d8 ik) nou in ieder geval moet ik dus elke morgen men bed vroeg uit ivm mijn stage en dan moet ik dus mijn lenzen erin pleuren aangezien je dan wat beter ziet, en zeker bij het werk is dat een noodzaak.

Nu heb ik 2 flessen, 1 met prikkend vloeistof om je lenzen te desinfecteren en 1 om juist dit vloeistof van je lens weg te halen.

Nou helpt dat laatste spul volgens mij voor geen meter, elke morgen zit ik die lens helemaal schoon te maken met mijn vinger maar elke keer als ik hem in doe zit ik 5 minuten te tranen, eergisteren was het helemaal erg aangezien ik niet mijn ogen kon open houden omdat het zo als de nete prikte.

Kwam ik aan met rode ogen op het werk, lekker is dat. Kan dit trouwens schade opleveren aan je oog?

In ieder geval ik ga eens die lenzen zaak bellen want dit is echt niet te harden, loop elke morgen met knalrode ogen op straat door dat kut vloeistof..

Iemand hier ook last van?
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 18:23
FoxyRoxy
FoxyRoxy is offline
ja, dat heb ik ook een tijdje gehad. Je ogen moeten waarschijnlijk nog wennen aan dat extra's. Gewoon volhouden!
Kun je je nog herinneren dat je bij het proberen bij de opticien ook zo zat te tranen? Dat wordt dus vanzelf minder. Ik geloof niet dat het aan de vloeistof ligt.
Met citaat reageren
Oud 16-03-2004, 18:43
ssjpan
ssjpan is offline
Ik heb gewoon 1 fles met vloeistof, en dat prikt niet ofzo.
Oud 16-03-2004, 18:50
pure_evil
pure_evil is offline
Citaat:
ssjpan schreef op 16-03-2004 @ 19:43:
Ik heb gewoon 1 fles met vloeistof, en dat prikt niet ofzo.
same
Oud 16-03-2004, 18:50
foefighter
foefighter is offline
ik heb ook één fles met vloeistof maar nu prikt mijn lens ook weer heel de tijd 's ochtends heel vervelend.
Oud 16-03-2004, 18:51
pure_evil
pure_evil is offline
ik heb trouwens wel een nachtboxje met "wasmachine" erin, als je aan de dop draait, bewegen de dekselgedeelten
Oud 17-03-2004, 09:23
Hawahaai
Hawahaai is offline
Ik begrijp niet helemaal uit je verhaal of je je lenzen 's ochtends of 's avonds schoonmaakt, maar misschien heb je wat aan mijn verhaaltje. Ik heb ook een tijdje last gehad van prikkende lenzen, maar sinds ik het op deze manier doe, niet meer: 's avonds lenzen uit, schoonmaken en dan afspoelen met kraanwater. In het potje doen met bewaarvloeistof. 's Ochtends lenzen in en klaar.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 09:52
Sven
Sven is offline
Ik zou op zoek gaan naar een all-in-one vloeistof, die dus zowel voor schoonmaken/desinfecteren en voor opslag en het inbrengen in het oog is bedoeld.. als het goed is prikt dat niet... zelf nog nooit gehad iig..

Wat je nu doet is iig slecht voor je oog, want die prikkende vloeistof hoort niet in je oog terecht te komen..
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 14:27
Verwijderd
ik neem aan dat je harde lenzen hebt? Want dan heb je idd twee of drie vloeistofjes. Met zachte lenzen heb je er 1 die juist lekker fris voelt in je ogen. Mijn moeder maakt haar harde lenzen altijd schoon met de desinfectievloeistof meteen na het uitzetten, en spoelt ze schoon met de vloeistof daarvoor, en bewaart ze dan in bewaarvloeistof, en zij heeft nooit tranende ogen 's ochtends.
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 18:04
monogaam
monogaam is offline
Nee Sarah, ik heb zachte lenzen..
Met citaat reageren
Oud 17-03-2004, 22:57
Verwijderd
Citaat:
pure_evil schreef op 16-03-2004 @ 19:51:
ik heb trouwens wel een nachtboxje met "wasmachine" erin, als je aan de dop draait, bewegen de dekselgedeelten
Is dat dat nieuwe ding, waardoor je je lenzen niet meer 4u in vloeistof hoeft te laten? Werkt het goed?

TS: gebruik je geen complete?
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 14:42
Verwijderd
Citaat:
monogaam schreef op 17-03-2004 @ 19:04:
Nee Sarah, ik heb zachte lenzen..
dan kun je beter all-in-one vloeistof nemen, want die voelt lekker fris aan je ogen
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 17:15
@Moon
@Moon is offline
Citaat:
HaWaHaai schreef op 17-03-2004 @ 10:23:
's avonds lenzen uit, schoonmaken en dan afspoelen met kraanwater. In het potje doen met bewaarvloeistof. 's Ochtends lenzen in en klaar.
Afspoelen met kraanwater?!! Maar dat is toch juist slecht?? Mijn opticien zei dat ik mijn lenzen nooit met kraanwater mag afspoelen en dat staat zelfs op gebruiksaanwijzing die ik ook nog eens heb gekregen.
Maar ja, ik zelf heb maar 1 flesje multifunctionele lenzenvloeistof, dus ik heb ook geen last van dat prikken. Bovendien lijkt mij 1 flesje ook veel handiger maar ja... misschien moet je dat eens vragen of je dat kan krijgen.
Met citaat reageren
Oud 18-03-2004, 18:12
hansjuh
hansjuh is offline
Ik kan er nog op aanvullen dat mijn lenzen ook wel eens irriteren als ik ze meteen in doe nadat ik ben opgestaan. Zorg dan dat je al een half uurtje bezig bent (wassen/ontbijten/etc) en dan pas je lenzen inploppen.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 10:06
Dith
Dith is offline
Ik heb het ook gehad en heb toen een andere vloeistof gekregen (gewoon 1 fles dus waar alles in zit, No Rub heet het dacht ik) en sindsdien nergens last van gehad.
Met citaat reageren
Oud 19-03-2004, 10:13
Hawahaai
Hawahaai is offline
Citaat:
@Moon schreef op 18-03-2004 @ 18:15:
Afspoelen met kraanwater?!! Maar dat is toch juist slecht?? Mijn opticien zei dat ik mijn lenzen nooit met kraanwater mag afspoelen en dat staat zelfs op gebruiksaanwijzing die ik ook nog eens heb gekregen.
Maar ik dacht dat de TS het over harde lenzen had...
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten