Advertentie | |
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik zelf heb niets met het abstract-expressionisme, met de cobra bijvoorbeeld. Niet (alleen) omdat de schilderijen op kindertekeningen lijken. Ik zie de nut van het onderbewuste, het kinderlijke en het spontaan. Voor een kunstenaar is die vrijheid die vrijkomt misschien wel interessant, voor een toeschouwer een beetje saai...
|
![]() |
||
Citaat:
Heb je Akira gezien? Ghost in the Shell? The Guyver? Neon Genesis Evangelion? 3x3 Eyes? Etc etc etc.. Paar anime related plaatjes: http://www.hebus.com/img.php?cat=man..._shell_002.jpg http://www.hebus.com/img.php?cat=man...=akira_010.jpg Dat is echt niet kinderachtig!
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik weet wel dat het niet de bedoeling van het realisme is om een 'foto te schilderen'. Maar je snapt dan niet wat ik bedoel, ik vind het heel knap hoor daar niet van maar ik vind het leuk als er 'gespeelt' wordt met de werkelijkheid zoals bijv. bij het surrealisme. Ik heb zo bijv. de mona lisa in t echt gezien, nou daar vind ik dus geen bal aan, het is verschrikkelijk knap met dat licht-donker met die talloze laagjes maar ik vind het gewoon niet leuk. Ik vind het gewoon verschrikkelijk saai. En naturalisme (wat ik ook noemde) is ook heel anders dan een foto, dan wordt elk kutdetail geschildert, dat zie je ook niet op een foto.
|
![]() |
voor de manga-verdedigers
ik kijk nooit pokemon en weet wel dat dat niet de enige manga is, ik heb een vriend die manga-fan is. Simpel was misschien niet het goede woord, maar ik vind het dus echt gewoon prut. Het spreekt me helemaal niet aan
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
Dan kan je net zo goed een foto nemen ![]() En verder vind ik het zo onzinnig om te zeggen dat vind ik niet mooi dat niet dat niet en ook dat niet. De ene keer vind je het wel mooi en een volgende keer weer niet. |
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
|
![]() |
stillevens van fruit vinnik noga kut. zon beetje alle stillevens wel eigenlijk, behalve die met bloemen. bloemen zijn cool.
en dans, dat in kunstvorm word uitgegoten vind ik ook kut. dans is emotie, niet abstract. zon beetje al het andere kan ik wel waarderen. [Dit bericht is aangepast door poop (31-03-2002).] |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
|
voor degenen die vinden dat manga "simpel, kinderachtig" vinden en dat er geen gedachten achter zit>>>
kijk es wat anders dan pokemon, digimon, dbz en die andere shit die je op nederlandse kanalen krijgt.... wat ik lelijk vind: abstract.. that's it.. voor zover ik nu ff weet EDIT stillevens enzow is niet boeiend.. moet wel een beetje actie in schilderijen enzo zitten vind ik. gedichten vind ik saai.. sorry ik zie er gewoon de mooiigheid niet van in.. [Dit bericht is aangepast door MangaGirL (31-03-2002).]
||
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Waar ik een hekel aan heb...
MONDRIAAAAAAN!! Sheesh, elke idioot kan vakjes kleuren, maar zijn schilderijen kosten miljoenen guldens. ![]() Sommige abstracte kunst kan leuk zijn, als je er maar iets in kunt zien. Als het gewoon een verzameling kleuren is, boeit het mij over het algemeen niet. En van die Amerikaanse/westerse strips, waarbij elk plaatje zwart is van de inkt... Nope, doe mij dan maar manga *grin* In boeken: Van die hoogdravende verhalen met veel woorden maar weinig eh... wol ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
mondriaan kan heel goed realistisch tekenen, maar dat vond hij saai worden. Hij wilde iets nieuws. Achteraf kan ik ook hokjes schilderen maar iets bedenken wat nog niet bestaat is wel heel knap. maar ik kan wel begrijpen dat het je niet aanspreekt, het 'hokjeswerk' van mondriaan spreekt me ook niet aan
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() ![]() ![]() |
![]() |
|
![]() |
Manga vind ik ook niks, het is inderdaad te simpel en ik vind het geen (sterke) uitstraling hebben. Fantasy-art vind ik grotendeels ook niet mooi. Het is kitscherig, die zoete kleurtjes vind ik niks. Op zich trekken die droomwerelden me wel aan, maar het is zo standaard en nep.
Naturalisme en realisme vind ik meestal alleen knap, zelden mooi.
||
Citaat:
fantasy is niet alleen zoete kleurtjes >.< http://communities.msn.nl/merel525sp...to&PhotoID=223
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Onrechtvaardigheid in de Bijbel Gatara | 109 | 04-08-2003 06:49 | |
Liefde & Relatie |
jaloers kreng...neeeeej hellup! droppie | 37 | 16-06-2003 18:35 | |
Lifestyle |