Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 22-03-2004, 21:08
Arwyn
Arwyn is offline
Sinds ongeveer 3 jaar ken ik mijn beste vriendin. Al sinds we bij elkaar in de klas kwamen konden we het heel goed met elkaar vinden en na een half jaar ofzo konden we elkaar al bijna alles vertellen.
Mijn probleem is nou dat ze sinds dit schooljaar opeens heel vreemd doet. Eens in de paar maand ging ze me opeens negeren omdat ik dan iets heel kleins fout had gedaan, of omdat ze opeens dacht dat ik haar negeerde, misverstanden in ieder geval. Dit kwam de hele tijd binnen 2 dagen wel weer goed, maar de laatste keer dat dit gebeurde niet.
Ze heeft sinds een paar maand een vriend en sinds ze met hem heeft praat ze al wat minder met me en konden we het al minder over problemen en zo hebben, ze verteld namelijk alles al aan haar vriend.
Sinds ongeveer 3 week is ze me weer aan het negeren en hier baal ik heel erg van. Haar vriend is ook gewoon een soort tussenpersoon geworden voor ons. Hij was eerst een vriend van mij en ze hebben elkaar ook via mij en m'n beste vriend leren kennen. Hij en ik kunnen het nog wel goed met elkaar vinden. Anyway, 2 week geleden ongeveer heb ik haar een sms gestuurd met de vraag of ik wat verkeerd heb gedaan en dat ik heel erg baalde van het feit dat ze me negeerd en niet eens even kon vragen hoe mijn vakantie was of normaal kon antwoorden als ik haar wat vroeg. Ik kreeg toen een sms-je terug met dat ze niet boos was, maar teleurgesteld. Ik vroeg toen waarover omdat ik er dus heel erg mee zit. Daarop kreeg ik van haar vriend te horen dat ze het me de volgende dag wel zou vertellen... En ik weet het nou dus nog niet.
Wat moet ik hier nou aan doen? Ik wil haar niet kwijt als vriendin, maar ik heb ook geen zin om als een hondje achter haar aan te gaan lopen om er dan eindelijk eens achter te komen wat ik gedaan heb waardoor ze niet met mij wil praten...
Ik weet het dus niet meer... Iemand ideeën?

Knuf, Arwyn.
Oud 22-03-2004, 21:49
Balance
Balance is offline
Wat het beste is weet ik niet. Ik weet wel wat ik in zulk soort situaties heb gedaan:
Een lange mail of brief schrijven en duidelijk zeggen waar het op staat.
Dat betekende voor mij duidelijk aangeven waar ik mee zat, hoe erg dingen me verdriet deden en hoe ik wilde dat het ging veranderen. Dat ik bijvoorbeeld een reden wilde weten voor het lange zwijgen. En ook al kwam het niet meer goed, laat me dan tenminste weten waaróm. Dat diegene dat me verschuldigd was en dat ik het heel lullig en redelijk asociaal vond hoe diegene met me om ging. Nou ja, de details hoef je natuurlijk niet te weten, maar het geeft de toon van m'n brief een beetje aan: Je kwetsbare kanten, je mate van vergevingsgezindheid en je boosheid. In ieder geval niet alleen maar één van die drie, want dan lijkt het alsof je over je heen laat lopen of niet voor rede vatbaar bent en het doel van de brief is toch juist: het goedmaken, maar wel alles uitgesproken hebben.
Oud 22-03-2004, 22:35
snarl
snarl is offline
hmm.. precies. ik heb een keer een brief geschreven aan een vriendin, en wat balance zegt klopt echt. niks aan toe te voegen dus.
Oud 23-03-2004, 09:58
pleetjuh
pleetjuh is offline
ik heb t zelfde meegemaakt...
mn vriendin had ineens n andere beste vriendin en negeerd me nu.
ik denk nu gewoon: ik heb haar niet meer nodig!
het is best moeilijk om dat onder ogen te zien, maar het is wel het beste zo...als zij jou te min vindt dan ben je beter af zonder haar!!!

suc6 ermee
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 10:04
Verwijderd
ja, ik denk dat jullie nog moeten bedenken hoe jullie vriendschap nu is nu zij een vriend heeft... en dat heeft ook wel wat tijd nodig... ik zou balance's advies opvolgen...
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 10:10
pluizeb33stje
pluizeb33stje is offline
Ik had een vriendin van 4 jaar ouder... ze stond al aan me wieg.. dus we zijn echt al heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel lang vriendinnen. Opeens is ze zo'n discotheekgangertje geworden en heeft ze een nieuw vriendinnetje gevonden en moet ze mij niet meer zien. Op msn doet ze ook heel afstandelijk.. maar ja, dan denk ik "Ik moet ook men eigen leven leiden en ik ga niet achter haar aan lopen, als ze dit zo wil, mij best, zoek ik wel andere vrienden"
Met citaat reageren
Oud 23-03-2004, 10:50
Arwyn
Arwyn is offline
Bedankt voor de tips.
Ik zal es proberen of ik het in een brief kan verwoorden... En dan zie ik wel wat er gebeurd!
En ik mag iig toch hopen dat het er niet aan ligt dat ze een vriend heeft, want ik ben ook geen mensen gaan negeren nu ik een vriend heb... Dat zou toch wel heel oppervlakkig zijn, vooral aangezien ze altijd heeft gezegd dat ze dat nooit zou doen.
Reageren

Regels voor berichten