Advertentie | |
|
![]() |
|
Nooit aan een relatie beginnen als je op dat moment nog gevoelens voor een ander hebt.
Het maakt daarbij niet uit of je ex bereikbaar is of niet. Het gaat erom dat je niet voor de volle 100% voor dat feestbeest kan gaan en dat is niet eerlijk tegenover haar.
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
|
Verwijderd
|
Opleiding maakt voor sommige mensen wel uit en voor sommige mensen niet.. Als je heel gek op elkaar bent, dan maakt het in het begin niet uit, maar wil je later een serieus gesprek voeren en de één is minder slim dan de ander, dan kan dat best problemen opleveren. Maar als ze je te dom vindt, dan had ze vast wel laten merken dat ze het niet ziet zitten.. En anders vraag het haar gewoon! Suc6!
|
![]() |
||
Citaat:
@TS: Ik krijg een beetje het idee dat dat "nieuwe" meisje een tweede keus, als het niets met je ex wordt dan wil je het misschien wel met haar proberen. Niet eerlijk voor haar, want zij is dan tweede keus. Bovendien denk ik dat de punten die je nu al aan algeeft alleen nog maar voor meer problemen zullen zorgen in de toekomst (dat zijn dingen die je blijft houden en je alleen maar meer gaan irriteren). |
![]() |
||
Citaat:
![]() En ik denk ook dat je niet wat met haar moet beginnen, als je je ex nog leuk vindt.
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
|
Luister naar het advies van deze jongen: er bestaan geen ongelijkwaardige relaties. Anders waren mensen niet bij elkaar. Mensen zijn bij elkaar om iets wat ze in elkaar zien, en ongeacht de overduidelijke shit, uiterlijk, intelligentie, al dat soort stuff, is elke relatie gelijkwaardig. Anders gaat het niet.
Wees dus nooit bang het met haar te proberen. Ga niet vooraf over eigenschappen filosoferen. Dat soort shit gaat ongemerkt weet je. Zoals je ex die je bedroog; dat was een ongelijkwaardige relatie. Dat merk je niet in eigenschappen en dat zie je soms niet evident terug maar je ziet het concreet terug doordat er beef is en die trick vreemdgaat met een ander. Vooraf kun je niet vaststellen of een relatie "gelijkwaardig" is of niet. Je moet dat uitproberen, gewoon doen, en als het niet werkt, dan is het over, maar no biggie, want dan had het toch geen toekomst. Try, just try!
||
Citaat:
Ik zou eerst goed denken of je nog wat wilt met je ex, en of ze je wel waard is, omdat ze immers is vreemdgegaan met je beste vriend. Opzich maakt het niks uit of de ene slimmer is dan de andere, als je verliefd bent, ben je verliefd ![]() |
![]() |
|
je moet je nooit te dom voelen bij iemand, je bent wie je bent. En als jij jezelf dom gaat voelen vergeleken haar kan t sowieso nooit iets gelijkwaardigs worden.
Ga gewoon een keer met haar uit, en bedenk ns goed waarom t uit is gegaan met je ex? Wil je dat wel weer, blijkbaar is ze niet te vertrouwen? tis natuurlijk niet voor niets uit, ze had blijkbaar nog iemand anders nodig. Probeer t gewoon eens uit, en je moet je zeker niet te dom voelen, voor niemand, zo kom je nooit ergens. |
![]() |
|
![]() |
Erg tegenstrijdig: je voelt je dom bij haar maar jíj bent de gene die serieuze gesprekken wil en bent bang dat ze daar niet voor open staat. Voor mijn gevoel zou dat dan juist andersom moeten zijn. "Intelligentie" mensen zijn vaak lui die graag regelmatig een serieus gesprek willen die ook nog eens een beetje discussiewaardig is.
Maar laat je niet tegenhouden door het niveau verschil. Misschien valt het wel mee. Een vriendin van mij doet ook VWO en heeft ook een vriend die vbo (of ivbo, weet k niet meer) heeft gedaan. Ze zegt wel dat ze het merkt enzo en weet ook niet of ze dit wel d'r hele leven kan volhouden, maar onderhand hebben ze toch wel ruim een jaar en 4 maanden wat met elkaar! |
![]() |
|
Verwijderd
|
Wat betreft verschil in opleiding, het zou me niets interesseren, zolang die persoon zich maar niet dom gedraagt of niet niet beter wil weten. Het ligt aan je interesses en je behoefte om te weten. Mijn ex hebben ze altijd voorgehouden dat hij dom was en ik ergerde me rot aan zijn dt-fouten, maar die jongen ontwierp wel een volledige klimaatinstallatie en deed de moeilijkste berekeningen zomaar ff tussendoor. Hij was dus zeker niet dom. Wat uiteindelijk wel het probleem is geworden is dat ik veel meer interesses had en hij te oppervlakkig voor me bleek te zijn.
En doe je in hemelsnaam ook niet slimmer voor dan je bent, want je valt onherroepelijk door de mand. Mijn vorige ex durfde te beweren dat hij ook was uitgenodigd door Mensa (vereniging van hoogbegaafden), maar hij verviel steeds meer in opmerkingen die van enorm weinig intelligentie getuigden, kwam met de meest onlogische opmerkingen, dat je je afvroeg of die jongen niet nadacht. Maar goed, volgens mij is die gast ook gewoon ziek in zijn hoofd, maar daar zal ik hier niet over verder gaan. Als je een feestbeest bent, kun je toch ook nog serieuze gesprekken houden? Ik hou ook van weggaan en zuipen en dansen en whatever, maar ik heb even vaak een serieus of diepzinnig gesprek. Maar als je nog van je ex houdt, stort je dan niet in een relatie met iemand anders, het helpt niet om het te vergeten. Wacht even rustig af, als zij jou ook leuk vindt, heeft ze dat vast voor je over. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Verder vind ik je een wat rare stelling hebben. Ik doe ivbo (no offence trouwens) en zij vwo, dan ben je bang dat zij geen hoog nivo gesprekken kan voeren. Is over het algemeen (lees dus als: HOEFT voor jou niet zo te zijn) toch echt andersom. Die ex doet het hem. Eerste verzinnen wat je wil.
|
Tsja, ik denk toch dat je er zelf achter zal moeten komen wat je voor haar voelt en of jullie een beetje bij elkaar passen.
Ik wil alleen zeggen dat iemands 'intelligentieniveau' niet in zijn of haar schoolniveau zit. Mijn vriendje en ik zijn wat dat betreft ook best verschillend: hij heeft mavo gedaan en is daarna gestopt met school en ik heb vwo gedaan en zit nu op de universiteit. Sommige mensen begrijpen dat niet; denken dat wij niet normaal met elkaar kunnen praten ofzo. Maar dat is gewoon helemaal niet zo. We zitten gewoon precies op 1 lijn en kunnen prima met elkaar praten en dat kan ik niet zeggen over bepaalde mensen waarmee ik op het vwo heb gezeten. Dus laat je niet meteen ontmoedigen door jullie verschil in schoolniveau, dat hoeft echt niks te zeggen!
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Liefde & Relatie |
Vriendin is gevoel kwijt, wat te doen FW | 29 | 30-11-2007 14:59 | |
Verhalen & Gedichten |
Een plekje van vertrouwen in mijn hart... tropical_breeze | 15 | 24-08-2006 12:21 | |
Verhalen & Gedichten |
[Vervolg]Achter de gele deur #2 Eend | 166 | 20-06-2006 20:32 | |
Liefde & Relatie |
[liefde]Verliefd op mijn ex Verwijderd | 12 | 11-06-2003 18:21 | |
Liefde & Relatie |
wat voel ik? blote bosmens | 5 | 09-05-2003 11:21 | |
Liefde & Relatie |
Hoe zorg ik dat de binding sterker word voor haar??? crasht7 | 4 | 29-07-2002 15:34 |