Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Werk, Geld & Recht
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-03-2004, 10:06
Miracle
Miracle is offline
Gistermiddag werden een vriendin en ik 'belaagd' door twee jochies, die met stenen op ons wilde gooien. Die vriendin werd ook geraakt op haar hoofd, maar behalve dat het zeer deed was er niks aan de hand. We waren op weg ergens naar toe en hadden dus geen tijd om met die jochies te gaan praten. (ik schat dat ze een jaar of 8 waren) Maar nou vraag ik me wel af wat we hadden kunnen doen? Stel we hadden wel tijd gehad om actie te ondernemen en het was meer dan alleen een steen op het hoofd geweest?

Vanaf mijn huis naar de paarden moeten we nogal door een slechte wijk, waar wel vaker rare dingen gebeuren. Dat ze onze fietsen vasthouden ed. Dus voor het geval we nog een keer zoiets meemaken....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-03-2004, 12:05
Verwijderd
Je kunt weinig anders doen dan aangifte doen van bedreiging en eventueel mishandeling, als je met stenen wordt bekogeld. Op het moment dat jij tegenover een stel van die paupers staat kun je natuurlijk weinig doen, als je echt ruzie met ze schopt maak je het waarschijnlijk alleen nog maar erger.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 12:42
martijn1985
martijn1985 is offline
als je ze aankunt dan kun je gebruik maken van het noodweer. Je mag je verdedigen, maar niet met een wapen dat sterker is dan dat je aanvallers gebruiken. Dus als zij aankomen met stenen, dan mag jij niet in ene een mes trekken. Je mag dan wel met stenen terug gooien, of ze met de blote hand te lijf gaan. Maar, zoals nare man zegt: dikke kans dat je het daarmee alleen maar erger maakt.
Oud 27-03-2004, 12:51
Verwijderd
Als dat echt een wijk is waar geregeld aso's mensen lastigvallen, is het misschien niet een goed idee om daarmee echt problemen te maken, als je tenminste nog door die wijk wilt fietsen. Ga liever gewoon een eindje om.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 16:02
Miracle
Miracle is offline
Mwah, het zijn meestal geen echt oude kinderen (niet ouder als ik meestal), maarja ze hebben wel familie natuurlijk.
Het zit sowieso niet in me om terug te slaan ofzo.

Ik vroeg het me af wat we dan moeten doen, hun naam vragen ofzo.. Naar hun ouders gaan, of whatever.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 16:35
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Citaat:
dreen schreef op 27-03-2004 @ 17:02:
Mwah, het zijn meestal geen echt oude kinderen (niet ouder als ik meestal), maarja ze hebben wel familie natuurlijk.
Het zit sowieso niet in me om terug te slaan ofzo.

Ik vroeg het me af wat we dan moeten doen, hun naam vragen ofzo.. Naar hun ouders gaan, of whatever.
Heb je het idee dat ze zouden meewerken dan
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 17:00
Miracle
Miracle is offline
Citaat:
Keyser Saus schreef op 27-03-2004 @ 17:35:
Heb je het idee dat ze zouden meewerken dan
Geen idee, maar ik zou het iig proberen. Kinderen laten zich nog wel beinvloeden door mensen die boven hun staan.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 17:29
Verwijderd
Citaat:
dreen schreef op 27-03-2004 @ 18:00:
Geen idee, maar ik zou het iig proberen. Kinderen laten zich nog wel beinvloeden door mensen die boven hun staan.
Dan zou ik naar die ouders toegaan

Als het echt etters zijn vertellen ze je vast hun naam niet, maar je kunt wel een beetje druk uitoefenen om jou die te geven. Je weet maar nooit. Als de ouders zich ermee gaan bemoeien (ook al is dat negatief) heb je wel meer houvast. Maar als het echt van die paupers zijn zou ik ook met de ouders maar een beetje oppassen, die mensen reageren vaak vrij dierlijk.
Met citaat reageren
Oud 27-03-2004, 17:31
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
nou geloof me...die kinderen zijn niks voor niks zo...dus naar hun ouders gaan helpt niet...als je van je fietst afstapt en doet alsof je die kinderen "iets" aan wilt doen...dan zijn ze meestal zo weg...
Oud 27-03-2004, 17:43
Balance
Balance is offline
Citaat:
martijn1985 schreef op 27-03-2004 @ 13:42:
als je ze aankunt dan kun je gebruik maken van het noodweer. Je mag je verdedigen, maar niet met een wapen dat sterker is dan dat je aanvallers gebruiken. Dus als zij aankomen met stenen, dan mag jij niet in ene een mes trekken. Je mag dan wel met stenen terug gooien, of ze met de blote hand te lijf gaan. Maar, zoals nare man zegt: dikke kans dat je het daarmee alleen maar erger maakt.
Alleen als je echt in gevaar bent en je jezelf moet redden. Dwz: als jij weg kan gaan om jezelf te redden en ook jouw goederen zijn in veiligheid, dan mag je dus niet met stenen terug gaan gooien. Het is slechts noodweer als er geen andere mogelijkheid is.
Ook is het niet de regel dat het geen zwaarder middel mag zijn als die van de dader. Je mag alleen geen zwaarder middel gebruiken dan noodzakelijk. (anders wordt het noodweerexces)
Dus als er iemand met een knuppel voor je staat en jou wil slaan, dan 'mag' je diegene met een mes steken als dat de enige mogelijkheid is om in veiligheid te komen. Is er echter een lichter middel aanwezig, dan moet je dat lichtere middel gebruiken.
Oud 29-03-2004, 20:06
Verwijderd
net geleerd bij zelfverdediging

-beter voorkomen dan kwetsen
-beter kwetsen dan verminken
-beter verminken dan doden
-beter doden dan gedood worden

beetje overdreven maar je had t over slechte wijk, je weet maar nooit...
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 20:32
Verwijderd
denk er wel om... ze proeven angst.

het zijn net honden.
Met citaat reageren
Oud 29-03-2004, 21:17
Verwijderd
Citaat:
MeandI schreef op 29-03-2004 @ 21:06:
net geleerd bij zelfverdediging

-beter voorkomen dan kwetsen
-beter kwetsen dan verminken
-beter verminken dan doden
-beter doden dan gedood worden

beetje overdreven maar je had t over slechte wijk, je weet maar nooit...
Met citaat reageren
Oud 30-03-2004, 20:14
Miracle
Miracle is offline
Ik verwacht niet dat ik (we) echt aangevallen zullen worden hoor. Maar we zorgen gewoon dat niemand er alleen door moet 's avonds.

Ik heb toen ik 13 was nog zelfverdedegingslessen gehad.

Regels voor berichten