Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() ![]() Siegfried van Harry Mulisch - omdat het Fantastisch is met hoofdletter F. een boek dat geschiedenis, literatuur, psychologie, filosofie (NIETZSCHE!!), fictie en non-fictie op zulk een fantastische wijze weet te verenigen moet gewoon gelezen worden! (maar ik heb altijd gelijk van WFH is ook marvelous en nog 100 andere boeken ook. onmogelijk topic dit) |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() Ik weet wel dat A Clockwork Orange eigenlijk niet te vertalen is, omdat Burgess een heel eigen dialect heeft gemaakt wat een kruising is tussen Engels, Welsh en Russisch, wat dus eigenlijk niet te vertalen is... Maar Go Ask Alice zou op zich goed vertaald kunnen zijn. En anders is het niet zo moeilijk om die in het engels te lezen hoor. A Clockwork Orange is wat stevigere koek, maar met matige kennis qua engels is Go Ask Alice goed te doen denk ik...
||
![]() |
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
||
Citaat:
Daarnaast vond ik het eigenlijk maar wat gelul in de ruimte, om eerlijk te zijn. Een vreselijk vergezocht verhaal. En dat filosofische gebrabbel irriteerde me alleen maar ![]() Volgens mij is Mulisch niet echt mijn smaak ![]() |
Advertentie |
|
![]() |
|
![]() |
Mulisch identificeert zich idd vaak met zijn personages, zo ook in dit boek. Zo vinden we een voorbeeld in het boek waarin hij zegt dat hij vroeger op school nooit oplette, nou ja, hij lette eigenlijk wel op, heel goed zelfs. Maar hij lette niet op de dingen die belangrijk waren, hij keek liever naar de huid van de hand van de leraar, of de manier waarop de leraar zijn lopen bewoog, de vlieg die op de koffiemok zat enz. Ooit heb ik (deels) een interview over Mulisch gelezen, waarin hij zei dat hij vroeger zo op school was.
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Verhalen & Gedichten |
Mijn eigen boeken Demipet660 | 6 | 04-09-2015 06:41 | |
Studeren |
Lastige situatie voor studiekeuze Kelvyn | 5 | 31-12-2014 09:29 | |
Verhalen & Gedichten |
-Verhaal- Redhair | 430 | 21-09-2005 13:54 | |
Verhalen & Gedichten |
Plaats hier gedichten die je mooi vindt van bekende dichters. Dreamerfly | 106 | 28-12-2004 21:45 | |
Verhalen & Gedichten |
Winnaar verhalenwedstrijd: Lieveling Reynaert | 56 | 19-04-2004 11:54 | |
Verhalen & Gedichten |
Verhalenwedstrijd: Lieveling Ieke | 0 | 20-02-2004 09:10 |