Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Tandbeklemmend, dat heb ik idd heel bewust gekozen: Tand er in, om het éxra te benadrukken, te versterken. Het is zowel letterlijk als figuurlijk bedoeld. Het is idd wel vanzelfsprekend, Bijten/tanden. Als ik tand zou weglaten, loopt het naar mijn gevoel niet goed en gaat er wat meer kracht uit, naar mijn idee. Of valt dat mee?. Mooi om die associatie te lezen; het is erg "leuk" te weten wat het bij een ander oproept, hoe degene het interpreteert, zo krijg ik een beetje een beeld van wat ik met mijn verwoording doe/ hoe dat overkomt. Die associatie had ik zelf niet bij het maken, maar het bedekt wel deels de gedachte. Het is idd deels autobiografisch, het komt best wel dicht bij mijn gevoel.; komt het gevoel/ de gevoelens over? Erg bedankt! Liefs, Mar
||
Citaat:
'als in een strak...adem ontrekt'. die zin is mooi. het geeft een beetje wanhoop door, een beklemmende situatie, die voortvloeit uit je eerste stuk. het is echt een soort kille stilte. 'van al wat tranend leeft' dat klinkt erg mooi. mooie woorden ook, tranen is sowieso wel een mooi woord. maar het einde vind ik dan weer zwak. zoals 'hoop' aan het einde. dat moet er niet bij, het haalt de waarde beetje naar beneden, die exta benadrukking heb je niet nodig, want er zit al enige melancholische hoop in dit gedicht.
||
Citaat:
Dank voor je reactie!. Ik vind het leuk te horen dat je er een soort van melancholische Hoop uit haalt; waar haal jij dat uit?. Hoop vind je niet zo mooi, zo op het einde, voor mijn gevoel moest het daar wel staan, ook om het geheel mooi af te sluiten. Hoe zou het wellicht ook anders kunnen?.
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Nieuws, Achtergronden & Wetenschap |
De JSF Verwijderd | 150 | 31-05-2009 19:08 | |
Muziek |
Grip Inc - Incorporated (nieuw album) toemba | 7 | 10-03-2004 17:31 | |
Muziek |