![]() |
|
![]() |
Ik ben aan het leren voor mijn eindexamen VWO M&O en ben daarom op zoek naar samenvattingen die aansluiten bij de Methode Stoffels (lesbriefen van o.a. de stichting, eenmanszaak, industrie) Het lijkt wel of ze niet bestaan want ik kan niks vinden via Scholieren.com en Google.nl Heb jij toch samenvattingen liggen? Mail ze me aub! Je zou me eennorm helpen
postvoorjd@hotmail.com |
Advertentie | |
|
![]() |
|
![]() |
Ik heb misschien wel een oplossing oor jullie. Ik zit zelf in 6VWo en merkte dat veel mensen behoefte hadden aan goede samenvattingen en boekverslagen voor het laatste jaar. Daarom ben ik begonnen met Examenhulp.tk Deze bevat, al zeg ik het zelf, goede kwaliteit boekverslagen met tekstbewijzen motieven thema's volledig uitgewerkt op niveau van 6VWO.
om terug te komen op de samenvatting M&O, die is beschikbaar op mijn site, kijk maar. greetz Autolycus |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
![]() gr tom |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
van C,D,E,G is mij inderdaad wel verteld dat we die niet hoeven te kennen. ![]() ![]() Dus als iemand ons nog iets meer kan vertellen over de interne organisatie ![]() |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Best raar, voor In Balans moeten we volgens jou dus maar 1 hoofdstuk leren? Dit komt uit jouw stuk naar voren: Wel: Deel I : hst 2 Deel II: hst 4,7,9,10,12,13 Niet: Deel I: 1,3 Deel II: 10,11
||
![]() |
Citaat:
![]() Inderdaad al een stuk minder, vooral theorie enzo ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
dat is het zo ongeveer denk ik. deel 1 moet je natuurlijk kennen,samengestelde interest, liquiditeitbg, lifo-fifo,anders zou het wel erg weinig zijn ![]() |
![]() |
||
Citaat:
ik gebruik samengevat zelf niet, ik heb via via van een aantal lesbrieven een samenvatting, en de rest lees ik nog wel een paar keer door. Het belangrijkste is denk ik dat je gewoon gaat oefenen met oude examens, dan wen je aan de vraagstelling en merk je vanzelf wat het belanrijkste is dat je moet weten. succes ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
Advertentie |
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
![]() |
Officiële stofomschrijving M&O 2004
http://www.havovwo.nl/vwo/vmo/bestan...oprog04-07.pdf Het cursieve in de PDF hoeft niet en dat houdt het volgende in: - Pagina 5: Interne organistatie (Hoofdstuk 1 Deel I) - Pagina 6: Rechtsvormen (Hoofdstuk 3 Deel I) - Pagina 6: Marketing van niet commerc. organisaties (Hoofdstuk 10 Deel II) - Pagina 7: financieel beleid in niet commerc. organisaties (is al weggelaten In Balans) - Pagina 9: Verslaggeving van niet commerc. organisaties (Hoofdstuk 11 Deel II) - Het hele ICT domein hoeft volgens mij ook niet. Het examen is namelijk gewoon schriftelijk en de stof die behandeld wordt in dit domijn is al compleet behandeld in Deel I. Je houdt dus alleen over van Deel 2: * H7 t/m 9 (puur theorie over marketing) * H12 t/m 15 (balans herhaling en wat simpel rekenwerk) - Verder hoef je alle not-for-profit zooi niet te kennen (Deel 1 paragraaf 6.10 valt dus ook af) Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 12-05-2004 om 10:51. |
![]() |
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Laatst gewijzigd op 12-05-2004 om 09:36. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() wat je even zou kunnen doen, is op een officiele examensite (bijv. hier ) kijken wat de eindtermen zijn, en daar kan de dan waarschijnlijk zelf bij wel vinden welke hoofdstukken dat bij jou zijn. |
![]() |
|
ik was net even aan het zoeken, en dit kwam ik hier tegen (vwo ==> onderwerpen ==> hulpmiddelen ==> rekenmachine)
let op middelste zin en de allllllllllllllllerlaastste zin!!! ------------ De grafische rekenmachine dient te zijn van een door de CEVO goedgekeurd merk en type. Goedgekeurd zijn: - Casio cfx 9850Gplus - Hewlett Packard 38G en 39G - Sharp EL 9600; EL 9650* en EL 9900* - Texas Instruments 83 (Plus) en 83 Plus Silver Edition - Texas Instruments 84 Plus** en 84 Plus Silver Edition** * toegevoegd door de redactie van Het Examenblad, overeenkomstig de septembermededeling. ** toegevoegd op verzoek van de CEVO, 15 januari 2004. Van alle merken zijn ook lagere typen toegestaan. Wel dient daarbij bedacht te worden dat het mogelijk is dat een lager type in een uitzonderlijk geval onvoldoende capaciteit bij een bepaalde vraag blijkt te hebben. Een fabrikant of diens wettige vertegenwoordiger kan een apparaat van een ander merk dan wel ander type voor goedkeuring aan de CEVO voorleggen. De CEVO zal een dergelijk apparaat beoordelen vanuit de gezichtspunten: - passendheid bij de ontwikkeling in de centrale examens; - vermijding van een onbedoeld voordeel voor een kandidaat die een dergelijk apparaat gebruikt. Verder geldt het volgende. a. Een grafische rekenmachine mag tijdens het examen niet op het lichtnet worden aangesloten of met andere apparatuur worden verbonden. b. Het is een kandidaat niet toegestaan tijdens het examen gebruik te maken van de grafische rekenmachine van een andere kandidaat. c. Het is niet nodig dat het geheugen van een grafische rekenmachine wordt gewist voor de aanvang van een zitting van het centraal examen. Als een school een slechtziende kandidaat heeft die noodzakelijke waarnemingen in het afleesvenster niet kan uitvoeren, kan de directeur een maatregel nemen om bij de afname van het examen met deze handicap rekening te houden. Hij deelt deze maatregel mee aan de inspectie. Grafische rekenmachine bij de economische vakken havo/vwo Vanaf het examenjaar 2004 is de grafische rekenmachine ook toegestaan bij de economische vakken havo/vwo. Hieronder de toelichting uit de regeling CEVO-03-199. De GR wordt bij de economische vakken om praktische redenen toegestaan. Vrijwel alle kandidaten hebben een dergelijk apparaat bij wiskunde nodig en zijn er al aan gewend. Op veel scholen wordt de GR bij het schoolexamen gebruikt en het ligt dan voor de hand de GR ook bij het centraal examen te gebruiken. Nodig is het apparaat bij de economische vakken niet. Het examen kan ook heel goed met een gewone rekenmachine gemaakt worden, en de havo CM-kandidaat die geen GR heeft, hoeft er voor het c.e. niet een aan te schaffen. Bij het vak Management en organisatie zal het formuleblad bij het examen verstrekt blijven worden. ---------------- ik heb inmiddels wel een hoop formules in mn grm gezet, opzich nog steeds wel handig want ik heb al wel gemerkt, dat niet alle formules altijd gegeven worden..... maar dit is zeker met economie erg makkelijk, AIQ enzo ![]() |
![]() |
||||
![]() |
Citaat:
![]() Citaat:
Citaat:
Laatst gewijzigd op 16-05-2004 om 20:03. |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat: