![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() het spijt me voor je (en voor haar). Maar mag ik je misschien iets vragen..? Pfffff ik schrok trouwens echt. Je wilt niet weten hoe onvoorzichtig ik met tampons geklooid heb de afgelopen tijd ![]() ![]() Er staan in de bijsluiter een hele hoop symptomen en er staat ook dat het belangrijk is dat het in een vroegtijdig stadium herkend wordt, omdat het anders idd een fatale afloop kan hebben. Die toxicoses gaan altijd fucking snel ![]() Ik vergelijk het nu ff met meningitis, daar wordt ook een toxine geproduceerd. Ik ken iemand die dááraan is gestorven ![]() Zó snel gaat dat... ![]() Maargoed..... Je kunt, neem ik aan, als je TSS hebt ook antibiotica krijgen.... Of je het op tijd krijgt is een tweede... Maar er is dan toch iig wél iets aan te doen..?? ![]() liefs, Alicia |
![]() |
||
Citaat:
Het jammere aan de zaak is dat iedereen denkt dat TSS een fabeltje is, er toch niemand aan sterft en vervolgens er inderdaad "er maar op los" tampons gebruikt. Ik gebruik zelf geen tampons - ik DENK er nog niet aan! - maar aan de meiden hier die dat wel doen: please, wees voorzichtig. Vervang OP TIJD de tampon en gebruik ZEKER geen tampons bij 'lichte' dagen. Zelf word ik overigens wel een beetje misselijk als iedereen hier op het forum doet alsof tampongebruik de normaalse zaak van de wereld is, en alsof je "smerig" bent en "niet zoals de anderen" als je maandverband verkiest. De waarheid is dat de zwijgende meerderheid nog steeds GEEN tampons gebruikt (74,3% toen ik het laatst heb nagekeken). Nou ja, ik heb weer genoeg gepreekt voor deze week ![]() |
![]() |
|
Verwijderd
|
Ik heb zelfs tampons gedragen als ik NIET ongesteld was....
![]() Maargoed....nee ik vind zeker niet dat mensen vies zijn als ze maandverband gebruiken. Ik gebruik 's nachts sowieso maandverband omdat ik altijd het idee heb dat het beter is om het ff "leeg te laten lopen" om het zo maar te zeggen.... Maar overdag...ik draag bijna altijd strings.....dat gaat dus niet zow lekker met maandverband..... Hmmz ik stop iig met dat geklooi nadat ik dit verhaal gehoord heb. Mensen lezen volgens mij niet eens die bijsluiter. Ik lees sowieso altijd bijsluiters 100x dus ik had allang over TSS nagedacht, maar je hoort er echt nooit van eigenlijk. Dit is de 1e keer dat ik hoorde dat iemand het echt heeft gekregen. Er staat trouwens niet bij door wélke bacteriën je het kunt krijgen. Is TSS dan een verzamelnaam voor toxicoses ofzow... |
![]() |
|
1. Waarom tampons dragen als je niet ongesteld bent?
2. Er bestaat speciaal maandverband voor strings, alhoewel ik toegeef dat het niet echt handig is. 's Nachts een gewone onderbroek dragen is vaak de boodschap. 3. De bacterie noemt "Staphylococcus aureus" en maakt een gifstof aan. Ik heb het even opgezocht, en vorig jaar alleen zijn er 6 mensen gestorven aan TSS in Engeland. |
![]() |
|
Verwijderd
|
1. Waarom tampons dragen als je niet ongesteld bent?
uhmm ![]() witte vloed, bij vriendje slapen, schaamte....dat zijn de keywords... 2. Er bestaat speciaal maandverband voor strings, alhoewel ik toegeef dat het niet echt handig is. 's Nachts een gewone onderbroek dragen is vaak de boodschap. ja dat doe ik duzz ook. String maandverband is idd niet te doen.... 3. De bacterie noemt "Staphylococcus aureus" en maakt een gifstof aan. hmmz...owkeej... thanx voor de info ![]() ![]() |
![]() |
|
Maybe om je ouders te laten denken dat je ongesteld bent en dat ze je dan wel bij je vriendje laten slapen en anders niet....?
Snow ![]()
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() je kunt wel vragen van mam koop je tampons/maandverband..? En dan vragen of je bij je vriendjuh mag slapen..? Nah.....beetjuh omslachtig maar in sommige situaties is het misschien een kans...ofzow? ![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
![]() Daar staat het in. En kijk anders ff wat er hierboven over staat. Je moet de gevolgen een beetjuh vergelijken met meningitis, het kan een fatale afloop hebben en het gaat echt heel snel ![]() |
![]() |
|
![]() |
ik heb echt nog nooit van TSS gehoord, kan iemand er meer info over geven
ik gebruik altijd alleen maar tampons ook 's nachts, ik vind maandverband vies en irritant. en ik slaap over het algemeen wel langer dan 8 uur
|
![]() |
ja het is wel een goed idee haha
ik heb echt nog nooit van TSS gehoord, kan iemand er meer info over geven ik gebruik altijd alleen maar tampons ook 's nachts, ik vind maandverband vies en irritant. en ik slaap over het algemeen wel langer dan 8 uur in de bijsluiter staat alles over de ziekte en hoe de kans om het te krijgen te verkleinen |
![]() |
|
Verwijderd
|
Komt TSS dan echt vaak voor? Heb namelijk nog nooit gehoord dat iemand het had. Mijn moeder gebruikt al minstens 25 jaar tampons, en zij is net zoals ik zo'n chaotische gek die er na 2 dagen achterkomt dat ze haar tampon nog niet heeft verwijderd. Is dat echt schadelijk?
|
![]() |
||
Citaat:
de eerste 4 dagen dat ik ongesteld ben moet ik tampon EN maandverband gebruiken. 's nachts ook, en dan is EN m'n hele tampon (max) vol EN m'n hele maandverband.(max van een km lang en km breed) ik kan dus echt niet alleen maandverbrand gebruiken.
||
Citaat:
![]()
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
tampon en zwemmen Verwijderd | 15 | 21-08-2013 09:57 | |
Seksualiteit |
Vraagjes ivm tampon LoveGirl212 | 40 | 28-12-2005 14:28 | |
Lichaam & Gezondheid |
tampon vraagjes elsje87 | 7 | 14-07-2004 16:21 | |
Lichaam & Gezondheid |
Vibrerende tampon tegen menstruatiepijn Eurydice | 23 | 13-05-2003 10:21 | |
Lichaam & Gezondheid |
tampon-vraagje vosje16 | 7 | 20-05-2002 15:58 | |
Lichaam & Gezondheid |
Dringend --> menstruatie/tampon vraagje.. HELLUP!! ~Ierepier~ | 8 | 19-02-2002 12:42 |