Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2002, 11:08
flipkip
flipkip is offline
kan je snachts ook een tampon dragen?
of draag je dan beter maandverband?

tnx,
passoagirl
Oud 05-05-2002, 11:23
Verwijderd
kan....
tuurlijk kan dat
Met citaat reageren
Oud 05-05-2002, 13:05
Somebody Special
Somebody Special is offline
Jah kan maar je mag 'm eik niet langer dan 8 uur inhouden..
Oud 05-05-2002, 20:58
Eva*
Eva* is offline
Je kunt 's nachts tampons dragen, maar dat vergroot de kans op TSS (de bekende 'tamponziekte') een beetje, zeker als je overdag ook al tampons gebruikt.
Maar ik vind maandverband 's nachts vervelend, omdat ik dan stil moet liggen wil mijn bed de volgende dag nog helemaal wit zijn.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 07:35
sofie3
sofie3 is offline
Er wordt aangeraden 's nachts GEEN tampon te dragen als je er overdag al eentje hebt. Kan je TSS van krijgen.

Dat je moet stilliggen als je maandverband om hebt, is overigens niet correct. Heb nog nooit last gehad van lekkages, gewoon goed merk pakken (Always).
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 08:56
Paige
Paige is offline
Ik draag 's nachts ook een tampon..Reden?..

Ik kan niet slapen met maandverband..Het verschuift altijd, ben altijd bang dat het ernaast vliegt, tampon is gewoon een gewoonte geworden..

So what als ik daar de tamponziekte van kan krijgen..Zijn vast en zeker middeltjes tegen..Vooralsnog heb ik nergens last van, duss...En ik doe het al zo'n 4 jaar ofzo..
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 09:01
ekki
ekki is offline
Citaat:
sofie3 schreef:
Dat je moet stilliggen als je maandverband om hebt, is overigens niet correct. Heb nog nooit last gehad van lekkages, gewoon goed merk pakken (Always).
pff, dat maakt echt niets uit, of je nou always hebt of niet. albert heijn eigen merk is net zo goed en wel ff 2 gulden per pakkie goedkoper (of moet ik nou 1 euro zeggen? maar dat klopt nl niet ).
maar ik vind always juist vervelender, omdat ik niet goed tegen dat materiaal kan.

over 's nachts tampons in doen: de kans op die ziekte is niet echt groot, maar het kan wel. maar er staat dus wel in de bijsluiter dat je die dingen 's nachts beter niet in kan doen.
Oud 06-05-2002, 09:14
sofie3
sofie3 is offline
Citaat:
Paige schreef:
So what als ik daar de tamponziekte van kan krijgen..Zijn vast en zeker middeltjes tegen..Vooralsnog heb ik nergens last van, duss...En ik doe het al zo'n 4 jaar ofzo..
Fijn om te horen, wetende dat mijn beste vriendin aan TSS is gestorven (door tampongebruik)... er zijn dus GEEN middeltjes tegen.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 09:16
Paige
Paige is offline
Citaat:
sofie3 schreef:

Fijn om te horen, wetende dat mijn beste vriendin aan TSS is gestorven (door tampongebruik)... er zijn dus GEEN middeltjes tegen.
Tja, kon ik toch ook niet weten..!?!?

Sorry
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 09:58
Verwijderd
Citaat:
sofie3 schreef:

het spijt me voor je (en voor haar).

Maar mag ik je misschien iets vragen..?
Pfffff ik schrok trouwens echt. Je wilt niet weten hoe onvoorzichtig ik met tampons geklooid heb de afgelopen tijd
Er staan in de bijsluiter een hele hoop symptomen en er staat ook dat het belangrijk is dat het in een vroegtijdig stadium herkend wordt, omdat het anders idd een fatale afloop kan hebben.
Die toxicoses gaan altijd fucking snel
Ik vergelijk het nu ff met meningitis, daar wordt ook een toxine geproduceerd. Ik ken iemand die dááraan is gestorven
Zó snel gaat dat...
Maargoed.....
Je kunt, neem ik aan, als je TSS hebt ook antibiotica krijgen....
Of je het op tijd krijgt is een tweede...
Maar er is dan toch iig wél iets aan te doen..??

liefs,

Alicia
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 10:26
xsten
xsten is offline
Een tampon gebruiken snachts is op zich niet verkeerd mits je hem vlak voor het slapen indoet en meteen als je wakker word weer verwisseld. Staat ook in je bijsluiter volgens mij.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 10:57
sofie3
sofie3 is offline
Citaat:
Alicia Silverstone schreef:

Die toxicoses gaan altijd fucking snel
Ik vergelijk het nu ff met meningitis, daar wordt ook een toxine geproduceerd. Ik ken iemand die dááraan is gestorven
Zó snel gaat dat...
Inderdaad. Als je op tijd in de mot hebt dat er iets fout gaat, kan het met antibiotica nog gestopt worden. Probleem is dat veel mensen denken dat het 'maar een griepje' is, en de ziekte dus op 2 a 3 dagen tijd je te pakken heeft.

Het jammere aan de zaak is dat iedereen denkt dat TSS een fabeltje is, er toch niemand aan sterft en vervolgens er inderdaad "er maar op los" tampons gebruikt.

Ik gebruik zelf geen tampons - ik DENK er nog niet aan! - maar aan de meiden hier die dat wel doen: please, wees voorzichtig. Vervang OP TIJD de tampon en gebruik ZEKER geen tampons bij 'lichte' dagen.

Zelf word ik overigens wel een beetje misselijk als iedereen hier op het forum doet alsof tampongebruik de normaalse zaak van de wereld is, en alsof je "smerig" bent en "niet zoals de anderen" als je maandverband verkiest. De waarheid is dat de zwijgende meerderheid nog steeds GEEN tampons gebruikt (74,3% toen ik het laatst heb nagekeken).

Nou ja, ik heb weer genoeg gepreekt voor deze week
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 11:30
Verwijderd
Ik heb zelfs tampons gedragen als ik NIET ongesteld was....

Maargoed....nee ik vind zeker niet dat mensen vies zijn als ze maandverband gebruiken. Ik gebruik 's nachts sowieso maandverband omdat ik altijd het idee heb dat het beter is om het ff "leeg te laten lopen" om het zo maar te zeggen....

Maar overdag...ik draag bijna altijd strings.....dat gaat dus niet zow lekker met maandverband.....

Hmmz ik stop iig met dat geklooi nadat ik dit verhaal gehoord heb.
Mensen lezen volgens mij niet eens die bijsluiter. Ik lees sowieso altijd bijsluiters 100x dus ik had allang over TSS nagedacht, maar je hoort er echt nooit van eigenlijk.
Dit is de 1e keer dat ik hoorde dat iemand het echt heeft gekregen.
Er staat trouwens niet bij door wélke bacteriën je het kunt krijgen. Is TSS dan een verzamelnaam voor toxicoses ofzow...
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 11:39
sofie3
sofie3 is offline
1. Waarom tampons dragen als je niet ongesteld bent?

2. Er bestaat speciaal maandverband voor strings, alhoewel ik toegeef dat het niet echt handig is. 's Nachts een gewone onderbroek dragen is vaak de boodschap.

3. De bacterie noemt "Staphylococcus aureus" en maakt een gifstof aan.

Ik heb het even opgezocht, en vorig jaar alleen zijn er 6 mensen gestorven aan TSS in Engeland.
Met citaat reageren
Oud 06-05-2002, 12:13
Verwijderd
1. Waarom tampons dragen als je niet ongesteld bent?

uhmm

witte vloed, bij vriendje slapen, schaamte....dat zijn de keywords...

2. Er bestaat speciaal maandverband voor strings, alhoewel ik toegeef dat het niet echt handig is. 's Nachts een gewone onderbroek dragen is vaak de boodschap.

ja dat doe ik duzz ook.
String maandverband is idd niet te doen....

3. De bacterie noemt "Staphylococcus aureus" en maakt een gifstof aan.

hmmz...owkeej...
thanx voor de info
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 17:41
kimmieeee
kimmieeee is offline
waarom een tampon als je bij je vriendje gaat slapen lijkt me juist andersom
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 19:29
Mark
Mark is offline
Maybe om je ouders te laten denken dat je ongesteld bent en dat ze je dan wel bij je vriendje laten slapen en anders niet....?

Snow (die dit zelf wel een heel goed plan vindt, alleen werkt het voor hem niet zo....)
Oud 09-05-2002, 20:09
Verwijderd
ghehehehe
neuh daar ging het niet om.
ik heb "het" duzz ook niet met hem gedaan ofzow.
Naja verderz ga ik het niet uitleggen hoor......*schaam*
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 20:52
Mark
Mark is offline
Wel een slim idee'tje opzich, of niet dan?
Oud 09-05-2002, 21:00
Verwijderd
Citaat:
snowboarder schreef:
Wel een slim idee'tje opzich, of niet dan?
wat dan, ik bedoel....mijn moeder kan niet zien of ik een tampon in heb hoor
je kunt wel vragen van mam koop je tampons/maandverband..?
En dan vragen of je bij je vriendjuh mag slapen..?
Nah.....beetjuh omslachtig maar in sommige situaties is het misschien een kans...ofzow?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2002, 21:02
Mark
Mark is offline
als je wilt weggaan, ff tegen je ma zeggen, maar ma ik ben ongesteld.

Tamponnetje in voor de zekerheid..
Oud 11-05-2002, 10:20
I_am_anouk
I_am_anouk is offline
Ik doe overdag altijd tampons, maar snachts is dat niet zo gioed. Dan kan je hem namelijk niet regelmatig wisselen.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2002, 22:19
Deugenietje
Deugenietje is offline
Wat is dat TSS, tamponziekte ?
Oud 12-05-2002, 10:15
Verwijderd
Citaat:
Deugenietje schreef:
Wat is dat TSS, tamponziekte ?
Nog nooit de bijsluiter van tampons gelezen..?
Daar staat het in.
En kijk anders ff wat er hierboven over staat.
Je moet de gevolgen een beetjuh vergelijken met meningitis, het kan een fatale afloop hebben en het gaat echt heel snel
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 11:23
Ninnoc
Ninnoc is offline
ik heb echt nog nooit van TSS gehoord, kan iemand er meer info over geven

ik gebruik altijd alleen maar tampons ook 's nachts, ik vind maandverband vies en irritant. en ik slaap over het algemeen wel langer dan 8 uur
Oud 13-05-2002, 11:12
kimmieeee
kimmieeee is offline
ja het is wel een goed idee haha

ik heb echt nog nooit van TSS gehoord, kan iemand er meer info over geven

ik gebruik altijd alleen maar tampons ook 's nachts, ik vind maandverband vies en irritant. en ik slaap over het algemeen wel langer dan 8 uur

in de bijsluiter staat alles over de ziekte en hoe de kans om het te krijgen te verkleinen
Met citaat reageren
Oud 15-05-2002, 14:11
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
tuurlijk kan dat is veel hygienischer dan maandverband want met maandverband lek je sneller door! en als je heel erg ongesteld bent kun je voor de zekerheid tampon +inlegkruisje of maandverband doen!
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 17:27
Verwijderd
Komt TSS dan echt vaak voor? Heb namelijk nog nooit gehoord dat iemand het had. Mijn moeder gebruikt al minstens 25 jaar tampons, en zij is net zoals ik zo'n chaotische gek die er na 2 dagen achterkomt dat ze haar tampon nog niet heeft verwijderd. Is dat echt schadelijk?
Met citaat reageren
Oud 19-05-2002, 18:19
miep
miep is offline
Citaat:
sofie3 schreef:
Er wordt aangeraden 's nachts GEEN tampon te dragen als je er overdag al eentje hebt. Kan je TSS van krijgen.

dan ben je niet zo erg ongesteld.
de eerste 4 dagen dat ik ongesteld ben moet ik tampon EN maandverband gebruiken.
's nachts ook, en dan is EN m'n hele tampon (max) vol EN m'n hele maandverband.(max van een km lang en km breed) ik kan dus echt niet alleen maandverbrand gebruiken.
Oud 19-05-2002, 18:23
miep
miep is offline
waarom kan je geen tampons gedragen op lichtere dagen?
TSS is toch door die bacterien van dat bloed enzo? als je het dan neit zo erg bent is de kans toch alleen maar kleiner?
Oud 19-05-2002, 20:07
MissBi@tch
MissBi@tch is offline
Citaat:
passoagirl schreef:
kan je snachts ook een tampon dragen?
of draag je dan beter maandverband?

tnx,
passoagirl
ik doe dat wel als k maandverband indoe dan lek ik himmel door dus ik hou t lekker bij n tampon!
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 12:33
Verwijderd
TSS= Toxic Shock Syndrome
Met citaat reageren
Oud 20-05-2002, 12:44
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Citaat:
stefano schreef:
TSS= Toxic Shock Syndrome
Klinkt niet fijn
Oud 21-05-2002, 07:02
sofie3
sofie3 is offline
Je mag geen tampons dragen als je niet ongesteld bent, omdat er dan kleine microscopische scheurtjes in je (droge) vaginawand ontstaan, waarlangs de tampon bacteriën kan inbrengen. Is echt geen fabeltje hoor, ik snap niet dat veel mensen hier zo nonchalant mee omgaan!
Met citaat reageren
Oud 21-05-2002, 08:31
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Citaat:
sofie3 schreef:
Je mag geen tampons dragen als je niet ongesteld bent, omdat er dan kleine microscopische scheurtjes in je (droge) vaginawand ontstaan, waarlangs de tampon bacteriën kan inbrengen. Is echt geen fabeltje hoor, ik snap niet dat veel mensen hier zo nonchalant mee omgaan!
Door nu dan nog er nonchalant mee om te gaan kan je later bijzonder veel problemen mhee krijgen

Regels voor berichten