Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Centraal eindexamen / Archief 2003-2015 / Eindexamens 2004 / VWO

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-04-2004, 23:09
Balance
Balance is offline
Wie moet er nog meer dit examen doen?

Wat verwacht je ervan, welk deel lijkt je het makkelijkst/moeilijkst, hoe ver ben je al met leren/oefenen en welke methode gebruik je?

Ik vind het overigens erg irritant dat de module Politieke Besluitvorming (Luijsterberg) zo verouderd is. Dit geldt ook voor mens & werk wanneer het om het laatste hoofdstuk (met de partijmeningen) gaat.
En ontwikkelingssamenwerking vind ik echt helemaal niks . Had liever Massamedia daarvoor in de plaats gehad.
Oud 07-04-2004, 23:11
Balance
Balance is offline
En voor de mensen die nou denken: 'Huh, maatschappijleer? Dat sluit je toch af?'

Je hebt maatschappijleer 1 en maatschappijleer 2.
Maatschappijleer 1 krijgt iedereen en dat sluit je inderdaad af met SE toetsen.
Maatschappijleer 2 is een keuzevak en wordt niet op elke school gegeven. Delen hiervan komen overeen met maatschappijleer 1, maar andere delen zijn juist weer over totaal andere onderwerpen. Dit vak rond je dus af met een centraal examen.

Dit jaar zijn de onderwerpen:
- Politieke besluitvorming
- Mens en werk
- Ontwikkelingssamenwerking
Oud 08-04-2004, 15:36
Verwijderd
Ik ben wel benieuwd hoeveel scholen Maatschappijleer 2 aanbieden. Lijkt me een typisch vak om je CM-profiel mee op te vullen.
Oud 08-04-2004, 16:12
Verwijderd
idd, net zoiets als LO2, beiden wordt niet bij ons op school gegeven...
Oud 08-04-2004, 16:53
Balance
Balance is offline
Citaat:
snees schreef op 08-04-2004 @ 16:36 :
Ik ben wel benieuwd hoeveel scholen Maatschappijleer 2 aanbieden. Lijkt me een typisch vak om je CM-profiel mee op te vullen.
Valt wel mee.
Bij ons zitten er 5 C&M'ers, 5 E&M'ers, 2 N&G'ers en 1 N&T'er.
Het is één van de weinige vakken waar we echt gemengd zitten.
Oud 09-04-2004, 16:34
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
Balance schreef op 08-04-2004 @ 00:11 :

Dit jaar zijn de onderwerpen:
- Mens en werk
Saaie onderwerpen!
Ik had liever muliti-culti en criminaliteit als examenonderwerpen gezien. Voor de rest heb ik geen problemen met maatschappijleer. Ik hoef slechts een drie te halen om te slagen voor dit vak.
Oud 09-04-2004, 21:27
Girl87
Girl87 is offline
Citaat:
snees schreef op 08-04-2004 @ 16:36 :
Hmmm, daar ben ik het ook niet mee eens. Het staat misschien wel zo bekend (en echt moeilijk is het ook niet ) maar ook bij ons is het een echt gemengd groepje!
Oud 09-04-2004, 23:29
Rabbi Daniel
Rabbi Daniel is offline
Het examenprogramma ziet er niet al te moeilijk uit, alleen wel erg dik.

(Ik doe Ma1, maar had eerst het Ma2-programma gekregen.)

Misschien doe ik volgend jaar ook nog wel Ma2. Lekker makkelijk om even het vrije deel mee op te vullen.
Als ik dan hier kan zijn voor dat examen, want ik zit dan waarschijnlijk in Tsjechië.
Oud 09-04-2004, 23:35
Balance
Balance is offline
Citaat:
Fleet Admiral schreef op 10-04-2004 @ 00:29 :
Het examenprogramma ziet er niet al te moeilijk uit, alleen wel erg dik.

(Ik doe Ma1, maar had eerst het Ma2-programma gekregen.)

Misschien doe ik volgend jaar ook nog wel Ma2. Lekker makkelijk om even het vrije deel mee op te vullen.
Als ik dan hier kan zijn voor dat examen, want ik zit dan waarschijnlijk in Tsjechië.

jij ging toch volgend jaar natuurkunde en scheikunde examen doen, of mis ik wat? Dan moet je toch sowieso in die periode in nederland zijn?

En ma2 is idd niet erg moeilijk, maar het is wel heel veel leren. Van alle vakken die ik heb moet ik het meest leren voor ma2, omdat het gewoon zo verschrikkelijk veel rijtjes zijn.
Oud 16-04-2004, 08:01
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Vorig jaar examen in gedaan...

Ik ging er in met een 8 ofzo...

Het was toen het laatste examen, te warm buiten en had helemaal geen zin meer...dus gewoon een beetje ingevuld waar ik zin in had.

Maar goed, het is heel veel...
Oud 16-04-2004, 09:31
Luego
Luego is offline
Bij ons wordt zowel maatschappijleer2 als LO2 niet gegeven.
Vooral die laatste vind ik jammer, maar ma2 zou ik waarschijnlijk ook wel hebben gekozen denk ik.
Oud 22-04-2004, 22:42
Str0nk
Str0nk is offline
kheb geruchten gehoord dat er waarschijnlijk vragen over de EU in zullen zitten.
Oud 27-04-2004, 17:37
thabomb1986
thabomb1986 is offline
Citaat:
Balance schreef op 08-04-2004 @ 17:53 :
Valt wel mee.
Bij ons zitten er 5 C&M'ers, 5 E&M'ers, 2 N&G'ers en 1 N&T'er.
Het is één van de weinige vakken waar we echt gemengd zitten.
Ow bij ons niet... 1 klas met 15 CM 10 EM en 1 NG....
Oud 27-04-2004, 20:27
JantjePietje
JantjePietje is offline
Citaat:
Str0nk schreef op 22-04-2004 @ 23:42 :
kheb geruchten gehoord dat er waarschijnlijk vragen over de EU in zullen zitten.
Zeer waarschijnlijk wel ja.
Oud 27-04-2004, 21:48
Balance
Balance is offline
Citaat:
JantjePietje schreef op 27-04-2004 @ 21:27 :
Zeer waarschijnlijk wel ja.
Idd, want die zitten er elk jaar wel in.
Oud 10-05-2004, 12:04
denise123
denise123 is offline
Heeft iemand misschien samenvattingen van de examenstof van maatschappijleer??? Ik heb echt een heel vervelend boek waar ik echt niet door heen kom...

HELP?!
Oud 12-05-2004, 17:50
Vada
Vada is offline
Citaat:
Str0nk schreef op 22-04-2004 @ 23:42 :
Ik heb nog een aparte module gekregen van mn leraar over Politieke besluitvorming in Europa..
Ik vroeg me al af of dat nou echt nodig was of dat hij het gewoon heeft uitgedeeld met de gedachte "stel je voor".... want die leraar is nogal gestresst en bang dat hij iets niet behandelt wat wel in het examen komt..
Maar als jullie dat ook gehoord hebben, dan zal het er dus wel inzitten.
Oud 12-05-2004, 18:13
denise123
denise123 is offline
Citaat:
Vada schreef op 12-05-2004 @ 18:50 :
Ik heb nog een aparte module gekregen van mn leraar over Politieke besluitvorming in Europa..
Ik vroeg me al af of dat nou echt nodig was of dat hij het gewoon heeft uitgedeeld met de gedachte "stel je voor".... want die leraar is nogal gestresst en bang dat hij iets niet behandelt wat wel in het examen komt..

Zou je dat misschien naar me willen mailen? of het op de site kunnen zetten?
In mijn boek staat er namelijk niks over in, het is toch altijd handig om door te lezen, ookal wordt er niks over gevraagd!

succes!
Oud 12-05-2004, 18:28
Balance
Balance is offline
Citaat:
Vada schreef op 12-05-2004 @ 18:50 :
dat is echt té saai voor woorden (als je hetzelfde boekje hebt als die ik had). Dat ga ik echt niet leren.
Oud 12-05-2004, 19:33
Vada
Vada is offline
Citaat:
Balance schreef op 12-05-2004 @ 19:28 :
dat is echt té saai voor woorden (als je hetzelfde boekje hebt als die ik had). Dat ga ik echt niet leren.
Zo'n blauw-wit boekje; Den Haag beslist !? Nederlandse politieke besluitvorming ingebed in internationale betrekkingen... Het is een uitwerking van het subdomein Internationale betrekkingen.

En denise123 ik zou het wel willen mailen maar ik heb het niet op de computer en heb er geen internetsite van...
Maar er moet toch wel een soort van samenvatting van op internet te vinden zijn denk ik..
Oud 12-05-2004, 20:40
Balance
Balance is offline
Citaat:
Vada schreef op 12-05-2004 @ 20:33 :
Zo'n blauw-wit boekje; Den Haag beslist !? Nederlandse politieke besluitvorming ingebed in internationale betrekkingen... Het is een uitwerking van het subdomein Internationale betrekkingen.

En denise123 ik zou het wel willen mailen maar ik heb het niet op de computer en heb er geen internetsite van...
Maar er moet toch wel een soort van samenvatting van op internet te vinden zijn denk ik..
Ja idd ja. Alleen onze boekjes waren gekopieerd, dus zwart-wit.
Maar wij kregen daar ook een toets over, samen met heel veel artikelen die allemaal net zo saai waren

En ik heb er nog wel een samenvatting van, maar ik zou dat toch echt niet gaan leren als ik jou was...
Oud 14-05-2004, 12:37
Balance
Balance is offline
Oh
een klasgenootje is vandaag naar de leraar geweest en heeft gevraagd hoe het zit met dat boekje en hij zegt dat het ook tot de examenstof behoort
Misschien ga ik het toch maar leren dan...
Oud 17-05-2004, 11:00
klopper
klopper is offline
hey, ik zit dus op een ROC en doe een versneld VWO in 1 jaar, maar wij hebben allemaal andere titels voor de katernen en ik helemaal niks wat lijkt op politieke besluitvorming. ik snap er helemaal niks van! kan iemand die ook de katernen van wolters-noordhoff heeft mij vertellen welke kleuren katern we moeten leren????? alvast bedankt!Klopper
Oud 17-05-2004, 11:01
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Hmmz ik deed ook in 1 jaar ML 2 vorig jaar...

Maar wij hadden gewoon die losse boekjes.

Thema's waren als ik me niet vergis:

- Mens en Milieu

Maar ja succes ermee
Oud 17-05-2004, 13:50
Balance
Balance is offline
Citaat:
klopper schreef op 17-05-2004 @ 12:00 :
hey, ik zit dus op een ROC en doe een versneld VWO in 1 jaar, maar wij hebben allemaal andere titels voor de katernen en ik helemaal niks wat lijkt op politieke besluitvorming. ik snap er helemaal niks van! kan iemand die ook de katernen van wolters-noordhoff heeft mij vertellen welke kleuren katern we moeten leren????? alvast bedankt!Klopper
Wat raar.
De katernen die ik heb zijn ook van Wolters-Noordhoff, maar die heten dus gewoon 'politieke besluitvorming', 'mens en werk' en 'ontwikkelingssamenwerking'.
Politieke besluitvorming is blauw, mens en werk is paars en ontwikkelingssamenwerking is paars/blauw achtig.
Oud 17-05-2004, 23:51
Jean-Paul
Jean-Paul is offline
Was Mens en Werk niet rood?
Oud 18-05-2004, 08:09
Verwijderd
Ik vind ontwikkelingssamenwerking zo irritant... Gelukkig hebben we alles al eens geleerd voor eerdere schoolonderzoeken, anders was het wel heel veel.

Bij ons op school zit Ma2 trouwens verplicht in het C-Mprofiel en kun je met andere profielen het als extra vak kiezen.
Oud 20-05-2004, 15:34
Vada
Vada is offline
Citaat:
Lieveheersbeest schreef op 18-05-2004 @ 09:09 :
Ik vind ontwikkelingssamenwerking zo irritant... Gelukkig hebben we alles al eens geleerd voor eerdere schoolonderzoeken, anders was het wel heel veel.

Bij ons op school zit Ma2 trouwens verplicht in het C-Mprofiel en kun je met andere profielen het als extra vak kiezen.
Ik lees van iedereen steeds dat ze alles al eens geleerd hebben.... Maar ik heb helemaal niks al eerder moeten leren

Voor geschiedenis niet, voor aardrijkskunde niet en voor maatschappijleer niet.. Op 2 boekjes na, 1 voor maatschappijleer en 1 voor aardrijkskunde (omdat daar de PO over ging) is het allemaal totaal nieuwe stof voor mij.

Hoe doen ze dat op andere scholen? Ik dacht dat ze geen pta's mogen geven over eindexamenonderwerpen.. maar misschien dat ik dat fout begrepen heb?
Oud 20-05-2004, 15:49
Balance
Balance is offline
Citaat:
Vada schreef op 20-05-2004 @ 16:34 :
Ik lees van iedereen steeds dat ze alles al eens geleerd hebben.... Maar ik heb helemaal niks al eerder moeten leren

Voor geschiedenis niet, voor aardrijkskunde niet en voor maatschappijleer niet.. Op 2 boekjes na, 1 voor maatschappijleer en 1 voor aardrijkskunde (omdat daar de PO over ging) is het allemaal totaal nieuwe stof voor mij.

Hoe doen ze dat op andere scholen? Ik dacht dat ze geen pta's mogen geven over eindexamenonderwerpen.. maar misschien dat ik dat fout begrepen heb?
Voor ma1 hebben wij Politieke besluitvorming en mens en werk al eens gehad. Dat zijn overigens verplichte onderwerpen, dus ik snap niet dat jij die nog nooit hebt gehad...
Bij ma2 hebben we al eens een toets gehad over Europa, maar dat was geen pta-toets; alleen voortgang. Ontwikkelingssamenwerking hebben we daarentegen nog nooit gedaan.

En bij geschiedenis hebben we beide examen onderwerpen al gehad in een pta-toets van 5%. Ik heb geen idee of dat mag...
Oud 20-05-2004, 16:22
Vada
Vada is offline
Citaat:
Balance schreef op 20-05-2004 @ 16:49 :
Voor ma1 hebben wij Politieke besluitvorming en mens en werk al eens gehad. Dat zijn overigens verplichte onderwerpen, dus ik snap niet dat jij die nog nooit hebt gehad...
Bij ma2 hebben we al eens een toets gehad over Europa, maar dat was geen pta-toets; alleen voortgang. Ontwikkelingssamenwerking hebben we daarentegen nog nooit gedaan.

En bij geschiedenis hebben we beide examen onderwerpen al gehad in een pta-toets van 5%. Ik heb geen idee of dat mag...
Ja over Mens en Werk heb ik dus een PO gemaakt, dus die wel.. en politieke besluitvorming in de 4e klas maar dat is al zo lang geleden..

Maar van geschiedenis heb ik nooit een pta toets gehad, eigenlijk wel jammer, lijkt me veel handiger als je het al een keer eerder hebt moeten leren. Oke je kan het wel uit jezelf leren maar met een pta toets staat er toch meer druk op en leer je toch beter.

En het zal dan wel mogen ja
Oud 20-05-2004, 16:42
Balance
Balance is offline
Citaat:
Vada schreef op 20-05-2004 @ 17:22 :
Ja over Mens en Werk heb ik dus een PO gemaakt, dus die wel.. en politieke besluitvorming in de 4e klas maar dat is al zo lang geleden..

Maar van geschiedenis heb ik nooit een pta toets gehad, eigenlijk wel jammer, lijkt me veel handiger als je het al een keer eerder hebt moeten leren. Oke je kan het wel uit jezelf leren maar met een pta toets staat er toch meer druk op en leer je toch beter.

En het zal dan wel mogen ja
Ik snap het inderdaad wel dat het handig is om een pta-toets erover te krijgen, maar in mijn geval maakte het niet veel uit: het woog 5%. Ik had op dat moment nog vele andere toetsen in m'n toetsweek en dus heb ik voor die 5% niet meer geleerd. Het maakte totaal niks uit voor m'n cijfer!!
En mens en werk en politieke besluitvorming zijn voor mij ook al weer 2 jaar terug. Maar toch weet ik er nog best veel van.

Ik weet overigens wél van mijn ma2-leraar dat hij de drie katernen idd niet mag toetsen in de 6e klas (iig niet voor pta-toets). Bij ma2 klopt het dus wat je zegt. Maar misschien geldt het alleen voor dat vak.. Ik heb geen idee.
Oud 26-05-2004, 11:34
Balance
Balance is offline
Nog twee dagen...
Hoe staat het met de voorbereidingen?
Oud 26-05-2004, 11:39
denise123
denise123 is offline
Citaat:
Balance schreef op 26-05-2004 @ 12:34 :
Nog twee dagen...
Hoe staat het met de voorbereidingen?
Ja best slecht, ben eerst bezig geweest met m'n andere vakken..... Dus ben nu heel hard bezig voor maatschappijleer! bah, is echt best nog wel veel
Oud 26-05-2004, 12:17
Catootjuh
Catootjuh is offline
Ik heb het boekje Den Haag beslist?! eens doorgenomen, maar dat is nog best wel lastig (al die puntjes) Kan iemand mij misschien het verschil uitleggen tussen de Navo en de VN?
Oud 27-05-2004, 12:32
Balance
Balance is offline
Citaat:
Catootjuh schreef op 26-05-2004 @ 13:17 :
Ik heb het boekje Den Haag beslist?! eens doorgenomen, maar dat is nog best wel lastig (al die puntjes) Kan iemand mij misschien het verschil uitleggen tussen de Navo en de VN?
De NAVO is volgens mij puur een militaire hulp voor als ergens oorlog dreigt uit te breken. Het is dus een genootschap van enkele landen dat samen een leger kan stichten wanneer dit nodig is om te voorkomen dat er ergens oorlog ontstaat.

De VN heeft veel meer doelstellingen. Zij beschermen bijvoorbeeld mensenrechten, proberen de ontwikkelingslanden economisch te helpen, proberen het milieu te helpen en zorgen voor vrede en veiligheid.
De blauwhelpen (de militairen van de VN) zijn dus maar een heel klein deel van alles wat de VN doet en voor zorgt.
In hoofdstuk 3 kun je alles over de doelstellingen van de VN lezen.
Oud 27-05-2004, 17:14
Vada
Vada is offline
Ik moet nog erg veel. Had vandaag ook nog economie tot half 5, net gegeten, en zo maar hard aan het leren.
Oud 27-05-2004, 17:37
gewoonglenn
gewoonglenn is offline
Zijn er mensen die links hebben voor goede samenvattingen van MA2?
Oud 27-05-2004, 19:53
Jarahh
Jarahh is offline
Oh dat zou ik echt kiezen als dat kon, beter dan de standaardvakken die ze bij ons aanbieden (maar dan woon je ook in Zeeland en daar hebben ze weinig fantasie )
Oud 27-05-2004, 20:54
Carpe Diem
Carpe Diem is offline
Ik ben ook heel hard bezig. Al die begrippen spreken vaak voor zich, maar het zijn er ook zoveel dat je veel vergeet.

Al die functies etc.
Oud 28-05-2004, 12:06
JantjePietje
JantjePietje is offline
Kolere ! Maatschappij was kapotveel!
Oud 28-05-2004, 15:47
Balance
Balance is offline
Idd. Het was niet normaal veel!
Bovendien was het 'uit je duim zuigen'-gehalte erg groot, want er werd relatief veel gevraagd dat je bij toeval maar moest kunnen toepassen.
Ik hoop dat ik m'n 3.5 heb gehaald... Ga het nu nakijken, hoewel dat natuurlijk erg moeilijk is.
Oud 28-05-2004, 16:11
Balance
Balance is offline
YES!!!!!!!
Ik heb minimaal een 5.1!!! Mijn dag kan niet meer stuk
Oud 28-05-2004, 16:12
wissie
wissie is offline
Ik vind er veel vergezocht vragen tussen zittten en die grafieken met het verband tussen democratie en ontwikkeling enzo waren vaag omdat er engelse termen bij stonden als verklaring.
Verder was het belachelijk veel en soms een rare vraagstelling. Ik hoop dat ik mijn 4,3 heb gehaald om een 5,5 te staan
Oud 28-05-2004, 16:38
Balance
Balance is offline
Citaat:
wissie schreef op 28-05-2004 @ 17:12 :
Ik vind er veel vergezocht vragen tussen zittten en die grafieken met het verband tussen democratie en ontwikkeling enzo waren vaag omdat er engelse termen bij stonden als verklaring.
Verder was het belachelijk veel en soms een rare vraagstelling. Ik hoop dat ik mijn 4,3 heb gehaald om een 5,5 te staan
Ik vond die Engelse termen niet normaal. Als ik iets af moet lezen uit een grafiek, moet ik toch tenminste weten waar iets voor staat!
Oud 28-05-2004, 16:43
wissie
wissie is offline
Citaat:
Balance schreef op 28-05-2004 @ 17:38 :
Ik vond die Engelse termen niet normaal. Als ik iets af moet lezen uit een grafiek, moet ik toch tenminste weten waar iets voor staat!
Ik vond het ook belachelijk en ik had die vragen oof fout omdat ik niet begreep wat de engelse termen inhielden, echt stom. Je mag toch verwachten dat een maatschappijleer examen in het nederlands is of sta toe dat er een woordenboek bij wordt gebruikt

Ik kom zelf uit op 59 punten, wat een cijfer zou geven tussen de 6.6 en 8,1, ik blijf dus waarschijnlijk een 7 staan.

Ik vond het wel een kutexamen
Oud 28-05-2004, 17:28
Verwijderd
Vond die grafieken ook belachelijk! Inderdaad veel verzinnen, ipv toepassen.

Tip: ga klagen, dat lucht op
Oud 28-05-2004, 17:36
Balance
Balance is offline
Ik heb trouwens twee vragen waarvan ik me afvraag wat jullie ervan denken:

Bij één vraag vroeg men om een functie van de overheid die je kon vinden in de tekst. In het antwoordmodel staat:
Overlegpartner bij het overleg tussen de sociale partners.

Ik heb puur 'overlegpartner'. Zal dat goed zijn of is dat te beperkt?

Ook heb ik bij een vraag waarbij je de Wet op de Ondernemeningsraad moest toepassen gezegd dat er een OR moet zijn wanneer een bedrijf meer dan 35 werknemers telt. Dit is volgens het antwoordmodel 50 ipv 35. Blijkbaar is mijn boek inmiddels verouders, want tja; de wetgeving verandert alsmaar.
Denken jullie dat 35 dan toch nog goed wordt gerekend omdat het in het boek staat, of had ik de actualiteit beter moeten volgen en had ik 50 moeten hebben?
Ik heb die vraag overigens ook naar het laks gestuurd, dus ik ben benieuwd of zij dat weten.
Oud 28-05-2004, 17:41
wissie
wissie is offline
Citaat:
Balance schreef op 28-05-2004 @ 18:36 :
Ik heb trouwens twee vragen waarvan ik me afvraag wat jullie ervan denken:

Bij één vraag vroeg men om een functie van de overheid die je kon vinden in de tekst. In het antwoordmodel staat:
Overlegpartner bij het overleg tussen de sociale partners.

Ik heb puur 'overlegpartner'. Zal dat goed zijn of is dat te beperkt?

Ook heb ik bij een vraag waarbij je de Wet op de Ondernemeningsraad moest toepassen gezegd dat er een OR moet zijn wanneer een bedrijf meer dan 35 werknemers telt. Dit is volgens het antwoordmodel 50 ipv 35. Blijkbaar is mijn boek inmiddels verouders, want tja; de wetgeving verandert alsmaar.
Denken jullie dat 35 dan toch nog goed wordt gerekend omdat het in het boek staat, of had ik de actualiteit beter moeten volgen en had ik 50 moeten hebben?
Ik heb die vraag overigens ook naar het laks gestuurd, dus ik ben benieuwd of zij dat weten.
Ik heb bij allebei de vragen hetzelfde, en ik denk dat het eerste wel goed gerekend zal worden, het tweede is iets ingewikkelder denk ik. In mijn boek stond ook 35, je zou zeggen dat je als leerling alleen aan je boek als bron genoeg zou moeten hebben maar ik weet niet hoe zulke dingen geregeld zijn bij examens.
Oud 28-05-2004, 17:47
Balance
Balance is offline
Citaat:
wissie schreef op 28-05-2004 @ 18:41 :
Ik heb bij allebei de vragen hetzelfde, en ik denk dat het eerste wel goed gerekend zal worden, het tweede is iets ingewikkelder denk ik. In mijn boek stond ook 35, je zou zeggen dat je als leerling alleen aan je boek als bron genoeg zou moeten hebben maar ik weet niet hoe zulke dingen geregeld zijn bij examens.
en bij maatschappijleer... dat is toch een vak waarvoor je de actualiteit voor hoort te kennen. Dus ik vrees dat dat fout is, maar misschien krijg ik voor m'n uitleg welk gevolg dat heeft voor het feit dat ze beter met vakbonden in zee kunnen gaan toch nog een punt.
En ik hoop dat die eerste een punt oplevert
Oud 28-05-2004, 18:14
Verwijderd
Ik heb ook 35 geleerd!
Advertentie

Regels voor berichten