Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
Bij ons zitten er 5 C&M'ers, 5 E&M'ers, 2 N&G'ers en 1 N&T'er. Het is één van de weinige vakken waar we echt gemengd zitten.
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik had liever muliti-culti en criminaliteit als examenonderwerpen gezien. Voor de rest heb ik geen problemen met maatschappijleer. Ik hoef slechts een drie te halen om te slagen voor dit vak. |
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]() jij ging toch volgend jaar natuurkunde en scheikunde examen doen, of mis ik wat? Dan moet je toch sowieso in die periode in nederland zijn? En ma2 is idd niet erg moeilijk, maar het is wel heel veel leren. Van alle vakken die ik heb moet ik het meest leren voor ma2, omdat het gewoon zo verschrikkelijk veel rijtjes zijn.
||
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
Ik vroeg me al af of dat nou echt nodig was of dat hij het gewoon heeft uitgedeeld met de gedachte "stel je voor".... want die leraar is nogal gestresst en bang dat hij iets niet behandelt wat wel in het examen komt.. Maar als jullie dat ook gehoord hebben, dan zal het er dus wel inzitten.
||
![]() |
Citaat:
Zou je dat misschien naar me willen mailen? of het op de site kunnen zetten? In mijn boek staat er namelijk niks over in, het is toch altijd handig om door te lezen, ookal wordt er niks over gevraagd! succes! |
![]() |
||
Citaat:
||
Citaat:
En denise123 ik zou het wel willen mailen maar ik heb het niet op de computer en heb er geen internetsite van... Maar er moet toch wel een soort van samenvatting van op internet te vinden zijn denk ik..
||
Citaat:
Maar wij kregen daar ook een toets over, samen met heel veel artikelen die allemaal net zo saai waren ![]() En ik heb er nog wel een samenvatting van, maar ik zou dat toch echt niet gaan leren als ik jou was...
||
Citaat:
De katernen die ik heb zijn ook van Wolters-Noordhoff, maar die heten dus gewoon 'politieke besluitvorming', 'mens en werk' en 'ontwikkelingssamenwerking'. Politieke besluitvorming is blauw, mens en werk is paars en ontwikkelingssamenwerking is paars/blauw achtig.
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Voor geschiedenis niet, voor aardrijkskunde niet en voor maatschappijleer niet.. Op 2 boekjes na, 1 voor maatschappijleer en 1 voor aardrijkskunde (omdat daar de PO over ging) is het allemaal totaal nieuwe stof voor mij. Hoe doen ze dat op andere scholen? Ik dacht dat ze geen pta's mogen geven over eindexamenonderwerpen.. maar misschien dat ik dat fout begrepen heb?
||
Citaat:
Bij ma2 hebben we al eens een toets gehad over Europa, maar dat was geen pta-toets; alleen voortgang. Ontwikkelingssamenwerking hebben we daarentegen nog nooit gedaan. En bij geschiedenis hebben we beide examen onderwerpen al gehad in een pta-toets van 5%. Ik heb geen idee of dat mag...
||
Citaat:
Maar van geschiedenis heb ik nooit een pta toets gehad, eigenlijk wel jammer, lijkt me veel handiger als je het al een keer eerder hebt moeten leren. Oke je kan het wel uit jezelf leren maar met een pta toets staat er toch meer druk op en leer je toch beter. En het zal dan wel mogen ja ![]()
||
Citaat:
En mens en werk en politieke besluitvorming zijn voor mij ook al weer 2 jaar terug. Maar toch weet ik er nog best veel van. Ik weet overigens wél van mijn ma2-leraar dat hij de drie katernen idd niet mag toetsen in de 6e klas (iig niet voor pta-toets). Bij ma2 klopt het dus wat je zegt. Maar misschien geldt het alleen voor dat vak.. Ik heb geen idee.
||
![]() |
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
De VN heeft veel meer doelstellingen. Zij beschermen bijvoorbeeld mensenrechten, proberen de ontwikkelingslanden economisch te helpen, proberen het milieu te helpen en zorgen voor vrede en veiligheid. De blauwhelpen (de militairen van de VN) zijn dus maar een heel klein deel van alles wat de VN doet en voor zorgt. In hoofdstuk 3 kun je alles over de doelstellingen van de VN lezen.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
![]() Ik kom zelf uit op 59 punten, wat een cijfer zou geven tussen de 6.6 en 8,1, ik blijf dus waarschijnlijk een 7 staan. Ik vond het wel een kutexamen ![]() |
![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
En ik hoop dat die eerste een punt oplevert ![]()
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Wat "moet" ik weten voor mijn vmbo Maatschappijleer 2 examen 1337l33tSwag | 2 | 21-05-2013 14:02 | |
VWO |
Maatschappijleer 2 Nomen Est Omen | 33 | 19-06-2005 08:46 | |
Eindexamens 2005 |
Algemeen klaagtopic tinkebel | 79 | 24-05-2005 18:03 | |
Algemene schoolzaken |
Tweedefasejongeren mariek141 | 35 | 30-04-2005 16:56 | |
Huiswerkvragen: Cultuur, Maatschappij & Economie |
Vraagje Maatschappijleer 2 Nyenna | 3 | 17-05-2004 17:40 |