Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Ontspanning / De Kantine
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 08-04-2004, 17:58
0o-meijsje-o0
0o-meijsje-o0 is offline
als er op iemand geschoten is, en jij springt ervoor, ben je dan vermoord of heb je zelfmoord gepleegt? want je springt vrijwillig voor iemand dus dan zal het zelfmoord zijn, maar iemand schiet op je dus zal je vermoord zijn

ik kom er echt niet uit.. weten jullie het?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 08-04-2004, 18:03
I love stars
I love stars is offline
Citaat:
0o-meijsje-o0 schreef op 08-04-2004 @ 18:58 :
als er op iemand geschoten is, en jij springt ervoor, ben je dan vermoord of heb je zelfmoord gepleegt? want je springt vrijwillig voor iemand dus dan zal het zelfmoord zijn, maar iemand schiet op je dus zal je vermoord zijn

ik kom er echt niet uit.. weten jullie het?
Dan is het zelfmoord want je springt er voor. Maar de reden dat je dood is dat iemand op je geschoten heeft , die heeft je dus vermoord. Ze zeggen dan dat je vermoord bent want je wilde niet dood , maar iemand anders beschermen. Ik denk dat het echt zelfmoord is als je zelf echt dood wil. Of als je dood gaat door toedoen van je zelf en niet die van een ander want een ander vermoord je nu door te schieten op een ander dus je bent vermoord en hebt geen zelfmoord gepleegd. Zo bekijk ik het tenminste.
Oud 08-04-2004, 18:09
AlopiA
AlopiA is offline
moord, diegene schiet toch om te doden? alleen spring jij ervoor om te beschermen, moord dus, lijkt me
Oud 08-04-2004, 18:13
Quiana
Quiana is offline
> Dk.
Oud 08-04-2004, 18:15
Verwijderd
Je kiest er dan voor vermoord te worden, het is dus een vorm van zelfopoffering. Tenzij je je helemaal niet op wilde offeren en toevallig struikelde over het vloerkleed, dat is natuurlijk kut.

Je bent in zo'n geval het object, diegene die schiet is nog steeds diegene die de handeling verricht en vermoordt jou dus in zo'n geval.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 18:19
Knutselsmurfie
Knutselsmurfie is offline
passieve zelfmoord
Oud 08-04-2004, 18:20
Qamra
Qamra is offline
En dan is het zelfmoord, dan is degene die schoot schuldig aan hulp bij zelfdoding.

Uuuhuuh flauw, maar ik denk dat het dan toch moord is.
Oud 08-04-2004, 18:24
Balance
Balance is offline
Moord. Jij bent niet degene die schiet en bij zelfmoord dmv een pistool vind ik dat wel een voorwaarde.
Oud 08-04-2004, 18:29
0o-meijsje-o0
0o-meijsje-o0 is offline
maar eej Balance, het is degene z'n bedoeling toch niet geweest om JOUW te vermoorde.. dus dan is hij toch geen moordenaar?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 18:31
Verwijderd
Citaat:
0o-meijsje-o0 schreef op 08-04-2004 @ 19:29 :
maar eej Balance, het is degene z'n bedoeling toch niet geweest om JOUW te vermoorde.. dus dan is hij toch geen moordenaar?
Natuurlijk wel, iemand die iemand heeft vermoord is een moordenaar. Juridisch gezien dan weer niet, maar ik dat bedoelt ze vast niet.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 18:32
Silver rain
Silver rain is offline
Moord. Degene die schoot wilde iemand doodschieten. Dat jij dat dan geworden bent inplaats van die iemand doet er vind ik niet toe.
Oud 08-04-2004, 18:36
Dragon God
Dragon God is offline
het woordenboek zegt:

moord: het opzettelijk doden van een mens
zelfmoord: zelfdoding

kun je kiezen

geweldig....
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 18:37
Verwijderd
je weet dat je dan het leven van iemand anders ermee red. Dus uit eigen oogpunt bekeken is het zelfmoord. De schutter moet natuurlijk wel moord als aanklacht krijgen.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 18:37
Verwijderd
Doodslag
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 18:41
Verwijderd
@Dukko: doodslag, inderdaad. De moordenaar zou in zo'n geval immers niet de intentie hebben gehad die persoon te vermoorden.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 18:59
Thomas
Thomas is offline
Jeetje mina. Waar denk je over na?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 19:37
0o-meijsje-o0
0o-meijsje-o0 is offline
tsjah.. het zal de puberteid wel zijn hea (ik schuif altijd alles maar op de puberteid, heb je overal een rede voor )
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 19:49
the spongeman
the spongeman is offline
je stelt wel moeilijke vragen hoor maar ik denk dat
het geen van bijde is want die gene die schoot wou jou niet vermoorden en jij wou ook geen zelfmoord plegen omdat
je alleen die andere wou beschermen
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 19:50
Balance
Balance is offline
Citaat:
perseus schreef op 08-04-2004 @ 19:31 :
Natuurlijk wel, iemand die iemand heeft vermoord is een moordenaar. Juridisch gezien dan weer niet, maar ik dat bedoelt ze vast niet.
idd.
Oud 08-04-2004, 19:52
Verwijderd
Citaat:
the spongeman schreef op 08-04-2004 @ 20:49 :
je stelt wel moeilijke vragen hoor maar ik denk dat
het geen van bijde is want die gene die schoot wou jou niet vermoorden en jij wou ook geen zelfmoord plegen omdat
je alleen die andere wou beschermen
Dat hoeft niet per se. Stel je voor dat je depressief over straat loopt en bedenkt hoe je jezelf het best van kant kan maken en plotseling ziet dat een gewapend persoon iemand neer gaat schieten, dan spring je er toch voor om die gast een loer te draaien!
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 19:54
Verwijderd
Citaat:
perseus schreef op 08-04-2004 @ 20:52 :
Dat hoeft niet per se. Stel je voor dat je depressief over straat loopt en bedenkt hoe je jezelf het best van kant kan maken en plotseling ziet dat een gewapend persoon iemand neer gaat schieten, dan spring je er toch voor om die gast een loer te draaien!

Maar dan spring ik toch liever van de brug, denk ik.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 19:56
Verwijderd
passieve zelfmoord vind ik wel een goede, zo zou ik het ook noemen denk ik.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 19:57
Envy
Envy is offline
Citaat:
perseus schreef op 08-04-2004 @ 20:52 :
Ja, en dat komt ook vast dagelijks voor .
Oud 08-04-2004, 19:58
Tommie/Aligogo
Tommie/Aligogo is offline
Citaat:
pinoow schreef op 08-04-2004 @ 20:57 :
Nog nooit in Hasselt geweest?
Oud 08-04-2004, 19:59
Verwijderd
Citaat:
pinoow schreef op 08-04-2004 @ 20:57 :
Niet dagelijks, maar ik ben er heilig van overtuigd dat alle helden die zichzelf op hebben geofferd voor een ander op schijnbaar impulsieve wijze eigenlijk depressief waren.
Citaat:
Tommie/Aligogo schreef op 08-04-2004 @ 20:58 :
Met citaat reageren
Advertentie
Sint Juttemis
Sint Juttemis is offline
Moord. Zelfmoord is als je zelf de trekker van het pistool over gehaald zou hebben.

Alhoewel, hebben jullie een half jaar geleden -misschien ondertussen wel een jaar geleden- het programma Mind Control van Derren Brown gezien (RTL4) dat hij aan Russisch roulette deed?
Als de kogel was afgevuurd en hij zou dood neer gevallen zijn, was dat dan moord of zelfmoord?
Envy
Envy is offline
Citaat:
Nee, zou niet durven. Crimineel dorpje!
Oud 08-04-2004, 20:00
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
perseus schreef op 08-04-2004 @ 19:41 :
@Dukko: doodslag, inderdaad. De moordenaar zou in zo'n geval immers niet de intentie hebben gehad die persoon te vermoorden.
Nee, dan is het toch moord. Want de moordenaar heeft dan niet de intentie gehad om jou te vermoorden, maar hij had er redelijkerwijs rekening mee moeten houden dat dat schot een ander zou kunnen raken.

Denk ik...

Laatst gewijzigd op 08-04-2004 om 20:09.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 20:01
Tommie/Aligogo
Citaat:
Sint Juttemis schreef op 08-04-2004 @ 20:59 :
Moord. Zelfmoord is als je zelf de trekker van het pistool over gehaald zou hebben.

Alhoewel, hebben jullie een half jaar geleden -misschien wel een jaar ondertussen- het programma Mind Control van Derren Brown gezien (RTL4) dat hij aan Russisch roulette deed?
Als de kogel was afgevuurd en hij zou dood neer gevallen zijn, was dat dan moord of zelfmoord?
Zelfmoord, want hij deed het toch zelf? Er was niemand anders bij betrokken, het was helemaal zijn eigen schuld.
Oud 08-04-2004, 20:10
Go
Go is offline
Moord. De persoon die schiet heeft de intentie om de persoon waarvoor jij springt te doden. Maar door te schieten weet hij dat hij ook een ander kan raken.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 20:10
DG
DG is offline
Citaat:
Hoezo Hasselt ga gewoon naar den haag naar t Terror College en wacht tot een marokaan de aula binnenloopt

Oud 08-04-2004, 20:14
Verwijderd
Citaat:
YPrue schreef op 08-04-2004 @ 21:00 :
Nee, dan is het toch moord. Want de moordenaar heeft dan niet de intentie gehad om jou te vermoorden, maar hij had er redelijkerwijs rekening mee moeten houden dat dat schot een ander zou kunnen raken.

Denk ik...
Maar als de moordenaar niet de intentie heeft gehad diegene die ervoor is gesprongen te vermoorden en het dus niet met voorbedachte rade heeft gedaan, is het toch geen moord?
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 20:16
Verwijderd
Citaat:
DG schreef op 08-04-2004 @ 21:10 :
Hoezo Hasselt ga gewoon naar den haag naar t Terror College en wacht tot een marokaan de aula binnenloopt

Ken je die mop al?

Op zekere dag loopt er een Marokkaan de aula binnen...
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 20:21
Sint Juttemis
Sint Juttemis is offline
Citaat:
Tommie/Aligogo schreef op 08-04-2004 @ 21:01 :
Zelfmoord, want hij deed het toch zelf? Er was niemand anders bij betrokken, het was helemaal zijn eigen schuld.
Er was wel iemand anders bij betrokken!
Kort samengevat: Derren Brown deed dus een oproep op de Engelse televisie om hem te komen assisteren bij het Russisch roulette. Door testjes te doen met de vele kandidaten heeft hij een kandidaat uitgekozen die met hem kon Russisch rouletten. En die kandidaat moest dus steeds die trekker overhalen. Derren Brown zei wel dat die kandidaat niet verantwoordlijk zou zijn als er iets mis zou gaan, dus dat derren alle verantwoording had.

Stel nu dat hij werd neergeschoten, was dat dan moord of zelfmoord? (aangezien iemand anders hem vrijwillig neerschiet)?

Laatst gewijzigd op 08-04-2004 om 20:23.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 20:22
Verwijderd
Citaat:
YPrue schreef op 08-04-2004 @ 21:00 :

Denk ik...
Dat zei ik toch... het is terecht dat de schutter word aangeklaagd voor moord/doodslag
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 20:24
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Dukko schreef op 08-04-2004 @ 21:22 :
Dat zei ik toch... het is terecht dat de schutter word aangeklaagd voor moord/doodslag
Ow, dan had ik jouw reply een beetje verkeerd begrepen.
Maar ik ben het met je eens.
Oud 08-04-2004, 20:28
Tommie/Aligogo
Citaat:
Sint Juttemis schreef op 08-04-2004 @ 21:21 :
Er was wel iemand anders bij betrokken!
Kort samengevat: Derren Brown deed dus een oproep op de Engelse televisie om hem te komen assisteren bij het Russisch roulette. Door testjes te doen met de vele kandidaten heeft hij een kandidaat uitgekozen die met hem kon Russisch rouletten. En die kandidaat moest dus steeds die trekker overhalen. Derren Brown zei wel dat die kandidaat niet verantwoordlijk zou zijn als er iets mis zou gaan, dus dat derren alle verantwoording had.

Stel nu dat hij werd neergeschoten, was dat dan moord of zelfmoord? (aangezien iemand anders hem vrijwillig neerschiet)?
'

Volgens de wet zou dat moord zijn, ookal zei Brown dat hij verantwoordelijk was.
Oud 08-04-2004, 20:28
Verwijderd
Citaat:
YPrue schreef op 08-04-2004 @ 21:24 :
Ow, dan had ik jouw reply een beetje verkeerd begrepen.
Maar ik ben het met je eens.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 20:30
The Stranger
The Stranger is offline
Ben je suïcidaal als je bodyguard wordt?
Oud 08-04-2004, 20:34
Tommie/Aligogo
Citaat:
evEndzhar schreef op 08-04-2004 @ 21:30 :

Nee, bodyguard zijn is wel een gevaarlijk beroep, maar de kans dat je dood gaat is erg klein
Oud 08-04-2004, 20:34
Verwijderd
Citaat:
evEndzhar schreef op 08-04-2004 @ 21:30 :
Hangt er vanaf wat er in je contract staat. Als de bodyguard een kogel opvangt en hierdoor sterft kan hij die bonus wel vergeten
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 20:41
zwoesj
zwoesj is offline
Moordende zelfmoord.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 20:43
Verwijderd
Boeiend. Het éen sluit het ander niet uit. Als de schietende persoon de bedoeling heeft iemand te doden en jij springt ervoor met de bedoeling zelf gedood te worden, heb jij zelfmoord gepleegd en de persoon die jou doodschoot heeft iemand vermoord.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 20:46
zwoesj
zwoesj is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-04-2004 @ 21:43 :
Boeiend. Het éen sluit het ander niet uit. Als de schietende persoon de bedoeling heeft iemand te doden en jij springt ervoor met de bedoeling zelf gedood te worden, heb jij zelfmoord gepleegd en de persoon die jou doodschoot heeft iemand vermoord.
Dit is volgens mij een van de kortste reply's die jij ooit hebt gegeven op een juridische kwestie.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 20:47
Verwijderd
Citaat:
nare man schreef op 08-04-2004 @ 21:43 :
Volgens mij is het de bedoeling dat je iemand anders beschermd. Met als slechte afloop dat je er zelf aan overlijd.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 20:50
Verwijderd
Dood door schuld
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 20:55
Verwijderd
Citaat:
zwoesj schreef op 08-04-2004 @ 21:46 :
Dit is volgens mij een van de kortste reply's die jij ooit hebt gegeven op een juridische kwestie.
Is niet eens een juridische kwestie, gewoon een kwestie van het zelf invullen van definities. Als ik een alarmpistool laad met echte kogels en iemand schiet mij per abuis daarmee dood, dan heb ik zelfmoord gepleegd en heeft die persoon mij vermoord.

Je kunt dan juridisch misschien bij de schutter geen opzet (en dus geen doodslag of moord) bewijzen, maar in het normale spraakgebruik is er dan zeker wel sprake van zowel moord als zelfmoord.

Citaat:
Dukko schreef:
Volgens mij is het de bedoeling dat je iemand anders beschermd. Met als slechte afloop dat je er zelf aan overlijd.
Dan is het natuurlijk geen zelfmoord. Iemand die bodyguard wordt of in het leger gaat, heeft waarschijnlijk niet de wens zelf dood te gaan. Het gaat om de opzet van de persoon. Als die persoon dood wil, dan is het weer zelfmoord. Maar dan lijkt bodyguard of soldaat worden me een vrij omslachtige manier.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 20:56
Verwijderd
Citaat:
Gauloises schreef op 08-04-2004 @ 21:50 :
Dood door schuld
geniaal
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 20:57
zwoesj
zwoesj is offline
Citaat:
nare man schreef op 08-04-2004 @ 21:55 :
Is niet eens een juridische kwestie, gewoon een kwestie van het zelf invullen van definities. Als ik een alarmpistool laad met echte kogels en iemand schiet mij per abuis daarmee dood, dan heb ik zelfmoord gepleegd en heeft die persoon mij vermoord.

Je kunt dan juridisch misschien bij de schutter geen opzet (en dus geen doodslag of moord) bewijzen, maar in het normale spraakgebruik is er dan zeker wel sprake van zowel moord als zelfmoord.

Dan is het natuurlijk geen zelfmoord. Iemand die bodyguard wordt of in het leger gaat, heeft waarschijnlijk niet de wens zelf dood te gaan. Het gaat om de opzet van de persoon. Als die persoon dood wil, dan is het weer zelfmoord. Maar dan lijkt bodyguard of soldaat worden me een vrij omslachtige manier.
Oké, jij hebt gelijk.

Hoe kan het ook anders.
Met citaat reageren
Oud 08-04-2004, 21:04
Verwijderd
Tsja. Tis gewoon een kwestie van even logisch nadenken

- wat is moord, wanneer is een handeling moord
- wat is zelfmoord, wanneer pleegt iemand zelfmoord

Heeft niets met recht te maken
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren