Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / School & Studie / Huiswerkvragen: Klassieke & Moderne talen
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 10-04-2004, 21:30
Verwijderd
Hebben de mensen met Grieks hier ook een nieuw Grieks woordenboek ontvangen? En zo ja, wat vind je ervan?
Ik heb hem iig wel. Ik vind hem geweldig, m'n vertalingen zijn er door verbeterd (best suf dat dat daardoor komt ).

We hadden trouwens eerst zo'n verrot woordenboek uit 1961 ....
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 10-04-2004, 21:46
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Marloser schreef op 10-04-2004 @ 22:30 :
Hebben de mensen met Grieks hier ook een nieuw Grieks woordenboek ontvangen? En zo ja, wat vind je ervan?
Ik heb hem iig wel. Ik vind hem geweldig, m'n vertalingen zijn er door verbeterd (best suf dat dat daardoor komt ).

We hadden trouwens eerst zo'n verrot woordenboek uit 1961 ....
Koenen?

Wat is er dan anders aan die nieuwe? En wat was er mis met de oude?
Oud 10-04-2004, 21:53
Dynamico
Dynamico is offline
Ik heb het ingezien, en het is inderdaad beter. Het bezit grammatica en voorbeelden in klassieke teksten. Ik doe dit jaar examen, maar vanaf volgend jaar mag het pas bij het eindexamen gebruikt worden. Maar aangezien dit examen aangepast wordt op het woordenboek en we toch een grammaticaboekje erbij mogen gebruiken, is dat niet erg.

Hoe kan het trouwens dat je vertalingen erdoor zijn verbeterd? Zo anders is het woordboek nou ook weer niet.
Oud 11-04-2004, 09:38
Verwijderd
Ik krijg hem binnenkort via school. Mijn docent had hem al, en was er wel over te spreken. Ik ben benieuwd.
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 17:57
Chaucus
Chaucus is offline
Even uit n ander topic geplukt

[QUOTE]Chaucus schreef op 05-04-2004 @ 18:25 :
[B]Mjah heb even gekeken....hij staat al op de site van eisma, de uitgever.
Als ik t me goed herinner is ie wel duidelijker en mn overzichtelijker. Er is tov het vorige woordenboek (die van Wolters) veel ballast overboord gegooid. De nieuwe is veel ruimer opgezet en bevat minder pagina's....
Het grammatica-gedeelte heb ik niet uitgebreid bekeken....maar stiekem vind ik dat onzin (hadden wij ook niet , maar goed wij hadden dan ook geen Tweede fase enzow).
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 19:20
Verwijderd
Is dat nieuwe woordenboek er al dan
Mijn leraar zei dat er inderdaad een nieuw woordenboek zou komen, maar dat wij die niet meer zouden gebruiken als we gewoon slagen Best jammer, omdat er onder andere een grammatica-overzicht in zou staan zei ie. Maar hij is er dus gewoon al
Met citaat reageren
Oud 11-04-2004, 19:50
Verwijderd
Van de site van de uitgever:

Na het verschijnen van het woordenboek Latijn (de Pinkster) was er bij de secties Grieks een grote behoefte aan een praktisch woordenboek Grieks voor het onderwijs ontstaan. Op verzoek van en in samenspraak met VCN, sectie Grieks, heeft Eisma het nieuwe woordenboek ontwikkeld.

Daarnaast heeft er overleg plaatsgevonden met de CEVO om het woordenboek als toegestaan hulpmiddel bij het CE Grieks te mogen gebruiken. Vanaf het examen in 2005 is dit mogelijk. Het Woordenboek bestaat uit een alfabetische woordenlijst, een lijst met werkwoordsvormen en een grammaticaoverzicht.
Met citaat reageren
Oud 13-04-2004, 18:49
Verwijderd
ik haalde altijd de foute betekenis van het woord eruit omdat ik over '+acc' en dat soort dingen heen kijk...
Nu staat het netjes onder elkaar.
en hij bladert gewoon lekker snel, zo'n slappe kaft...
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 10:11
Verwijderd
Citaat:
iemand of niemand schreef op 11-04-2004 @ 20:50 :
Van de site van de uitgever:

[afbeelding]

Na het verschijnen van het woordenboek Latijn (de Pinkster) was er bij de secties Grieks een grote behoefte aan een praktisch woordenboek Grieks voor het onderwijs ontstaan. Op verzoek van en in samenspraak met VCN, sectie Grieks, heeft Eisma het nieuwe woordenboek ontwikkeld.

Daarnaast heeft er overleg plaatsgevonden met de CEVO om het woordenboek als toegestaan hulpmiddel bij het CE Grieks te mogen gebruiken. Vanaf het examen in 2005 is dit mogelijk. Het Woordenboek bestaat uit een alfabetische woordenlijst, een lijst met werkwoordsvormen en een grammaticaoverzicht.
Dat dacht ik al: gewoon pech gehad dus Als ze 'm nou een jaartje eerder hadden...
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 14:23
Verwijderd
Hoeveel kost ie? Wij hadden altijd gewoon boeken met woordenlijsten die we moesten blokken en daarin konden we dan ook de betekenis opzoeken.
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 14:48
Verwijderd
Citaat:
Mutant schreef op 15-04-2004 @ 15:23 :
Hoeveel kost ie? Wij hadden altijd gewoon boeken met woordenlijsten die we moesten blokken en daarin konden we dan ook de betekenis opzoeken.
Volgens de site van de uitgever 29,50 euro Valt wel mee eigenlijk, m'n woordenboek van Latijn is een stuk duurder
Met citaat reageren
Oud 15-04-2004, 15:24
Verwijderd
Citaat:
Moonshine schreef op 15-04-2004 @ 15:48 :
Volgens de site van de uitgever 29,50 euro Valt wel mee eigenlijk, m'n woordenboek van Latijn is een stuk duurder
Wij hebben nooit een wdnboek latijn gehad, ik heb dat van een veel oudere neef van mijn vader gekregen, heel oud, maar meer heb je ook niet nodig Latijn verandert nu niet bepaald enorm om de 25 jaar ofzo.

Maar die prijs valt idd wel mee, als ik een keertje geld heb, schaf ik het me voor de lol aan.
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 08:28
Nyawa
Ik moet binnenkort eens een woordenboek Grieks gaan kopen omdat woordenlijsten zo langzamerhand niet meer voldoen en ze op school geen geld hebben voor woordenboeken. Dat nieuwe woordenboek is dus wel aan te raden, begrijp ik? Of zijn er andere, betere woordenboeken die ik beter zou kunnen kopen?
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 10:17
Rensketje
Rensketje is offline
Whaaa eindelijk! Ik zit nu in de 5e, en ons is vorig jaar (aan het begin een woordenboek beloofd. Maar het kwam er steeds niet van, en het werd steeds uitgesteld. HEb ik alles met zo'n ouderswets raar ding gedaan!

Maar ik ben blij dat ie er is!! wieehhhh
Met citaat reageren
Oud 03-05-2004, 10:46
Chaucus
Chaucus is offline
Ik denk dat ik de nieuwe wel ga aanschaffen, maar ik heb ontzettend veel plezier gehad van de oude, die ik vast blijf gebruiken.
Enige nadeel van de oude is dat er veel meer instaat...nouja en natuurlijk dat grammaticagedeelte, maar dat ken je voor je examen natuurlijk allang
Met citaat reageren
Oud 08-05-2004, 09:32
Verwijderd
Ik heb hem sinds vorige week en moet zeggen dat hij erg goed is. Uitgebreid grammatica-katern, de woordenlijsten zijn heel overzichtelijk ingedeeld en hij is niet zo zwaar als het nieuwe woordenboek Latijn.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 09:30
Nyawa
Heb 'm nu ook, sinds donderdag. Vind 'm erg goed, vooral die lijst van werkwoordsvormen is erg handig bij het vertalen.
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 21:36
MickeyV
MickeyV is offline
Citaat:
Chaucus schreef op 03-05-2004 @ 11:46 :

Enige nadeel van de oude is dat er veel meer instaat...
Ja, da's pech hebben, nietwaar, Chaucus?
Oud 15-05-2004, 22:47
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
MickeyV schreef op 15-05-2004 @ 22:36 :
Ja, da's pech hebben, nietwaar, Chaucus?
Mjuh....als je in de war wilt raken wel
De hoeveelheid info waartussen jouw woordje staat is veel groter
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 19:07
Rensketje
Rensketje is offline
ik heb hem NOG steeds iet..

wacht al twee jaar op een woordenboek..
Met citaat reageren
Oud 06-06-2004, 19:17
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Rensketje schreef op 06-06-2004 @ 20:07 :
ik heb hem NOG steeds iet..

wacht al twee jaar op een woordenboek..
Huh, wachten? van wie moet je m hebben dan? Je kunt m ook kopen hoor...
Oud 26-06-2004, 13:36
filia dei
filia dei is offline
Ik vind hem echt vet beters. Veel handiger en praktischer dan die oude. Alhoewel ik moet toegeven dat niet alle woorden erin staan. Volgens onze leraar was het handig omdat alleen woorden van bepaalde schrijvers erin staan zodat we het makkelijk konden vinden en niet uit een lijst van 20 alternatieve moesten kiezen. Maar met een pta over Plato zat ik er toch maar mooi mee .

Maar goed. Die grammatica achterin en die werkwoorden lijst is wel vet handig
Met citaat reageren
Oud 27-06-2004, 19:57
Verwijderd
Ik hoorde dat de woorden die erin staan, beperkt zijn tot woorden die vaak voorkomen in teksten van (redelijk) bekende schrijvers. Klopt dit Anders lijkt het me niet zo'n handig woordenboek, omdat je dan voor een aantal woorden gewoon een 'oud' woordenboek moet hebben.
Met citaat reageren
Oud 28-06-2004, 09:38
Chaucus
Chaucus is offline
Citaat:
Moonshine schreef op 27-06-2004 @ 20:57 :
Ik hoorde dat de woorden die erin staan, beperkt zijn tot woorden die vaak voorkomen in teksten van (redelijk) bekende schrijvers. Klopt dit Anders lijkt het me niet zo'n handig woordenboek, omdat je dan voor een aantal woorden gewoon een 'oud' woordenboek moet hebben.
Het klopt...naar ik meen woorden die bij een bepaalde groep schrijvers (die schrijvers die je op school leest zeg maar) minstens 10 keer voorkomt. Overige woorden zullen dus altijd in woordelijstjes gegeven moeten worden...
Reageren

Regels voor berichten