Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Lichaam & Gezondheid
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 06-05-2002, 22:21
Darkest Angel
Darkest Angel is offline
Ik heb een heel pijnlijk klein bultje op m'n schaamlip zitten, het doet alleen pijn als ik er aan kom en het zit er al wel een jaar.
Het kan geen geslachts ziekte zijn want ik heb nog nooit sex gehad.....
Wat is dit???????
Oud 07-05-2002, 08:46
ZHAzha
ZHAzha is offline
Citaat:
Darkest Angel schreef:
Ik heb een heel pijnlijk klein bultje op m'n schaamlip zitten, het doet alleen pijn als ik er aan kom en het zit er al wel een jaar.
Wat is dit???????

werkelijk geen idee.. messchien toch meer even langs de dokter ?
want je zegt dat het pijn doet als je eraan komt.. dat lijkt me niet logishe..
Oud 11-05-2002, 15:46
NoWorldOrder
NoWorldOrder is offline
Citaat:
Darkest Angel schreef:
Wat is dit???????
Ok ik heb veel verstand van het lichaam maar dit weet ik echt niet, Sorry...
Oud 11-05-2002, 15:48
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Zeker wel slim om ff naar de huisarts te gaan!!
Oud 11-05-2002, 16:10
FlyingPinguin
FlyingPinguin is offline
Als het er al een jaar zit en je hebt er last van zou ik ff naar en dokter gaan.
Oud 11-05-2002, 17:19
Darkest Angel
Darkest Angel is offline
Ik heb er niet echt last van, maar als ik er aan kom wel, ik vind het zelf ook heel raar
Oud 11-05-2002, 19:20
jnieuwelaar
jnieuwelaar is offline
Kan ingebed weefsel zijn. Dode lichaamscellen die zich ophopen, daaronder zit dan een zenum en dat veroorzaakt de pijn.

Ik zou even naar de dokter gaan.
Een soa kan het niet zijn, want die krijg je alleen als je sex hebt gehad.
Oud 11-05-2002, 19:51
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Citaat:
jnieuwelaar schreef:
Een soa kan het niet zijn, want die krijg je alleen als je sex hebt gehad.
Zoals ze 't zegt is 't niet een soa, maar je kan wel een soa krijgen zelfs zonder seks. Bijvoorbeeld van een vieze wc-bril of met bijvoorbeeld een koortslip: als je met 1 vinger je koortslip aanraakt en daarna je geslachtsdeel kan dat ook een soa worden omdat 't toch hetzelfde bacterie is die ook een soa kan veroorzaken.

Maar dat was ff xtra info aan jnieuwelaar.
Oud 11-05-2002, 20:05
FlyingPinguin
FlyingPinguin is offline
Citaat:
Darkest Angel schreef:
Ik heb er niet echt last van, maar als ik er aan kom wel, ik vind het zelf ook heel raar
Het is waarschijnlijk niet iets ernstigs, maar t kan geen kwaad om even naar een dokter te gaan. die kan zeggen wat het is, misschien kannie het weghalen.
Oud 11-05-2002, 22:07
sheba
sheba is offline
Citaat:
Darkened Sky schreef:

met bijvoorbeeld een koortslip: als je met 1 vinger je koortslip aanraakt en daarna je geslachtsdeel kan dat ook een soa worden omdat 't toch hetzelfde bacterie is die ook een soa kan veroorzaken.

Tis misschien een domme vraag, maar k ben er niet echt zeker van
Kan je van iemand die een koortslip heeft (en die beft je) ook een soa krijgen?
Oud 12-05-2002, 08:20
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
jep, kijk maar wat ik ff van soa.nl heb afgehaald:

Herpes genitalis

Per jaar lopen ongeveer 12.000 mensen herpes genitalis op.
Herpes genitalis wordt veroorzaakt door een virus. Kenmerkend voor herpes genitalis zijn de blaasjes of kleine wondjes rond de geslachtsdelen. Herpes wordt overgedragen door in aanraking te komen met de uitslag op de huid, of met het slijmvlies van de mond, penis, anus of vagina van iemand die herpes heeft. Herpes is zeer besmettelijk. Vooral op het moment dat iemand wondjes of blaasjes heeft.

Ongeveer een week nadat je bent geïnfecteerd met iemand het herpesvirus, kun je de eerste klachten krijgen. Het kan ook langer duren. De eerste infectie verloopt meestal het hevigst. Als de wondjes zijn genezen, zijn de klachten voorbij. Dat betekent niet dat het virus uit je lichaam verdwijnt. De verschijnselen kunnen steeds terugkomen. Ook zonder seksueel contact. Het virus komt meestal terug op een moment dat de weerstand verzwakt is. Er bestaan wel middelen om de klachten te verminderen en het aantal aanvallen te beperken.
De 'koortslip' (herpes labialis) wordt veroorzaakt door een ander type herpesvirus. Via orale seks kan het 'koortslipvirus' worden overgedragen op de geslachtsdelen en daar herpes genitalis veroorzaken. Andersom kan je op deze manier ook herpes genitalis overdragen op de mond.

keb ff sommige woorden wat dikker gedaan.
Er is ook een factsheet te dowloaden voor meer info, klik hier
Oud 12-05-2002, 19:13
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
Darkened Sky schreef:

Zoals ze 't zegt is 't niet een soa, maar je kan wel een soa krijgen zelfs zonder seks. Bijvoorbeeld van een vieze wc-bril of met bijvoorbeeld een koortslip: als je met 1 vinger je koortslip aanraakt en daarna je geslachtsdeel kan dat ook een soa worden omdat 't toch hetzelfde bacterie is die ook een soa kan veroorzaken.

Even een fabeltje de wereld uit helpen: je krijgt geen geslachtsziekte door contact met een vieze wc-bril.
Oud 12-05-2002, 19:28
FlyingPinguin
FlyingPinguin is offline
Citaat:
mathfreak schreef:

Even een fabeltje de wereld uit helpen: je krijgt geen geslachtsziekte door contact met een vieze wc-bril.
schaamluis toch?
die zien er geloof ik wel anders uit, die heeft darkest angel iig niet, maar die kan je wel krijgen via beddenlakens.... zei mijn leraar verzorging een paar jaar geleden..
Oud 12-05-2002, 19:48
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Citaat:
FlyingPinguin schreef:

schaamluis toch?
die zien er geloof ik wel anders uit, die heeft darkest angel iig niet, maar die kan je wel krijgen via beddenlakens.... zei mijn leraar verzorging een paar jaar geleden..
Goed onthouden , alleen heet t 'de schurftmijt':

Schurft wordt meestal door intiem lichamelijk contact overgebracht. Je kunt het ook krijgen door in een bed te slapen van iemand die schurft heeft of diens kleren te dragen.
Schurft is te behandelen met een crème of gel. Ook beddengoed, handdoeken en kleren moeten worden gewassen. De dode schurftmijten kunnen enige tijd na behandeling nog jeuk veroorzaken. De jeuk kan enige weken aanhouden.

Het is belangrijk dat je partner(s) en eventueel anderen met wie je het bed of de kleren deelt, zich ook laten behandelen. Zelfs als zij geen klachten hebben, kunnen zij toch geïnfecteerd zijn.
Schurft (scabiës) wordt veroorzaakt door de schurftmijt, een klein beestje dat onder een microscoop goed te zien is. De vrouwtjes graven gangetjes in de huid en leggen daar hun eitjes. Deze komen na drie tot vier dagen uit. Schurft veroorzaakt jeuk, maar is verder niet ernstig.

Citaat:
mathfreak schreef:

Fout, zelfs als je soms de bril schoonmaakt blijven er nog soms druppels urine op zitten. En als er iemand 1 soa heeft die daar op heeft geplast zit t toch goed fout.
Bijvoorbeeld: Je gaat naar de wc (meestal op school dan), je moet zittend gaan dus je pakt ff 1 flink stuk papier om 't schoon te maken. Maar er zit nog 1 beetje op de randen v.d. bril en je gaat erop zitten. Door bv een wondje kan die bacterie al in 1 je bloedbaan komen, niet zow moeilijk duz.

Laatst gewijzigd op 12-05-2002 om 20:02.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2002, 19:52
Darkened Sky
Darkened Sky is offline
Maar zullen we nu maar weer verder gaan over Darkest Angel probleem?

Regels voor berichten