![]() |
||
![]() |
Citaat:
|
![]() |
Kan ingebed weefsel zijn. Dode lichaamscellen die zich ophopen, daaronder zit dan een zenum en dat veroorzaakt de pijn.
Ik zou even naar de dokter gaan. Een soa kan het niet zijn, want die krijg je alleen als je sex hebt gehad.
||
Citaat:
Maar dat was ff xtra info aan jnieuwelaar.
||
Citaat:
||
![]() |
Citaat:
Kan je van iemand die een koortslip heeft (en die beft je) ook een soa krijgen?
|
jep, kijk maar wat ik ff van soa.nl heb afgehaald:
Herpes genitalis Per jaar lopen ongeveer 12.000 mensen herpes genitalis op. Herpes genitalis wordt veroorzaakt door een virus. Kenmerkend voor herpes genitalis zijn de blaasjes of kleine wondjes rond de geslachtsdelen. Herpes wordt overgedragen door in aanraking te komen met de uitslag op de huid, of met het slijmvlies van de mond, penis, anus of vagina van iemand die herpes heeft. Herpes is zeer besmettelijk. Vooral op het moment dat iemand wondjes of blaasjes heeft. Ongeveer een week nadat je bent geïnfecteerd met iemand het herpesvirus, kun je de eerste klachten krijgen. Het kan ook langer duren. De eerste infectie verloopt meestal het hevigst. Als de wondjes zijn genezen, zijn de klachten voorbij. Dat betekent niet dat het virus uit je lichaam verdwijnt. De verschijnselen kunnen steeds terugkomen. Ook zonder seksueel contact. Het virus komt meestal terug op een moment dat de weerstand verzwakt is. Er bestaan wel middelen om de klachten te verminderen en het aantal aanvallen te beperken. De 'koortslip' (herpes labialis) wordt veroorzaakt door een ander type herpesvirus. Via orale seks kan het 'koortslipvirus' worden overgedragen op de geslachtsdelen en daar herpes genitalis veroorzaken. Andersom kan je op deze manier ook herpes genitalis overdragen op de mond. keb ff sommige woorden wat dikker gedaan. Er is ook een factsheet te dowloaden voor meer info, klik hier
||
Citaat:
||
Citaat:
die zien er geloof ik wel anders uit, die heeft darkest angel iig niet, maar die kan je wel krijgen via beddenlakens.... zei mijn leraar verzorging een paar jaar geleden..
|||
Citaat:
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Schurft wordt meestal door intiem lichamelijk contact overgebracht. Je kunt het ook krijgen door in een bed te slapen van iemand die schurft heeft of diens kleren te dragen. Schurft is te behandelen met een crème of gel. Ook beddengoed, handdoeken en kleren moeten worden gewassen. De dode schurftmijten kunnen enige tijd na behandeling nog jeuk veroorzaken. De jeuk kan enige weken aanhouden. Het is belangrijk dat je partner(s) en eventueel anderen met wie je het bed of de kleren deelt, zich ook laten behandelen. Zelfs als zij geen klachten hebben, kunnen zij toch geïnfecteerd zijn. Schurft (scabiës) wordt veroorzaakt door de schurftmijt, een klein beestje dat onder een microscoop goed te zien is. De vrouwtjes graven gangetjes in de huid en leggen daar hun eitjes. Deze komen na drie tot vier dagen uit. Schurft veroorzaakt jeuk, maar is verder niet ernstig. Citaat:
Bijvoorbeeld: Je gaat naar de wc (meestal op school dan), je moet zittend gaan dus je pakt ff 1 flink stuk papier om 't schoon te maken. Maar er zit nog 1 beetje op de randen v.d. bril en je gaat erop zitten. Door bv een wondje kan die bacterie al in 1 je bloedbaan komen, niet zow moeilijk duz. Laatst gewijzigd op 12-05-2002 om 20:02. |
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Lichaam & Gezondheid |
gel zorgt voor bultjes op m'n voorhoofd? Jamiroquai | 9 | 12-03-2010 12:10 | |
Liefde & Relatie |
Stoppels, bultjes Layli | 17 | 28-11-2008 18:55 | |
Lichaam & Gezondheid |
(Muggen)bultjes na het slapen Stefanie | 13 | 15-11-2004 00:39 | |