Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Eten & Drinken
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 27-04-2004, 19:24
brightlight
brightlight is offline
Wat neem jij allemaal te eten en te drinken mee als je gaat picknicken? Nog leuke ideeen?
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 27-04-2004, 19:40
phensicske
phensicske is offline
Je kan boterhammen op zijn Engels maken, da's dan zo'n sandwiches (boterham schuin gesneden, dus in driehoeken) met veel beleg tussen.

Of fruitcocktails...

Niet veel inspiratie, momenteel.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 19:50
Verwijderd
Het liefst alles los. Dus ter plekke boterhammen beleggen met kaas, komkommer, tomaat, ei enz.
Lekker glaasje diksap erbij of gewoon water, en vooral heel veel fuit.
Eigenlijk niks bijzonders dus...
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 20:19
Keyser Saus
Keyser Saus is offline
Wij gingen laatst picknicken met de klas, en toen vond ik zo'n gegrild kippetje om op te peuzelen wel erg lekker
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 21:07
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Ik ga nooit picknicken

Maar als ik zou gaan, zou ik gewoon lekkere versie broodjes meenemen met salades en kaas en ham en een lekker gebakje erbij of zo. Glaasje jus erbij en klaar.
Oud 27-04-2004, 21:49
Auntie M
Auntie M is offline
Alles wat je koud kunt eten kun je volgens mij in je picknickmand stoppen. Maar wil je toch iets warms dan kun je bijvoorbeeld soep in een thermosfles warm houden.

Wat ik mee zou nemen: broodjes gezond (nog niet belegd anders worden ze te klef), quiche, een zelfgemaakte pasta of aardappelsalade, fruitsalade van vers fruit of een vruchtensapje zoiets dergelijks.
Oud 27-04-2004, 21:58
Iduna
Iduna is offline
Picknicken is zo fijn, als het mooi weer is, met vriend(en) in het park of zo. Wat je zoal mee moet nemen, hmm, ligt er aan waar je op dat moment zin in hebt. Als je in een zoete bui bent, kun je allemaal zoete dingen (goh) meenemen zoals broodjes met zoet beleg (jam of zo), dus losse broodjes en dan cupjes jam. Verder fruit(salade), gebakachtige dingen, koekjes en wat je wilt drinken. Je kunt ook stokbrood meenemen of soep in een thermoskan. Kortom gewoon datgene meenemen waar je zin in hebt, als je alles maar op de plek zelf echt klaar maakt (behalve de warme dingen natuurlijk), dan is het het lekkerst. En het is ook nog leuk om te doen, vind ik.
Met citaat reageren
Oud 27-04-2004, 22:38
YPrue
YPrue is offline
Citaat:
Mr.Oizo schreef op 27-04-2004 @ 22:07 :
Ik ga nooit picknicken

Maar als ik zou gaan, zou ik gewoon lekkere verse broodjes meenemen met salades en kaas en ham en een lekker gebakje erbij of zo. Glaasje jus erbij en klaar.
Oud 28-04-2004, 11:42
cyntha
cyntha is offline
Citaat:
Auntie M schreef op 27-04-2004 @ 22:49 :
Alles wat je koud kunt eten kun je volgens mij in je picknickmand stoppen. Maar wil je toch iets warms dan kun je bijvoorbeeld soep in een thermosfles warm houden.

Wat ik mee zou nemen: broodjes gezond (nog niet belegd anders worden ze te klef), quiche, een zelfgemaakte pasta of aardappelsalade, fruitsalade van vers fruit of een vruchtensapje zoiets dergelijks.
Ik ga nooit picknicken. Maar als ik zou gaan, klinkt dit wel heel lekker.
Met citaat reageren
Oud 28-04-2004, 16:15
Verwijderd
Koude pannenkoeken met (meegebakken) rozijntjes en bruine suiker... en dan in reepjes gesnede, opgerold en prikkertjes erin, zelfgebakken kleine broodjes in leuke vormen, stukjes taart, vlaai of quiche, lekker belegde boterhammen, eventueel ook opgerold (korstjes eraf, beleg erop, boterham in reepjes, oprollen, prikkertje), of dominostapeltjes (roggebrood, witbrood, roggebrood, witbrood, roggebrood opstapelen, in vierkantjes snijden, prikkertje)... eten dat er leuk uit ziet

en wel herbruikbare prikkertjes gebruiken he
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 09:55
Smartie
Smartie is offline
Eigenlijk doe ik het nooit maar brood en verse jus d'orange en fuit en broodbeleg lijken me wel handig. Ohja, en een kleedje
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 10:00
Verwijderd
Mensen vergeten spontaan het krat bier.
Met citaat reageren
Oud 05-05-2004, 13:22
saartjeh
saartjeh is offline
ik ga nooit picknicken eigenlijk, me buurvrouw is laatst met haar dochtertje van 4 of 5 jaar ofzow geweest, wel cute
maarrr, 2 the point, want wij hebben thuis wel picknick tas schiet me opeens te binnen
ehm ik zou denk ik thermosfles met thee meenemen (das dan ook alleen maar omdak verslaafd ben aan thee eg nie meer normaal)
maar verder iets van manderijntje (wanneer komen die dingen eigenlijk weer?)
en van die suuuper lekkere broodjes of kadetjes of hoe die dingen ook heten, harde bolletjes whatever, met kaas en beetje sla enz enz.
En ik zou ook maar sap meenemen, coolbest is egt suuuper lekker (we keep it cool, you get the best we hadden dat spul altijd al, al lang voordat dr reclame voor werd gemaakt. net als rivella. Oeh dat is lekker, hele goede tip hier: doe glas bijna half vol met coolbest, dan voor de rest rivella en dan paar ijsklontjes dr in, hebben ze altijd in sauna vet lekkah )
maarrr verder, nou ligt ook beetje aan de tijd, ik ben in staat om hele fles wijn mee te nemen en op te zuipen dan natuurlijk, maar da kun je ook nie iedereen aanraden
nou wat hebben we tot nu toe, drinken, fruit, broodjes, mmm, weet niet egt veel meer, vrij standaard ook wel dacht ik zo.
in iedergeval: have fun met die picknick van je
Oud 05-05-2004, 15:54
Liss
Liss is offline
Vroeger ging ik altijd picknicken, was leuk
Nu doe ik dat eigenlijk nooit meer.
Oud 09-05-2004, 16:27
Verwijderd
Citaat:
saartjeh schreef op 05-05-2004 @ 14:22 :
ik ga nooit picknicken eigenlijk, me buurvrouw is laatst met haar dochtertje van 4 of 5 jaar ofzow geweest, wel cute
maarrr, 2 the point, want wij hebben thuis wel picknick tas schiet me opeens te binnen
ehm ik zou denk ik thermosfles met thee meenemen (das dan ook alleen maar omdak verslaafd ben aan thee eg nie meer normaal)
maar verder iets van manderijntje (wanneer komen die dingen eigenlijk weer?)
en van die suuuper lekkere broodjes of kadetjes of hoe die dingen ook heten, harde bolletjes whatever, met kaas en beetje sla enz enz.
En ik zou ook maar sap meenemen, coolbest is egt suuuper lekker (we keep it cool, you get the best we hadden dat spul altijd al, al lang voordat dr reclame voor werd gemaakt. net als rivella. Oeh dat is lekker, hele goede tip hier: doe glas bijna half vol met coolbest, dan voor de rest rivella en dan paar ijsklontjes dr in, hebben ze altijd in sauna vet lekkah )
maarrr verder, nou ligt ook beetje aan de tijd, ik ben in staat om hele fles wijn mee te nemen en op te zuipen dan natuurlijk, maar da kun je ook nie iedereen aanraden
nou wat hebben we tot nu toe, drinken, fruit, broodjes, mmm, weet niet egt veel meer, vrij standaard ook wel dacht ik zo.
in iedergeval: have fun met die picknick van je
Jij denkt echt chaotisch.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 18:13
dark princess
dark princess is offline
Jullie vergeten brownies
Ik ga eigenlijk nooit picknicken, maar wel een goed idee. Natuurlijk hoort daar ook thee en een sapje bij en natuurlijk broodje gezond...ik zou het dan wel daar smeren enzo, is wel zo lekker en gezellig.
Reageren

Regels voor berichten