Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Oude troep / Eropuit!

Topictools Zoek in deze topic
Oud 05-05-2004, 16:17
esprit-chick
esprit-chick is offline
ben niet eenzaam of zo, mochten jullie dat nu denken,
maar t lijkt me leuk n keertje alleen op vakantie te gaan, gewoon helemaal tot mezelf komen en zo en doen wat k wil...

heeft iemand hier ervaring mee???????

n brandende mening mag ook, ben in n makkelijk bui
Advertentie
Oud 05-05-2004, 17:20
mill's mess
mill's mess is offline
Doen, doen, doen!!
Ben nu net terug van 8 maanden alleen reizen door Oz, Nz, en Thailand. Van tevoren veel zorgen gemaakt over het alleen zijn. Iedereen vertelde me wel zo leuk dat je nooit alleen zou zijn, maar wat als ik nu een uitzondering ben dacht ik bij mezelf. Uitzonderingen ben ik uiteindelijk niet tegengekomen. Over het algemeen staat iedereen open voor contacten en heb je dus mensen om je heen wanneer jij dat wil. Soms ben je misschien een paar daagjes alleen, maar die dagen kun je dan gelijk besteden aan wat tijd voor jezelf, een boekje lezen, schrijven, beetje rondkijken in de omgeving, enz.
Alleen reizen zorgt ervoor dat je sneller in contact komt (naar mijn mening), je zit niet vastgehecht aan iemand en daardoor stapt een ander makkelijker op je af. Zelf zul je ook sneller naar iemand toegaan, aangezien je niet weken alleen wil zijn (neem ik nu maar aan).
Ook geeft het alleen reizen je meer vrijheid, je kunt doen wat jij wil zonder met anderen rekening te hoeven houden.

Wel denk ik dat voor een langere tijd het erg fijn kan zijn om iemand vertrouwds naast je te hebben en is het veiliger. Ook heb je met zijn tweeen dingen sneller geregeld (deze keer boek jij een hostel, volgende keer doe ik het weer) en heb je altijd houvast aan de andere voor een keer dat jij je niet zo lekker voelt.

Ik geef de voorkeur aan alleen reizen, het geeft me een kick. Meer engels, meer uitdaging
Oud 05-05-2004, 17:58
Mr.Oizo
Mr.Oizo is offline
Van de ene kant lijkt het me wel leuk, kun je doen wat je wil ja en tis eens een keer wat anders. Maar ik zou dat niet te lang doen en tis veel leuker om met vrienden te gaan.
Oud 05-05-2004, 21:07
Verwijderd
Alleen reizen lijkt me heerlijk. Vooral om wat mill's mess zegt: je legt veel makkelijker contact omdat je niet aan iemand 'vast' zit.
Het enige nadeel is dat je niet 'samen' kunt terugkijken. Als je iets vertelt is er niemand die daarbij was, die daarover kan meepraten. Je kan niet samen herinneringen ophalen.
Oud 06-05-2004, 16:18
esprit-chick
esprit-chick is offline
Citaat:
krullevaar schreef op 05-05-2004 @ 22:07 :
Alleen reizen lijkt me heerlijk. Vooral om wat mill's mess zegt: je legt veel makkelijker contact omdat je niet aan iemand 'vast' zit.
Het enige nadeel is dat je niet 'samen' kunt terugkijken. Als je iets vertelt is er niemand die daarbij was, die daarover kan meepraten. Je kan niet samen herinneringen ophalen.
nee das war maar voor mij is da nie zown nadeel, houw da nie zo van, maak ook maar weinig tot geen foto's bijvoorbeeld.
maar idd das een beetje mn doel lekker vrijblijvend en mss tog wel hele leuke mensen tegenkomen...
Oud 06-05-2004, 18:16
da leentjuh
da leentjuh is offline
Het lijkt mij he-le-maal niks, zo in mn eentje. Ik hou ervan om vrienden en familie om me heen te hebben en ik leg niet zo snel contacten dus nieuwe vrienden zou ik niet gauw hebben. Maar ja als jou 't wel leuk lijkt moet je het zeker doen.
Oud 06-05-2004, 18:40
Breg
Breg is offline
Ik hoop volgend jaar alleen te gaan reizen in Australie. Een vriendin van mij zit er waarschijnlijk rond dezelfde tijd, maar toch reis ik liever alleen, omdat ik graag zelf wil bepalen waar en wanneer ik ergens heen kan.
Oud 10-05-2004, 12:11
Miracle
Miracle is offline
Ik weet niet of ik het leuk zou vinden. Ligt er aan wat voor vakantie het is. (Stand, city, berg etc)

Het zou me opzich wel leuk lijken, het idee. Maar ik denk dat je wel snel eenzaam wordt en je gaat vervelen.
Oud 10-05-2004, 15:16
Endomychus
Endomychus is offline
Het lijkt mij niks. Ik ben niet iemand die snel contacten legt en dan zit je daar s'avonds alleen op je hotelkamertje...Als je iemand bent die snel vriendschappen sluit lijkt het me wel leuk
Oud 10-05-2004, 15:26
Verwijderd
lijkt me wel handig, maar het is niet erg gezellig.
Oud 10-05-2004, 18:51
mill's mess
mill's mess is offline
Citaat:
Endomychus schreef op 10-05-2004 @ 16:16 :
Het lijkt mij niks. Ik ben niet iemand die snel contacten legt en dan zit je daar s'avonds alleen op je hotelkamertje...Als je iemand bent die snel vriendschappen sluit lijkt het me wel leuk
Geloof me nu maar: Als je alleen reist trek je mensen aan, ook jij aangezien dat bij iedereen gebeurd en ik geloof niet dat nu net jij die ene uitzondering bent waarvan ik er geen een van ben tegengekomen. Zijn zoveel mensen die moeite hebben met contacten leggen (incl. mijzelf ), toch lopen ze aan het einde van de dag opeens met een ander.
Oud 12-05-2004, 15:22
esprit-chick
esprit-chick is offline
ik ben ook niet echt zo iemand, denk wel dat je gelijk hebt, andere zijn denk ik best snel geiinteresseerd in je als jij ergens alleen bent en je ziet eruit alsof je je best vermaakt, spreekt bets veel mensen aan denkk
ik denk ook dat mensen die dit hebben, er ook niet zo van houden om 2 weken met een of een groepje vaste reispartners te zitten, persoonloijk gaat mij dat ontzettend aanvliegen, ganu voor het 3e jaar niet met me ouders mee op vakantie omdat ik om deze reden anders heel de tijd ruzies en irritaties krijg ( we kampeerden dan ook altijd, dan hgeb je dat zowiezo natuurlijk meer)
in een groepsreis, kan het denk ik ook, dan kun je na een tijdje gewoon weer wat meer met iemand andes optrekken
Oud 13-05-2004, 15:55
Severus
Severus is offline
Ik ga deze zomer lekker alleen naar Zuid-Engeland, om tot mezelf te komen en dergelijke. Ik zie niet in waarom dat niet zou kunnen.
Oud 13-05-2004, 22:10
Erik_2
Erik_2 is offline
De voordelen van samenreizen met een goede vriend/vriendin kan zijn:
- Je bent nooit alleen!
- Eten is goedkoper / gezelliger (meestal dan)
- Je bent niet verplicht om contacten met andere te leggen.
- Je hebt voor en na de reis iemand die het zelfde mee maakt als jij en waar je vele maanden later nog aan terug kunt denken, waarbij je dezelfde gedacht hebt.
- Je kunt kosten/spulletjes delen (wel zo handig als je over je 20kg bagage zit )
- Je hebt iemand om op terug te vallen
- Je kunt handiger grote aankopen doen (auto)

Nadelen van samenreizen met een goede vriend/vriendin kan zijn:

- Je legt minder snel contacten met andere
- Je kunt niet altijd doen waar je zin in hebt
- Na een vette ruzie zit je nog steeds met elkaar opgescheept
- Je leert de minder ook de minder prettige kanten kennen van je mate.
- Je bent echt ALTIJD bij elkaar

De lijst van voor en nadelen van het samen reizen is hier maar een indicatie. Voor somige is wat ik als voordeel heb geschreven een nadeel voor jou, maar er staan wat dingen bij waar je aan zou kunnen denken.

Voordelen van alleen reizen:
- Je legt sneller contacten juist omdat je alleen bent. (drempel om je aan te spreken is lager)
- Je kunt doen waar je zelf zin in hebt
- Je bent totaal onafhankelijk.
- Je Engels word er stukken beter van (omdat je geen Nederlands meer spreekt)

Nadelen van alleen reizen:
- Je kunt je na een bepaalde tijd eenzaam gaan voelen
- Er is niemand om je op te vangen
- Je moet alles zelf oplossen
- Kosten liggen iets hoger.
- Je zult je steeds in moeten zetten om mensen te leren kennen
- Je zult wel eens alleen tours/cursussen moeten doen
- Er is niet altijd iemand om je verhaal mee te delen na afloop die je begrijpt

Als je de rest wil lezen kun je hieronder even kijken misschien heb je er wat aan
bron: http://www.aroundtheglobe.nl/allesov...ustralie/6/14/
Advertentie

Regels voor berichten