Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Psychologie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 07-05-2002, 19:21
Black Reina
Black Reina is offline
ik open dit topic voor een vriendin van mij omdat ze anoniem wil blijven, ze zit eigenlijk met het probleem dat ze zoveel aandacht nodig heeft en als ze die niet krijgt wordt ze agressief en depressief. de hele dag door loopt ze te denken hoe ze aandacht kan krijgen, negatief en positief, ze verzint dingen, doet dingen, snijden, blowen om het te verstikken enz. t is als een verslaving.
ze zit hier erg mee, mensen hebben t niet door, maar als ze zo doorgaat maakt ze ook vriendschappen kapot, en dat weet ze, maar t lukt niet om dr af te komen. als ze er een tijdje meestopt merkt ze ook dat mensen niet meer naar der omkijken. ik ben nu de enige die het weet, k probeer dr te helpen maar k herken dit probleem niet dus k weet niet hoe, en kheb er nog nooit iemand over horen praten.
k wil graag reacties van mensen die dit herkennen, hoe je dr mee om kunt gaan enzo, k wil dr graag helpen, maar uiteindelijk moet ze het toch zelf doen denkik, weten jullie hoe, zodat ze van aandacht vragen af kan komen
Met citaat reageren
Advertentie
Oud 07-05-2002, 20:08
]{ing
]{ing is offline
het is de vraag of ze dat wel om die reden doet, hoe weet je zeker dat ze het doet omdat ze aandacht nodig heeft?

als ze zelf beseft dat ze die dingen doet om aandacht te krijgen en er dan toch mee doorgaat lijkt me erg onwaarschijnlijk..

wanneer doet ze die dingen, en in welke situaties? als ze boos is? als ze zich eenzaam voelt?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 20:14
Black Reina
Black Reina is offline
Citaat:
]{ing schreef:
het is de vraag of ze dat wel om die reden doet, hoe weet je zeker dat ze het doet omdat ze aandacht nodig heeft?
omdat ze t zelf heeft verteld
Citaat:
als ze zelf beseft dat ze die dingen doet om aandacht te krijgen en er dan toch mee doorgaat lijkt me erg onwaarschijnlijk..
[/B]
als ze geen aandacht vraagt kijkt niemand naar der om, hoe zou jij het vinden als niemand naar je omkijkt, niemand vraagt hoe het met je gaat, niemand een arm om je heenslaat in tijden wanneer je het moeilijkt hebt..zij rkijgt amper tot geen aandacht van haar ouders daardoor zoekt zij aandacht bij anderen

Citaat:
wanneer doet ze die dingen, en in welke situaties? als ze boos is? als ze zich eenzaam voelt? [/B]
het bedenken om aandacht bijna heel de dag door en het doen ook, eenzaam voelt ze zich altijd anders zou zij geen aandacht vragen denk ik, ook al heeft ze wel vrienden
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 20:17
lady_x
lady_x is offline
Het is zeer moeilijk, ik ken het want ikzelf ben ook zo, ik eis zeer veel aandacht, hoewel ik die zelf soms niet kan of wil geven. Ik heb er al veel vrienden door verloren omdat ik soms nogal vlug kwaad en absurd reageer als ik merk dat ik voor iemand niet meer evenveel beteken als in het begin of gewoon als de dingen zijn veranderd. Ik kan er niet tegen als een goeie vriend(in) of m'n vriendje meer aandacht toont voor iemand anders en ben dus vlug jaloers, zoiets is kut en dan denk ik onmiddellijk dat ik niet meer graag word gezien, pff alsof ik de god ben. Maar goed, zoiets is vervelend en ik besef het hoe langer hoe meer. Ik probeer gewoon nu de dingen wat meer te relativeren, hoewel het me moeilijk lukt. Maar ik vind dat als ik van m'n vriendje niet genoeg aandacht krijg, dat de relatie niet lang kan duren. En van echte vrienden is de aandacht wederzijds dus ja als het niet klikt, dan is het zo. En ik ben nogal emotioneel dus vandaar die eis en behoefte aan aandacht. Als ik kwaad reageer is dat louter emotioneel en ik kan er niet veel aan veranderen, het enige wat ik probeer is de woede in te houden en dingen te relativeren, ik ben nu eenmaal ook niet perfect en moet daarom ook niet 100% aandacht verwachten...
Liefs, lady_x
Oud 07-05-2002, 20:31
Black Reina
Black Reina is offline
Citaat:
lady_x schreef:
Het is zeer moeilijk, ik ken het want ikzelf ben ook zo, ik eis zeer veel aandacht, hoewel ik die zelf soms niet kan of wil geven. Ik heb er al veel vrienden door verloren omdat ik soms nogal vlug kwaad en absurd reageer als ik merk dat ik voor iemand niet meer evenveel beteken als in het begin of gewoon als de dingen zijn veranderd. Ik kan er niet tegen als een goeie vriend(in) of m'n vriendje meer aandacht toont voor iemand anders en ben dus vlug jaloers, zoiets is kut en dan denk ik onmiddellijk dat ik niet meer graag word gezien, pff alsof ik de god ben. Maar goed, zoiets is vervelend en ik besef het hoe langer hoe meer. Ik probeer gewoon nu de dingen wat meer te relativeren, hoewel het me moeilijk lukt. Maar ik vind dat als ik van m'n vriendje niet genoeg aandacht krijg, dat de relatie niet lang kan duren. En van echte vrienden is de aandacht wederzijds dus ja als het niet klikt, dan is het zo. En ik ben nogal emotioneel dus vandaar die eis en behoefte aan aandacht. Als ik kwaad reageer is dat louter emotioneel en ik kan er niet veel aan veranderen, het enige wat ik probeer is de woede in te houden en dingen te relativeren, ik ben nu eenmaal ook niet perfect en moet daarom ook niet 100% aandacht verwachten...
Liefs, lady_x
watvoor dingen doe jij voor aandacht dan?
als zij die aandacht niet krijgt dan gaat er een enorme vlaag van woede en verdriet door haar heen maar vooral jaloezie..ze houd ook haar woede in maar daardoor voelt ze zich steeds depresiever waardoor ze steeds meer dingen verzint om aandacht. de echte reden is eigenlijk verkrachting en geen aandacht van haar vader
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 20:36
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Black Reina schreef:

omdat ze t zelf heeft verteld
ok..

Citaat:

als ze geen aandacht vraagt kijkt niemand naar der om, hoe zou jij het vinden als niemand naar je omkijkt, niemand vraagt hoe het met je gaat, niemand een arm om je heenslaat in tijden wanneer je het moeilijkt hebt..zij rkijgt amper tot geen aandacht van haar ouders daardoor zoekt zij aandacht bij anderen
natuurlijk voel ik me af en toe zo (vroeger vaker maar daar ga ik nu even niet op in..dat is totaal offtopic), natuurlijk weet ik hoe dat is, maar ze heeft verder toch wel vrienden? of is dat niet het probleem? als ze toch genoeg aandacht krijgt zou ze moeten stoppen met zelfverwonding... zo niet is er meer mis lijkt mij

Citaat:
het bedenken om aandacht bijna heel de dag door en het doen ook, eenzaam voelt ze zich altijd anders zou zij geen aandacht vragen denk ik, ook al heeft ze wel vrienden
ze heeft misschien problemen met het uitdrukken van haar gevoelens? ze kan zich niet op een andere manier troosten? ze is ook onzeker?
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 20:43
Black Reina
Black Reina is offline
Citaat:
]{ing schreef:
[B]

ok..

natuurlijk voel ik me af en toe zo (vroeger vaker maar daar ga ik nu even niet op in..dat is totaal offtopic), natuurlijk weet ik hoe dat is, maar ze heeft verder toch wel vrienden? of is dat niet het probleem? als ze toch genoeg aandacht krijgt zou ze moeten stoppen met zelfverwonding... zo niet is er meer mis lijkt mij

ze heeft misschien problemen met het uitdrukken van haar gevoelens? ze kan zich niet op een andere manier troosten? ze is ook onzeker?
ze heeft niet egt problemen met het uitdrukken van haar gevoelens het is puur om aandacht, een andere manier van troosten, nee het heeft niet egt iets met troosten te maken, en onzeker, dat is iedereen denk ik wel eens maar onzekerheid heeft hier denk ik niet veel mee te maken ....
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 20:44
Black Reina
Black Reina is offline
ze zegt net tegen me; " dit is best wel cool nou krijg ik ook veel aandacht van mensjus...het lijkt wel of ik mensen gebruik om aandacht dit is geloof ik niet goed *jank jank*"
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 20:45
lady_x
lady_x is offline
Citaat:
Black Reina schreef:

watvoor dingen doe jij voor aandacht dan?
Met aandacht bedoel ik met iemand babbelen, iemand omhelzen, gewoon interesse tonen in die persoon.
Woede opkroppen heeft verdriet tot gevolg dus daarom is het beste je te uiten en te tonen wat je denkt. Het is moeilijk me in deze situatie in te beelden maar ik denk dat aandacht wederzijds gebeurt, dus als zij aandacht geeft moet ze die toch ook terugkrijgen? Ze verwacht misschien té veel zoals ik en dat is niet goed want daardoor maak je jezelf kapot.
Maar een goeie vriendin met wie je kan babbelen lucht toch al veel op, het is toch logisch dat je niet van iedereen evenveel aandacht moet verwachten. Misschien is ze ook wat teveel op zichzelf geďsoleerd en bang om zichzelf te uiten, onzeker misschien en anderen weten misschien niet hoe ermee om te gaan...
Oud 07-05-2002, 20:47
]{ing
]{ing is offline
Citaat:
Black Reina schreef:

ze heeft niet egt problemen met het uitdrukken van haar gevoelens het is puur om aandacht, een andere manier van troosten, nee het heeft niet egt iets met troosten te maken, en onzeker, dat is iedereen denk ik wel eens maar onzekerheid heeft hier denk ik niet veel mee te maken ....
ik kan me goed voorstellen dat iemand die onzeker is meer aandacht wil hebben om zo zekerder te zijn.. maar als jij het zegt..
je moet proberen haar in te laten zien dat ze ook aandacht kan krijgen op een minder pijnlijke manier
Met citaat reageren
Oud 07-05-2002, 20:53
Black Reina
Black Reina is offline
Citaat:
lady_x schreef:

Met aandacht bedoel ik met iemand babbelen, iemand omhelzen, gewoon interesse tonen in die persoon.
Woede opkroppen heeft verdriet tot gevolg dus daarom is het beste je te uiten en te tonen wat je denkt. Het is moeilijk me in deze situatie in te beelden maar ik denk dat aandacht wederzijds gebeurt, dus als zij aandacht geeft moet ze die toch ook terugkrijgen? Ze verwacht misschien té veel zoals ik en dat is niet goed want daardoor maak je jezelf kapot.
Maar een goeie vriendin met wie je kan babbelen lucht toch al veel op, het is toch logisch dat je niet van iedereen evenveel aandacht moet verwachten. Misschien is ze ook wat teveel op zichzelf geďsoleerd en bang om zichzelf te uiten, onzeker misschien en anderen weten misschien niet hoe ermee om te gaan...
als zij aandacht wil gaat het egt te ver, ze doet de raarste dingen. het gaat niet alleen om positieve aandacht, ook om negatieve aandacht.
als ze ruzie heeft met een vriend, krijgt ze ook aandacht die aandacht is voor haar ook belangrijk, als zij zegt van ik heb een 10 voor frans krijgt ze ook aandacht, als ze bij der vriend is krijgt ze ook aandacht maar tog weer andere soort aandacht. ze heeft heel veel soorten aandacht nodig
Met citaat reageren
Oud 14-05-2002, 18:26
MissVistikje
MissVistikje is offline
Citaat:
]{ing schreef:

wanneer doet ze die dingen, en in welke situaties? als ze boos is? als ze zich eenzaam voelt?
Ik herken dit zeker wel en ik heb het ook, ik zit er verschrikkelijk mee, maar het gebeurd , ik wil het niet , maar ik word idd ook ageressief en depri , das echt klote en ik vind deze reactie een beetje stom, want het is iets , mij 'overkomt' het , ik wou dat het anders was, maar het maakt mij knettergek ! echt
Oud 14-05-2002, 19:40
kleine wicca
kleine wicca is offline
Kep et zelf niet, geloof ik, maar een vriendin van mij loopt constamt om aan8 te vragen en dan vooral bij jongens, als ze heel even nix doen, verzint ze wel iets om in the spotlights te komen zeg maar, ik wor daar af en toe gek van, en als ik er wat vanz eg is het natuurlijk van jahmaar ik kan er egt nix aan doen dat zij mij steeds aan8 geven.
Ik denk dat hety tog wel wat te maken heeft met onzekerheid, dat je alleen jezelf goed voelt met veel aand8, wil dus zeggen dat je je minder goed voelt zonder die aand8 en DAT heeft een reden..... bijvoorbeeld omdat je anders gaat denken dat die mensen jou niet mogen en dat je niet belangrijk genoeg bent, dat soort dingen, en dat heeft egt wel met onzekerheid te maken.
Misschien ook bang oor afwijzing....hmm nu wijk ik af.....
Reageren

Regels voor berichten