Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Seksualiteit
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 09-05-2004, 18:01
sting of tears
sting of tears is offline
Stel. Je zit in groep 3/4. Een jongen uit je klas raakt je borsten aan (die je dan dus nog niet hebt). Je vindt het niet leuk. Is dit aanranding of niet?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 18:13
Lorelei
Lorelei is offline
Geen idee. Maar het topic lijkt niet helemaal goed geplaatst. En waarom wil je het weten?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 18:14
Lorelei
Lorelei is offline
Volgens mij heet het gewoon 'plagen' dan, trouwens.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 18:21
Verwijderd
Hangt natuurlijk wel van de "manier waarop" af
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 18:22
Fade of Light
Fade of Light is offline
Ik denk dat je veel slimemr af bent, als je het niet zo benaderd. Als Jantje naar Pietje zijn plasser aanraakt als ie staat te piesen, is dat dan een homoseksuele daad?
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 18:26
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
nee, een jongetje in groep 3 die de borsten die er nog niet zijn van een meisje aanraakt is geen aanranding
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 18:30
Nijn*
Nijn* is offline
Citaat:
grl schreef op 09-05-2004 @ 19:14 :
Volgens mij heet het gewoon 'plagen' dan, trouwens.
idd
Oud 09-05-2004, 18:59
Miss Helena
Miss Helena is offline
Nee, lijkt me niet. Zoals al eerder is gezegd, het is eerder plagen. Kinderen op die leeftijd beseffen echt niet wat ze doen als ze borsten oid aanraken.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 19:22
Gothic
Gothic is offline
als je iemand duwt kan je ook iemand toevallig daar aanraken...

Het is anders als daar bewust gestreeld wordt oid...
Oud 09-05-2004, 20:12
Billy_bob
Billy_bob is offline
Citaat:
Dukko schreef op 09-05-2004 @ 19:21 :
Hangt natuurlijk wel van de "manier waarop" af
Net als je dat op die leeftijd beseft
Oud 09-05-2004, 20:25
Verwijderd
Denk je dat een jongetje uit groep vier überhaupt opzettelijk en bewust iemand gaat aanranden?

Wilsonbekwaamheid, ffs.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 20:32
Fade of Light
Fade of Light is offline
Ik heb trouwens even de definitie van aanranden opgezocht, omdat ik eigenlijk op nare man wilde antwoorden "het gaat er niet om of het strafbaar is"

aan·ran·den (ov.ww.)
1 met slechte bedoelingen te lijf gaan

Zou zo'n kind het met een slechte bedoeling doen? Nee. Conclusie: geen aanranding.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 21:11
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Fade of Light schreef op 09-05-2004 @ 21:32 :
Ik heb trouwens even de definitie van aanranden opgezocht, omdat ik eigenlijk op nare man wilde antwoorden "het gaat er niet om of het strafbaar is"

aan·ran·den (ov.ww.)
1 met slechte bedoelingen te lijf gaan

Zou zo'n kind het met een slechte bedoeling doen? Nee. Conclusie: geen aanranding.
Als je iemand wilt plagen, dan doe je dat toch meestal ook met slechte bedoelingen?

Nee, maar je hebt gelijk.
Met citaat reageren
Oud 09-05-2004, 21:34
Pinksterhaas
Pinksterhaas is offline
Ja hoor, direct aangeven.
Oud 09-05-2004, 23:15
Fantôme
Fantôme is offline
@ pinksterhaas: die rolleyes vind ik niet echt ergens voor nodig. als zij er nou mee zit, dan kan dat zo zijn...

overigens denk ik niet dat dat aanranding is. kinderen in die leeftijd zijn heus bezig met het lichaam te ontdekken ed, maar als dat jongetje je op die plaats aanraakte zou dat niet met een echte seksuele bedoeling zijn geweest. Ik weet niet eens of je het uberhaubt in die richting moet zoeken, of dat het gewoon speelsigheid was, en hij niet eens wist wat hij deed, dus het niet eens besefte. Was het tijdens het spelen gebeurd? en duurde het lang? of eventjes? dat soort dingen kan je je er ook nog bij afvragen. Zit je er trouwens erg mee?
liefs, wen
Oud 10-05-2004, 00:09
Verwijderd
Ik verbaas me eigenlijk een beetje over de mensen die nog heel serieus zichzelf die vraag stellen. Het gaat om een jochie uit groep vier, die zijn hooguit acht jaar, for fuck's sake.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 07:33
cyntha
cyntha is offline
Nee, een jongentje uit groep 3/4 gaat niet bewust iemand aanranden. Dat is meer plagen.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 08:54
Mu
Mu is offline
Ligt eraan of dat meisje het onprettig vindt. Wat het recht betreft is het geen aanranding, want zo'n jongetje weet niet wat ie doet. Het lijkt me wél een juist moment hem er eens op te wijzen dat dit niet "gepast" is.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 08:57
Gothic
Gothic is offline
ga jezelf nou geen aanrading aanpraten, dat geeft alleen maar gezeik...
Oud 10-05-2004, 11:17
moenbase
moenbase is offline
Citaat:
Gothic schreef op 10-05-2004 @ 09:57 :
ga jezelf nou geen aanrading aanpraten, dat geeft alleen maar gezeik...
Het is duidelijk dat ze er (erg) mee zit, dit is zeker niet iets om uit de weg te gaan.
Oud 10-05-2004, 11:25
Nona
Nona is offline
Nee, ik vind dat je bij kinderen van zulke jonge leeftijd niet van aanranding kunt spreken. Ze hebben nog geen seksueel bewustzijn en weten niet eens wat ze fout hebben gedaan als je het zegt.

Ik verplaats dit topic even naar seks, stel dat er nog een discussie ontstaat.
Oud 10-05-2004, 11:30
juno
juno is offline
Ik ben toen ik 24 was aangerand door een kleuter. (Lees: tussen mijn benen gevoeld.) Serieus, ik was zo kwaad dat ik meteen een emmer water over hem een heb gekieperd, die had ik namelijk net bij de hand. Niet dat het voor hem als aanranding bedoeld was, hij was gewoon nieuwsgierig en hij zal het op TV misschien gezien hebben en dat na willen doen omdatr het stoer is.

Kleuters spelen doktertje, die hebben wel degelijk sexuele gevoelens maar dat uit zich nog anders..
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 11:31
Verwijderd
neen
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 13:11
ThePinkFlamingo
ThePinkFlamingo is offline
Lijkt me niet.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 13:39
AngelLena
AngelLena is offline
Het jochie zou idd iets gezien kunnen hebben ergens en denken: dat probeer ik ook, misschien is het wel leuk ofzow. Maar hij is zich hoogstwaarschijnlijk niet bewust van wat hij nou eigenlijk gezien heeft of doet. Ik zou het daarom geen aanranding kunnen noemen maar wel een goed moment voor ouders/opvoeders/docenten goed duidelijk te maken dat dit gedrag niet gepast is.
Oud 10-05-2004, 13:55
Verwijderd
Borst aanraken, kusjes vragen.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 13:55
p-chez
p-chez is offline
Lijkt me niet, nee.
Oud 10-05-2004, 14:56
Gothic
Gothic is offline
Kleurters zitten bij moeder op schoot en zitten toevallig met hun handen tegen de borsten aan. Die zijn vertrouwd daar, omdat ze daar 2 jaar lang gelegen en gedronken hebben.

Of nichtje heeft woord tieten geleerd. Zit bij je op schoot en prikt er een paar keer in en zegt: jij hebt ook tieten, net als mamma...

Is toch ook geen aanrading? Ondanks dat er op dat moment al wel echte borsten zitten...

Wees blij dat je niet aangerand bent, ipv gevoelens te creeeren dat je het misschien wel bent... Nu kan je nog ongestoord genieten van seks, als je straks echt in je hoofd bent dat je wel aangerand bent, creeer je een probleem waar je echt niet gelukkiger van wordt.
Oud 10-05-2004, 14:59
Verwijderd
Citaat:
juno schreef op 10-05-2004 @ 12:30 :

Kleuters spelen doktertje, die hebben wel degelijk sexuele gevoelens maar dat uit zich nog anders..
Freud

Ik geloof niet dat de meeste kinderen in groep 3/4 het met een bewuste sexuele bedoeling zullen doen...en sowieso zou ik dit niet als aanranding zien.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 15:02
muziekvlinder
muziekvlinder is offline
hahah
nee hoor, dat is geen aanranding
Oud 10-05-2004, 15:22
duivelaartje
duivelaartje is offline
Citaat:
juno schreef op 10-05-2004 @ 12:30 :
Dat is waar... Toen ik in groep 4 zat ging ik met een paar meisjes bij een vriendinnetje van ons spelen. (whihihi ) Toen wilde 1 van de meisjes doktertje gaan spelen. Een ander meisje moest toen helemaal uit de kleren. En ging ze allemaal dingen controleren. Of d'r tepeltjes nog wel recht zaten enzo. En nog best vage dingen...

Ik deed nooit mee, vond het maar eng en ging toen maar boekjes lezen.

Maar van aanrading kan je niet spreken. Ze weten nog niet eens wat het is en weten dus ook niet of het officeel nou wel of niet mag. Maar sommige zijn er wel degelijk meebezig....
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 15:23
leucomelas
leucomelas is offline
uhm... neej.... niet echt... lijkt me niet echt dat het kleutergeval daar op uit was.... misschien onderzoekend *tja, je bent nog klein* of gewoon per ongeluk *oh jeej, ik val*
fijn ja, kleuters die aan intieme delen zitten...
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 16:08
Screaming Slave
Screaming Slave is offline
wordt de situatie anders als de vermeende aanrander voor de 12e maal achtereen is blijven zitten in groep 4?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 16:26
snoopy
snoopy is offline
ik vind eigenlijk dat t wél aanranding KAN zijn. Als zo'n jochie wil voelen, maar t meisje wil dat niet. En hij drukt z'n zin door, dan is dat toch aanranden?
Oud 10-05-2004, 16:28
Unique Clone
Unique Clone is offline
vette aanranding , doodknuppelen dat kutjoch
Oud 10-05-2004, 17:13
Lorelei
Lorelei is offline
Citaat:
Screaming Slave schreef op 10-05-2004 @ 17:08 :
wordt de situatie anders als de vermeende aanrander voor de 12e maal achtereen is blijven zitten in groep 4?
Ja.
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 18:26
Go
Go is offline
Dat meisje heeft dus nog helemaal geen borsten. Stel dat het nou bij een jongen gebeurt, zit er dan iemand te zeuren dat iemand anders aan zijn 'borst' heeft gezeten?
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 18:37
Levitating Nun
Levitating Nun is offline
Ja, in stricte termen is dit een aanranding
Met citaat reageren
Oud 10-05-2004, 19:50
MikeyMo
MikeyMo is offline
Jesus..dat kind weet nog geeneens wat daar later komt te zitten man..
Oud 11-05-2004, 19:29
little nemo
little nemo is offline
Citaat:
MarKel schreef op 10-05-2004 @ 19:37 :
Ja, in stricte termen is dit een aanranding

nee hoor, daarvoor is het nodig dat hij haar lichaam binnengaat en dat is niet gebeurt...als je erges nix van weet breng het dan niet zo alsof dat wel zo is
Oud 11-05-2004, 19:42
mathfreak
mathfreak is offline
Citaat:
little nemo schreef op 11-05-2004 @ 20:29 :
nee hoor, daarvoor is het nodig dat hij haar lichaam binnengaat en dat is niet gebeurd...
Jij hebt het over een verkrachting, maar dat is iets heel anders.
Oud 11-05-2004, 20:31
Verwijderd
Citaat:
mathfreak schreef op 11-05-2004 @ 20:42 :
Jij hebt het over een verkrachting, maar dat is iets heel anders.
Ik vind dat aanraken toch allemaal wel een beetje verkrachterig, vooral als een kind uit groep 4 dat doet.
Met citaat reageren
Oud 11-05-2004, 20:45
~LiefEngeltje~
~LiefEngeltje~ is offline
zon kind snapt dat toch nog niet!
kun je geen aanranding noemen ook simpelweg niet omdat er nog geen borsten zitten en wie weet doet zon kleuter wel per ongeluk dat ie je daar aanraakt
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 11:57
Verwijderd
Ik denk niet dat dat jongetje daar iets sexueels in zag, en ik denk ook niet dat jij daar iets sexueels in zag op die leeftijd.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 12:27
Verwijderd
Citaat:
z0pje schreef op 11-05-2004 @ 20:58 :
(...) er is altijd de opvatting van de 'pleger' en van het 'slachtoffer'.
Ja, maar van een man van veertig verwachten we dat hij weet dat een volwassen vrouw het niet leuk vindt om zomaar vastgepakt te worden, terwijl je zulk inlevingsvermogen en realiteitszin wat moeilijker kunt verwachten van een zevenjarig jochie, he.
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 12:56
DiaNNe>!!!
DiaNNe>!!! is offline
Citaat:
MikeyMo schreef op 10-05-2004 @ 20:50 :
Jesus..dat kind weet nog geeneens wat daar later komt te zitten man..
dat weet zo`n kind dondersgoed hoor! vergis je dr niet in...ik heb een tijdje opgepast op een jongetje..uit groep 3/4 en die zat ook altijd tegen mij aan te zeiken: wijs wijs Ooh wat heb jij dikke borsten. en nog meer van dat soort praatjes.

ik denk trouwens echter niet dat het aanranding is. kijk natuurlijk zat dat jongentje "ergens" aan waar hij niet mocht zitten, en zal dat voor zo`n meisje niet prettig geweest zijn. Alleen dat jongentje moet nog leren dat hij daar dus Niet aan mag zitten.
Hij zat er misschien wel expres aan...maar ik denk niet met de bedoeling om het meisje aan te randen.
maar als zoiets bijvoorbeeld herhaaldelijk gebeurt, ik noem maar wat elke dag...ja dan denk ik dat er wel wat fout is.
Oud 12-05-2004, 12:59
Gothic
Gothic is offline
Citaat:
DiaNNe>!!! schreef op 12-05-2004 @ 13:56 :
dat weet zo`n kind dondersgoed hoor! vergis je dr niet in...ik heb een tijdje opgepast op een jongetje..uit groep 3/4 en die zat ook altijd tegen mij aan te zeiken: wijs wijs Ooh wat heb jij dikke borsten. en nog meer van dat soort praatjes.

ik denk trouwens echter niet dat het aanranding is. kijk natuurlijk zat dat jongentje "ergens" aan waar hij niet mocht zitten, en zal dat voor zo`n meisje niet prettig geweest zijn. Alleen dat jongentje moet nog leren dat hij daar dus Niet aan mag zitten.
Hij zat er misschien wel expres aan...maar ik denk niet met de bedoeling om het meisje aan te randen.
maar als zoiets bijvoorbeeld herhaaldelijk gebeurt, ik noem maar wat elke dag...ja dan denk ik dat er wel wat fout is.
Jij bent 15, dus jij hebt misschien wel borsten. Een kleuter heeft die niet.

Voor dat meisje is het puur huid/lichaam dat aangeraakt wordt. Alleen denkt ze nu dat het misschien aanranding was, en daardoor krijgt ze er NU een ander gevoel bij.
Dat doet ze helemaal zelf. Ze praat zich zo zelf een aanranding aan. Moet ze zelf weten, maar levert alleen maar problemen op...
Oud 12-05-2004, 13:06
Verwijderd
Citaat:
Miss Helena schreef op 09-05-2004 @ 19:59 :
Nee, lijkt me niet. Zoals al eerder is gezegd, het is eerder plagen. Kinderen op die leeftijd beseffen echt niet wat ze doen als ze borsten oid aanraken.
Mee eens... beetje vroeg om daar uberhaupt aan te denken...
Met citaat reageren
Oud 12-05-2004, 13:35
Blenderhead
Blenderhead is offline
meteen op water en brood zetten, verrekte belhamel.
Oud 14-05-2004, 16:09
Verwijderd
hmm we deden in groep 3/4 een keer zo'n vangspelletje en ik werd gevangen door zon bullebakje .. hij duwde me in het hoekje van hun "fort" en ging met zijn handen onder mn shirtje. ik wist zeg maar niet dat het mis was, maar ik voelde me er heel rot bij. hij wist vast ook niet dat het fout was, misschien dat hij zich afvroeg of er echt nix zat, in tegenstelling tot zijn moeder
Met citaat reageren
Reageren

Regels voor berichten