Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Algemeen / Flora & Fauna
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 14-05-2004, 18:52
faan
faan is offline
Ik heb wel eens van een fokker gehoord dat een rexcavia samen met een ander soort vacht (bv gladharig) alleen dat andere soort (gladharige) vacht geeft. Iemand ervaring met rexcavia's?
Ik heb namelijk een rexvrouwtje en het mannetje is een half-tannetje (gladharige zwarte met een bruine ondervacht). Dus vandaar mijn vraag..
Oud 15-05-2004, 11:35
leucomelas
leucomelas is offline
rex is volgens mij recessief.. als in, gladharig overheerst, als je een rex en een gladharige kruist... daarom heb je ok niet zoveel cavia's met krulletjes in de praktijk is het natuurlijk niet zo dat je áltijd galdharige jongen krijgt, kan best eens een uitzondering bijzitten... *bv 1 van de 5 is rex* je zult niet allemaal rexjes krijgen waarschiujnlijk
Met citaat reageren
Oud 15-05-2004, 19:56
faan
faan is offline
ja dat dacht ik ook al dat ie recessief was
Maar ik vind je opmerking van "daarom heb je ook weinig cavia's met krulletjes nogal vaag". Want een rex heeft geen krulletjes maar die heeft een soort naar buitenstekende vacht.. Maar zoiets had ik dus ook in gedachte.. bedankt voor je berichtje
Oud 15-05-2004, 21:34
wiebenik
wiebenik is offline
Ja, de rex heeft geen krulletjes, dat is de Tesselcavia
Oud 16-05-2004, 11:46
Stefanie
Stefanie is offline
De rex ziet er lekker zacht uit, maar heeft een ruwe borstelvacht.
Met citaat reageren
Oud 16-05-2004, 13:53
faan
faan is offline
Citaat:
Stefanie schreef op 16-05-2004 @ 12:46 :
De rex ziet er lekker zacht uit, maar heeft een ruwe borstelvacht.
de vacht is voor mij echt vet.. echt dierlijk
Oud 25-05-2004, 17:58
Avalon_Mae
Avalon_Mae is offline
Citaat:
leucomelas schreef op 15-05-2004 @ 12:35 :
rex is volgens mij recessief.. als in, gladharig overheerst, als je een rex en een gladharige kruist... daarom heb je ok niet zoveel cavia's met krulletjes in de praktijk is het natuurlijk niet zo dat je áltijd galdharige jongen krijgt, kan best eens een uitzondering bijzitten... *bv 1 van de 5 is rex* je zult niet allemaal rexjes krijgen waarschiujnlijk
Als rex-harig recessief is, dan zullen álle cavia's gladharig worden, aangezien ze allemaal het dominante allel van het gladharige beertje krijgen. Tenminste, als deze twee allelen heeft voor gladharig. Misschien heeft hij ook wel een recessief allel voor rex-harig en dan kunnen er natuurlijk wel rexjes geboren worden. (voor degene die het nog snapt)
Met citaat reageren
Oud 26-05-2004, 18:16
faan
faan is offline
Citaat:
Avalon_Mae schreef op 25-05-2004 @ 18:58 :
Als rex-harig recessief is, dan zullen álle cavia's gladharig worden, aangezien ze allemaal het dominante allel van het gladharige beertje krijgen. Tenminste, als deze twee allelen heeft voor gladharig. Misschien heeft hij ook wel een recessief allel voor rex-harig en dan kunnen er natuurlijk wel rexjes geboren worden. (voor degene die het nog snapt)
jawel snap het wel.. het ziet er dus naar uit dat er geen mogelijkheden zijn voor rexjes bij mij. Maarja.. gééN?
Reageren

Regels voor berichten