Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Technologie / Games
Bekijk resultaten poll: De grens (als ik er een heb) ligt bij
Ik kijk altijd naar het pictogram die aanduidt voor wie het geschikt is 2 2.00%
Soms kijk ik er naar, als ik er aan denk 6 6.00%
Ik kijk nooit voor wie het geschikt is, mij maakt het niet uit hoeveel bloed enzo er in zit 92 92.00%
Aantal stemmers: 100. Je mag niet stemmen in deze poll

Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2004, 09:21
tommiegun
tommiegun is offline
Ik doe mijn Maatschappijleer werkstuk over geweld in computerspellen, met als hoofdvraag: wat kan wel en wat kan niet, dus waar ligt de grens.

Als jullie een mening hebben hoor ik het graag.

P.s het liefst voor 1 juni reageren
Oud 18-05-2004, 09:30
Wielrenner_R
Wielrenner_R is offline
Het maakt niet zoveel uit het is toch allemaal fictie. Op mn 6 speelde ik al duke nukem 3d en ik heb er nooit op latere leeftijd last van gehad
Oud 18-05-2004, 09:39
Verwijderd
Ik download alles, dus ik heb geen pictogrammen.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 09:43
Demiurge
Demiurge is offline
Inderdaad, en als ik een spel koop weet ik voordat ik naar de winkel al dat ik dat spel ga kopen en wat voor geweld erin zit dus die pictogrammen boeien me niet.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 10:04
Verwijderd
Ik kijk echt niet naar de pictogrammen. Van te voren weet ik al wel of ik een spel wil hebben door reviews te lezen. Daar zie je die pictogrammen ook niet. Als je dan in de winkel staat om een spel te kopen ga ik natuurlijk niet meer letten op die waarschuwingen en alles.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 10:08
Wielrenner_R
Wielrenner_R is offline
Ik denk dat dit 100% naar 'maakt niet uit' gaat
Oud 18-05-2004, 10:20
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
boeie, zolang het spel maar leuk is.
Het is niet dat ik mezelf opblaas of zo als ik een extreem gewelddadig spel gespeeld heb. Kom nou, ik ben geen palestijn....
Oud 18-05-2004, 15:12
Smobbo
Smobbo is offline
hebben ze die pictogrammen dan ook al op spellen? (Die van TV zeg maar) of bedoel je leeftijd aanduidingen? (het boeit me zowiezo niet daar niet van)
Oud 18-05-2004, 15:15
Verwijderd
Ik kijk nooit voor wie het geschikt is, mij maakt het niet uit hoeveel bloed enzo erin zit.

Ik vind wel dat dit persoonsgebonden is. Sommige personen zullen realistischer tegen bepaalde beelden aankijken dan andere personen. Zelf kan ik uitstekend het onderscheid tussen nep en echt maken.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 16:54
rijk_v
rijk_v is offline
Ik kijk nooit voor wie het geschikt is, mij maakt het niet uit hoeveel bloed enzo er in zit

't is maar een spelletje , watjes!
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 16:55
rijk_v
rijk_v is offline
Citaat:
Dukko schreef op 18-05-2004 @ 16:15 :
Ik kijk nooit voor wie het geschikt is, mij maakt het niet uit hoeveel bloed enzo erin zit.

ik kan uitstekend het onderscheid tussen nep en echt maken.
Lijkt me ook ja, je bent 17
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 17:03
Agamemnon
Agamemnon is offline
Het boeit mij niet echt hoeveel bloed er in zit, het is en blijft een spel.
Oud 18-05-2004, 17:44
Verwijderd
Mij boeit het niet. Okey, een spel als Mortal Kombat speel ik met bloed aan, simpelweg vanwege de lompheid die er aan vastzit. Maar ik ben echt geen mongool die alles na gaat doen.
Door dat soort idioten krijg je weer zogenaamde psychologische experts die meteen zeggen dat geweldadige spellen slecht zijn. Dat is dus absolute bullshit, want het ligt gewoon aan de achterlijke geest(boeit niet als die zo geworden is door de omgeving) die het doet.

Maar dit topic is volgens mij niet bedoelt voor zo'n discussie, dus ik heb gewoon voor de onderste optie gekozen
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 17:46
Verwijderd
Citaat:
Alfred J. Kwak! schreef op 18-05-2004 @ 16:12 :
hebben ze die pictogrammen dan ook al op spellen? (Die van TV zeg maar) of bedoel je leeftijd aanduidingen? (het boeit me zowiezo niet daar niet van)
Yup PEGI heet dat gedoe. Die had eerst al wel met leeftijden erop, maar doen nu ook met icoontjes, al zal dat wel van de uitgever afhangen.
Tot nu toe ben ik alleen (logischerwijze ) de vuistslag tegengekomen
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 18:26
Smobbo
Smobbo is offline
lol 2 jaar geleden (of meer, hoe oud is BF1942?) voor het laatst een spelleke gekocht dus ik had eerlijk gezegd geen id
Oud 18-05-2004, 18:30
Rhinus
Rhinus is offline
Geweld is op zich niet erg. Zolang er maar duidelijk is dat 't pas moet als 't echt niet anders kan. Dan zal 't de hersens van een kind niet vervuilen. Vroeger had je The A-Team. Daarin was geweld op een goede manier. Nu bij Pokemon (kan ook een andere serie zijn) word er gevochten voor 't spel. Dat is niet goed lijkt me voor sommige mensen dan he. Voor een normaal iemand zal 't ook wel geen kwaad kunnen denk ik. Maar er zijn zat jonge domme mensen die daardoor een fout beeld van geweld krijgen.

Maar nu heb ik 't dus over series op TV.. Maar vergelijkbaar is ook bij spellen. Maar op zich zegt leeftijd niks. Dus ik ben voorstander voor psychologische tests. En dat als die uitslag dan een bepaalde waarde heeft je geweldadige spellen mag spelen enzo. Maar dat zal wel te duur zijn.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 10:36
metallicpatrick
metallicpatrick is offline
maar is wel een goed idee idd...

maar denk dat er weinig mensen zijn die niet tegen het geweld in games zouden kunnen

misschien enkele zwakbegaafde mensen
Oud 19-05-2004, 12:52
cyntha
cyntha is offline
Ik kijk nooit voor wie het geschikt is, mij maakt het niet uit hoeveel bloed enzo er in zit
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 13:33
Verwijderd
Citaat:
rijk_v schreef op 18-05-2004 @ 17:55 :
Lijkt me ook ja, je bent 17
Toen ik 7 was had ik Wolfenstein3d uitgespeeld. Dus dat zegt niks.
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 13:44
schietgeweer
schietgeweer is offline
Ik kijk nooit naar die aanduidingen. De hoeveelheid geweld maakt me ook niet echt uit, het enige wat voor mij telt is de functionalliteit van het geweld in het spel.
Oud 19-05-2004, 13:54
Verwijderd
Citaat:
Dukko schreef op 19-05-2004 @ 14:33 :
Toen ik 7 was had ik Wolfenstein3d uitgespeeld. Dus dat zegt niks.
Ik moet zeggen dat ik vroeger de dood van Hitler best eng vond
Met citaat reageren
Oud 24-05-2004, 08:01
tappy
tappy is offline
Citaat:
Morridin schreef op 19-05-2004 @ 14:54 :
Ik moet zeggen dat ik vroeger de dood van Hitler best eng vond
die gaat idd heel erg bloederig dood
Oud 25-05-2004, 09:35
tommiegun
tommiegun is offline
Citaat:
tappy schreef op 24-05-2004 @ 09:01 :
die gaat idd heel erg bloederig dood
Nou zo eng was het ook wel weer niet.
Eerst propte hij zich vol met medicijnen:

Het einde

Nadat de oorlog al bijna verloren was sloot Hitler zich op in Berlijn. Hij bleef daar toen de

stad omsingeld was door de Russen. Zijn generaal en ministers vroegen hem steeds de stad te

verlaten, omdat hij ergens in Zuid- Duitsland verder kon vechten. Maar Hitler die bijna gek

was geworden deed dit niet. Hij bleef in Berlijn, ook toen de stad in brand stond. In een

bunker onder de Rijkskanselarij wachtte hij op een wonder die nooit zou komen.

Op 29 april 1945 trouwde Hitler met zijn vriendin Eva Braun in dezelfde bunker waar hij

zich had verscholen. Na het huwelijk ging hij met zijn vrouw terug naar zijn kamer waar hij

Eva gif gaf, voordat hij zichzelf had neergeschoten. Op 30 april 1945 stierf Hitler. Hij was

toen 56 jaar oud. Ook Goebbels, zijn trouwe aanhanger, pleegde zelfmoord met zijn vrouw,

waar hij samen 6 kinderen mee had.

maar boeie daar gaat het niet om ON-TOPIC
Oud 25-05-2004, 09:51
Jolt
Jolt is offline
Let er niet op, hoe bloederig het ook is, is nogaltijd fictie ..

Meeste games zijn toch saai
Oud 25-05-2004, 09:54
Eye of Sauron
Eye of Sauron is offline
Citaat:
tommiegun schreef op 25-05-2004 @ 10:35 :
Nou zo eng was het ook wel weer niet.
Eerst propte hij zich vol met medicijnen:

Het einde

Nadat de oorlog al bijna verloren was sloot Hitler zich op in Berlijn. Hij bleef daar toen de

stad omsingeld was door de Russen. Zijn generaal en ministers vroegen hem steeds de stad te

verlaten, omdat hij ergens in Zuid- Duitsland verder kon vechten. Maar Hitler die bijna gek

was geworden deed dit niet. Hij bleef in Berlijn, ook toen de stad in brand stond. In een

bunker onder de Rijkskanselarij wachtte hij op een wonder die nooit zou komen.

Op 29 april 1945 trouwde Hitler met zijn vriendin Eva Braun in dezelfde bunker waar hij

zich had verscholen. Na het huwelijk ging hij met zijn vrouw terug naar zijn kamer waar hij

Eva gif gaf, voordat hij zichzelf had neergeschoten. Op 30 april 1945 stierf Hitler. Hij was

toen 56 jaar oud. Ook Goebbels, zijn trouwe aanhanger, pleegde zelfmoord met zijn vrouw,

waar hij samen 6 kinderen mee had.

maar boeie daar gaat het niet om ON-TOPIC
je vergeet dat Hitler eerst ook nog zijn hond doodschoot...
Oud 25-05-2004, 11:05
Verwijderd
leuk dat je de wijsneus uithangt maar dat weet iedereen wel.

verder hou ik me niet bezig met pictogrammen
Met citaat reageren
Oud 25-05-2004, 12:33
Lionheart
Mij maakt het niet uit.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 15:11
Qimm
Qimm is offline
namens mijn vriend: Ik vind dat geweld absoluut wel kan, omdat dat gewoon hoort bij het spel en iedereen met een gezonde geest ziet dat het nep is. Zonder geweld kun je net zo goed gaan kaarten.

edit door mij, er moet natuurlijk wel door ouders opgelet worden of het wel geschikt is voor jonge kinderen.
Oud 27-05-2004, 15:38
Bloedpropje
Bloedpropje is offline
ik kijk nooit want als je download heb je geen verpakking

Voor games ligt er eigenlijk geen grens. Ik vind voor films al dat alles gewoon moet kunnen, er treed automatisch wel een selectie op, van de meest gruwelijke films weten veel mensen niet eens het bestaan, die worden niet zo gepromoot omdat 'the public' ze toch niet waardeert. Mochten games ooit zo realistisch worden dan zal dit voor games ook wel gebeuren.
Met citaat reageren
Oud 27-05-2004, 20:42
EGM
EGM is offline
De Game Manhunt lijkt me echt te ziek voor woorden, maar goed, het komt van Rockstar, en we zijn wel wat gewend van die lui (GTA 1 tm Vice), alleen deze keer moet het juist de aantrekkingskracht zijn van de game iemand zo bloederig mogelijk te vermoorden, je krijgt er meer punten voor.

Geweld Ala UT boeit me echt voor geen bal, dat is allemaal super nep
Ja ok, Manhunt ook, maar ik hoef geen rivieren van bloed te zien samen met het bijbehorende geluid...
Oud 28-05-2004, 10:28
skeleton
skeleton is offline
Ik zal niet wakker liggen van geweld in games ( speel zelf vaak genoeg SoF 2 online dus.... )
Oud 28-05-2004, 10:34
BendeBen
BendeBen is offline
Citaat:
Eye of Sauron schreef op 25-05-2004 @ 10:54 :
je vergeet dat Hitler eerst ook nog zijn hond doodschoot...
nee hij testte zn vergif eerst op zn hond of t wel goed werkte, en t werkte goed
Met citaat reageren
Oud 28-05-2004, 16:55
tommiegun
tommiegun is offline
Het lijkt me nu wel duidelijk dat eigenlijk niemand naar het geweld/icoontjes kijkt.

Denk wel dat ik hier mee vooruit kan

Bedankt iedereen.
Oud 28-05-2004, 23:27
FF4-Ever
FF4-Ever is offline
Ik kijk er doorgaans wel naar, maar doe er niets mee. Ik leg een spel dat mij leuk lijkt niet terug in de schappen omdat er (18+) op staat. Vind het los van het feit dat ik er niets mee doe altijd wel grappig om te kijken welke leeftijd er op een game staat.

Zo viel mij op dat op de warcraft III doos 11+ stond terwijl op de uitbreidingsset (die qua geweld gelijk is aan het origineel) 12+. Dit zal wel komen doordat verschillende instanties verschillende vaststellingsregels hanteren maar het maakt de leeftijdsaanduidingen bijzonder nietszeggend.
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 01:45
Verwijderd
het interreseert me niets. Ik ben dan ook niet bang aangelegd qua dit soort dingen. Evenals met films. Ik houd altijd in gedachten dat het nep is.
Ik vind wel dat er grenzen moeten zijn en die leeftijdsaanduiding is belangrijk want er zijn kinderen die er wel heel erg door beinvloed worden
Met citaat reageren
Oud 29-05-2004, 10:22
Deathborn
Deathborn is offline
Ik vind het soms wel vet als er alleen maar hersenloos geknald moet worden zoals serious sam, dan kun je je agressie ff kwijt.
en btw, het is ONZIN dat je agressief word van spellen, je gaat juist zo'n spellen doen als je je ff agressief voelt!
Oud 29-05-2004, 13:44
Verwijderd
Het is gewoon ff lekker afreageren. Knallen en beuken wat je wilt, met hier en daar lekker wat gevloek en gescheld er bij.
Met citaat reageren
Oud 30-05-2004, 21:00
EGM
EGM is offline
Yop, ik bedoel, kijkwijzer stelt geen bal voor, zelfs Pokemon heeft enge dingen... tsja, vraag mij niet waarom, maar die beestjes zijn getekend om ze zo knuffelbaar mogelijk te maken...

Anywho, ik kijk soms wel naar de tekentjes, vooral om een idee te krijgen wat er in het spel zit, maar ik heb het idee dat alles zo'n beetje gewelddadig is, en dat overal enge dingen inzitten
Oud 07-06-2004, 15:25
tommiegun
tommiegun is offline
Bedankt allemaal.
Jullie hoeven niet meer te posten want ik heb het morgen.

Wens me geluk *slijmt*
Oud 07-06-2004, 15:50
Verwijderd
Ik heb een maand ofzo geleden ook een verslag gemaakt over games, of ze een goede of slechte invloed hebben op de jeugd.

Ik heb slechte invloed gedaan, dat was makkelijker om argumenten te verzinnen
Helaas heb ik het werkstukje niet meer voor je.
Met citaat reageren
Oud 17-06-2004, 09:28
Frank
Frank is offline
omg ik vind dat echt de grootste onzin, dat die nerdjes van de 2e kamer etc denken dat ppl f00ked up worden van te veel gamen ..

als je met een pistool door je school loopt te schieten zat er vast al eerder een steekje bij je los! Ik word juist heel relaxed van geweldadige/stressvolle games omdat je alles op je kan afreageren zonder dat je iemand in real life uit hoeft te schelden/inelkaar hoeft te trappen. Ook zorgen games voor een sneller reactievermogen etc. als het word verboden zal ik ze eens met een sniper !##*$_
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten