Registreer FAQ Berichten van vandaag

Ga terug   Scholieren.com forum / Lichaam & Geest / Liefde & Relatie
Reageren

Topictools Zoek in deze topic
Oud 18-05-2004, 13:33
ofniet
ofniet is offline
mwja daar gaan we..

Ik heb een meisje in m'n klas die in het begin gewoon met iedereen omging, toen ging ze een beetje "miss popular" uithangen en nu mag niemand haar. Iedereen kraakt haar af. Verder zit er een groepje meisjes in m'n klas, stuk of 6, en die hebben een soort 'leider'. Ze is 21 en voeld zich daardoor duidelijk beter dan de rest. (heeft ze ook gezegd) Ik weet van haar dat ze mij zowiezo niet mag.

Dat meisje kwam vaak bij ons zitten in de pauze, ook toen ze wist dat niemand van ons haar mocht. Toen ging ze af&toe bij dat groepje zitten waar ze volkomen werd genegeerd. Daarna is ze een tijdje met niemand om gegaan en heeft een vriendin van mij uit medelijden gevraagd of ze bij ons wou zitten. Ze deed dat toen en we deden allemaal gewoon normaal tegen haar. Het andere groepje ging gewoon door met opmerkingen over haar maken, etc.

Het nichtje van die 'leider' kwam kort erna ook elke keer bij ons zitten. Die zogenaamde leider kon dat niet hebben en ze keerden zich duidelijk tegen ons. Er gingen opmerkingen over en weer, heel childish. Toen trokken ze ineens dat meisje bij hun groepje, ze deden overdreven aardig tegen haar terwijl ze achter haar rug om over haar praatten.

Die leider is toen naar onze mentor gegaan en vertelde dat wij (mn vriendin en ik) dat meisje altijd pestten. We werden toen door onze mentor uit het OLC gehaald en hij vroeg ons mee te lopen voor een gesprek met hem, de afdelingleider, directrice en dat meisje. Het meisje vertelde dat wij 2 haar altijd zaten te pesten en opmerkingen zaten te maken. Ook zei ze toen dat ze altijd al met dat andere groepje omging. Wijzelf hadden nix in te brengen.

Wij 2 zijn toen geschorst i.v.m pesten, naar mijn mening onterecht. Maar goed, sinds wij toen zijn geschorst maken ze weer opmerkingen tegen haar en pesten haar gewoon weg. Dat meisje komt nu sinds een paar dagen ook weer bij ons zitten in pauzes, etc. Dus ik heb gewoon het gevoel dat het niet om dat meisje ging, maar gewoon om een manier om ons te pakken. En ook om zo een goede beurd maken bij leraren aangezien die leider al een keer is geschorst i.v.m stelen.

Ik negeer haar nu net als de rest, maar zit er wel aan te denken om nu zelf naar m'n mentor te stappen. Ik sta bij leraren nu bekend als 'die pestkop' en ik merk dat ook aan opmerkingen en de houding van leraren tegenover mij (ook aan beoordelingen van praktijkvakken), voor de tijd kon ik met alle leraren wel goed overweg. Verder irriteer ik me ongelooflijk aan dat meisje, want ze doet gewoon alsof ze achterlijk is en begint zo uit het niks tegen me te praten. We hadden ook nog de afspraak dat zij ons met rust zou laten en wij haar, maar daar houdt zij zich dus duidelijk niet aan.

Wat moet ik nu doen? Wel of niet naar m'n mentor gaan en alles gewoon vertellen? Ik ben soort van bang dat m'n mentor me niet zal geloven en ik hem nog meer tegen me krijg.
Oud 18-05-2004, 13:44
ofniet
ofniet is offline
Citaat:
juno schreef op 18-05-2004 @ 14:36 :
Als je nou voortaan met iedereen normaal omgaat en niet meer aan groepjesvorming doet, heb je van dit soort ellende nooit meer last.

Wat jij nu beschrijft is gekonkel van de bovenste plank en ik ben blij dat ik niet meer op school zit.
De één mag ik meer dan de ander en daar trek ik dan ook meer mee op. Mensen die ik niet mag laat ik gewoon met rust zolang ze mij ook met rust laten, maar ik ga niet nep-aardig tegen ze doen.
Oud 18-05-2004, 15:06
Verwijderd
Als ik jou was zou ik toch het hele verhaal vertellen. Nu word je gezien als een gemen pestkop. Ik zou daar zeker wat aan doen!
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 15:08
Maarten
Maarten is offline
Ow ow wat een kliekjes toch altijd
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 15:09
Mark Almighty
Mark Almighty is offline
Grow up.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 16:43
DeathKnight
DeathKnight is offline
Ik zou me eigen niet laten schorsen voor iets wat ik niet gedaan hebt.

Je moet verbaal wel heel slecht uit de hoek komen als je zo'n gochem niet duidelijk kan maken dat de vork anders in elkaar zit.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 16:50
Verwijderd
Het hele verhaal vertellen. Gewoon om duidelijk te maken dat jij er niks aan kan doen
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 17:01
Kadaver
Kadaver is offline
Citaat:
ofniet schreef op 18-05-2004 @ 14:33 :
Ze is 21
21?! Wat triest zeg als je je op die leeftijd nog steeds gedraagt als een 15 jarige fancy puber
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 17:30
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Edit: het gaat dus om MBO .

Citaat:
Ik zou me eigen niet laten schorsen voor iets wat ik niet gedaan hebt.
Idd, no way dat ik me laat schorsen voor iets waar helemaal niets van waar is.

Maar TS vraag te beantwoorden: gewoon rustig een keer alleen (!, dus niet met andere klasgenoten erbij) naar je mentor gaan en vertellen hoe jij de zaak ziet, en vragen hoe het nu verder moet. Waarschijnlijk weet je mentor helemaal niet hoe het precies zit. Neem anders je ouders een keer mee, dat maakt altijd meer indruk.

Laatst gewijzigd op 18-05-2004 om 18:11.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 17:34
xsweet_bitchx
xsweet_bitchx is offline
ik heb ongeveer dezelfde situatie. iedereen negeerde een meisje, en ze waren met zn alleen een geintje aan het uithalen. opeengegeven moment hebben ze dat tegen haar gezegd maar gezegd dat het ons id was. toen was iedereen tegen ons opgestookt. gewoon niets van aan trekken (van dat groepje) dan en als je er om geschorst was zou k naar mn mentor gaan of de vertrouwenspersoon. s6
Oud 18-05-2004, 17:36
hi
hi is offline
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 17:43
hi
hi is offline
is dit een typisch een meiden probleem? Of komt dit ook bij jongens voor vroeg ik me af
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 17:46
Mark-The-Local-Hero
Mark-The-Local-Hero is offline
Citaat:
DeathKnight schreef op 18-05-2004 @ 17:43 :

Je moet verbaal wel heel slecht uit de hoek komen als je zo'n gochem niet duidelijk kan maken dat de vork anders in elkaar zit.
He's got a point, Alex btw ook, nu je toch eenmaal in deze situatie zit.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 17:46
Verwijderd
alle meisjes hebben vlooien!
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 17:52
Zut Alors!
Zut Alors! is offline
Kun je haar dan niet juist de zaken recht laten zetten? Zij is de verantwoordelijke en heeft wel jullie vertrouwen terug te winnen als ze zonodig weer bij jullie wil zitten. Bovendien is ze volwassen genoeg om zich ondertussen een keertje volwassen te gedragen, lijkt mij.
Oud 18-05-2004, 18:04
Verwijderd
Als dat meisje nu weer bij jullie komt, dan kun je haar beter vragen of zij het idd niet recht kan zetten en/of dat jullie samen naar je mentor te gaan. Als ze dat niet wil, zou ik idd toch met je mentor gaan praten. Al is er idd wel een kans dat hij/zij je niet wil geloven oid... Misschien dan samen met je ouders oid?

@*sunrise1986*: Het gaat om mbo, niet om middelbaar onderwijs.
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 18:10
*sunrise1986*
*sunrise1986* is offline
Citaat:
Leonoor schreef op 18-05-2004 @ 19:04 :
@*sunrise1986*: Het gaat om mbo, niet om middelbaar onderwijs.
oeps, door TS's leeftijd ging ik er vanuit dat het om de middelbare school ging (terwijl dat idd helemaal niet zo hoeft te zijn).
Met citaat reageren
Oud 18-05-2004, 18:13
Weylyn
Weylyn is offline
Als iemand zo iets bij mij flikt dan vindt ik het al heel dapper dat ze op het gesprek verschijnen. Mijn blikken van intense minachting schijnen zeer angstaanjagend te zijn.
Misschien kun je een aantal vrienden/klasgenoten hun verhaal laten vertellen. in het uiterste geval kun je de onderwijninspectie inschakelen, ze hebben je namelijk een zware straf opgelegd zonder bewijs, en dat is in strijd met de wet.

Ik zou het iig ook van de school niet pikken, ga je gelijk halen. Ik zou niemand over me heen laten lopen, ook de mentor niet. Als ze in een gesprek niet naar mijn kant van het verhaal kunnen luisteren, dan heb ik ze niets meer te vertellen en vechten ze het maar in een rechtszaal uit.
Oud 19-05-2004, 07:32
Verwijderd
Citaat:
Weylyn schreef op 18-05-2004 @ 19:13 :
Misschien kun je een aantal vrienden/klasgenoten hun verhaal laten vertellen. in het uiterste geval kun je de onderwijninspectie inschakelen, ze hebben je namelijk een zware straf opgelegd zonder bewijs, en dat is in strijd met de wet.
Behalve het verhaal van mensen is er bij pesten ook niet zo vaak nog ander bewijs. Maar het is wel (heel) slecht dat ze het verhaal niet van twee kanten hebben willen horen. (En ik vind het ook slecht dat ze jullie niet sowieso nog een laatste kans hebben gegeven.)
Met citaat reageren
Oud 19-05-2004, 16:58
annetjuh
annetjuh is offline
zeg gewoon tegen dat mokkel dat ze nu naar de mentor, rector whatever gaat en de waarheid verteld.
zeg dat gewoon waar een boel anderen bij zit.
en vertel haar ook dat ze niet zo schijnheilig moet doen.
ik heb zoiets dergelijks gehad. met twee mokkels die telkens spijbelden en bla bla bla.
maar dat wisten ze nooit ze hadden mij verlinkt en ik was de pineut had toen ruzie met hen.
later zijn ze er achter gekomen hadden ze ruzie met ze twee en toen heeft een het toegegeven ik honderd keer excuses moeten aanhoren van de rector.
Oud 19-05-2004, 17:11
Dzjes
Dzjes is offline
Praat met het meisje,om naar de rector te gaan..en anders ga je samen? Is dit dan nog geen goede oplossing ,dan kan je nog steeds een andere vriendin zoeken die je kan verdedigen?
Met citaat reageren
Advertentie
Reageren

Regels voor berichten