Advertentie | |
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
Van mij mag een kind zich best realiseren waar een mens toe in staat is. Ik vraag me alleen zeer sterk af of dat moet door het laten zien van een filmpje waarin iemand wordt onthoofd. Het verhaal alleen maar is zat en genoeg om te begrijpen wat er aan de hand is. Ik kan mij herinneren dat ik in mijn jeugd geconfronteerd werd met de gevolgen van drugs. Het filmpje heb ik een aantal jaren als zeer troumatisch ervaren. De beelden die hierin voorkwamen waren zeerzeker minder erg dandie van het betreffende filmpje en ik wil het niemand anders aandoen. Ik vind dat je mensen tot een bepaalde leeftijd best tegen zichzelf in bescherming mag nemen op dat gebied. Vanaf een bepaalde leeftijd gaan ze zelf op zoek naar dat soort dingen en dat is dan hun goed recht. Ik zie dus echt niet in waarom een filmpje iets toevoegt. Een gekuiste versie daarentegen zou m.i. volgens dit argument wel mogen. Als tweede is er natuurlijk ook het feit dat dit soort filmpjes maar voor één ding gemaakt worden. Dat is aandacht. Als deze mensen van tevoren hadden geweten dat het Internet ze volledig zou gaan negeren zouden ze dit filmpje waarschijnlijk nooit gemaakt hebben. Ik weiger mee te werken aan de indoctrinatiepraktijken van terroristen.
||
Citaat:
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
En dan nog; eenieder weet dat het verbieden van iets het alleen maar interessanter maakt. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Ik persoonlijk en ik denk velen met mij zijn niet van plan om ervoor te zorgen dat die kids nieuwsgierig worden naar die link door em hier openbaar overal neer te zetten. De kindertjes die em echt willen zien, zoeken em wel op. De rest van de kids zoekt niet, dus vind het ook niet zo vreselijk boeiend, mar dat wordt het natuurlijk wel als je overal links gaat plaatsen. Snappie mijn punt?
||
Citaat:
Bovendien gaan mensen als je het gedoogd links posten, die weer door jongere leden aangeklikt gaan worden. Die waren niet zelf op zoek gegaan, maar een link naar een filmpje maakt nieuwsgierig. Ik zou ook niet willen dat m'n broertjes (13) dat filmpje onder ogen kregen. |
![]() |
||
Citaat:
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
![]() |
Citaat:
me broertje van 13 heeft hem zelfs gezien en ik heb hem snachts niet horen huilen
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
En nee, het maakt geen zier uit of je op een link dient te klikken of dat je geconfronteerd wordt met een sticky topic "link naar onthoofdingsfilmpje verboden"-- wat denkt iemand die nog van toeten noch blazen weet? Juist. "Wèlk filmpje is hier verboden? Spannend! Zoeken!". |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
Kijk; iedereen wil een betere wereld als je het de mensen vraagt. Vraag jij maar eens op straat aan een willekeurig iemand wat hij/zij van economische onderdrukking, slavernij, ontzegging van soevereiniteit en algehele armoede vindt. Iedereen zal zeggen "ooh, erg, ja verschrikkelijk, ik zou 't allemaal beter willen zien". Amehoela! Als iedereen dat wèrkelijk zou willen, zou 't dan al lang niet zo zijn? Misschien kunnen we deze generatie redden van dit soort walgelijke hypocrisie -waar ik zelf overigens ook een beetje schuldig aan ben- door te laten zien waar wij met z'n allen mee bezig zijn. En nee, het tonen van is niet afdoende. Maar wellicht draagt 't bij aan een groter geheel -- baat het niet, dan schaadt het niet. |
Advertentie |
|
![]() |
|||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Stel dat jij een kind had van een jaar of 12 en dat kind bezoekt een scholieren-forum... hoe zou jij het dan vinden als je kind daar filmpjes van af plukt waarin iemand zijn kop wordt afgesneden? Misplaatst paternalisme? Ik denk het niet. Als ouder zijnde ga je ervan uit dat een scholieren-forum redelijk onschuldig is en dat je kind er niet allerlei waanzinnige dingen vanaf haalt. Dat is de verantwoordelijkheid die Scholieren.com heeft. En ik denk echt niet dat je iets bereikt door kinderen te confronteren met allerlei waanzinnige vormen van geweld. Ja, het gebeurt en het is misschien in zekere zin ook wel krom dat kinderen op het westelijk halfrond ertegen in bescherming worden genomen terwijl aan de andere kant van de wereld kinderen van dezelfde leeftijd met een M16 in hun klauwen vechten terwijl ze geen flauw idee hebben waarvóór. Maar aan de andere kant moet je een grens trekken, het feit dat iets gebéurt betekent IMO niet dat je kinderen met hun neus op de feiten moet drukken, zij kunnen er immers niets aan doen? Wat is dan de volgende stap... Faces Of Death ipv School TV?
Laatst gewijzigd op 22-05-2004 om 06:18. |
![]() |
||||
Verwijderd
|
Citaat:
Citaat:
Citaat:
Overigens; het merendeel van Faces of Death is fictie. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
![]()
||
Citaat:
||
Citaat:
Verder is 12-13 echt wel een leeftijd waarop de meerderheid toch echt wel iets af weet van seks (meestal niet uit eigen ervaring, maar toch). Het gewaagde fototopic zal dus mensen ook geen trauma bezorgen. Maar als je dan op dit forum kijkt, zie je zelfs al mensen van 17-18 die bijna over hun nek gaan van dit filmpje. Dit is toch echt wat anders dan bovenstaande topics. |
![]() |
|||
Citaat:
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
Appels-peren, ik weet het.
||
Citaat:
En verder nog een opmerking over het journaal: ik kijk nooit naar het 8 uur journaal, maar ik vermoed dat ze daar alleen het eerste deel van het filmpje hebben laten zien. |
![]() |
||
Verwijderd
|
Citaat:
|
![]() |
||
Citaat:
![]() Bedoelde overigens niet dit betreffende filmpje op het journaal maar dat van die gegijzelde japanners, wat ik persoonlijk vele malen schokkender en walgelijker vond. ![]()
|
![]() |
|
|
![]() |
||||
Forum | Topic | Reacties | Laatste bericht | |
Drugs & Alcohol |
Het paddo verbod wann | 277 | 14-04-2009 20:32 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Schrappen van verbod op godslastering niekjuh | 112 | 29-03-2008 20:44 | |
Beleidszaken |
scholieren is de best ignatius | 235 | 10-10-2004 21:31 | |
Levensbeschouwing & Filosofie |
Wat is er mis met een hoofddoekje? Love & Peace | 203 | 07-07-2004 17:18 | |
De Kantine |
‘Geweld op school maatschappelijk probleem’ niceman1984 | 10 | 02-05-2004 16:28 | |
De Kantine |
Wat staat er onder je control+v deel II Tommie/Aligogo | 500 | 23-04-2004 12:12 |